spot_img
HomeAUTOΟ Leclerc ολοκλήρωσε το αριστούργημά του

Ο Leclerc ολοκλήρωσε το αριστούργημά του

Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Charles Leclerc, ο οποίος κατάφερε επιτέλους να ξεπεράσει την “κατάρα” του Μονακό. Ήταν ταχύτερος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, και στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Την Κυριακή, ο Μονεγάσκος κέρδισε για πρώτη φορά εντός έδρας, εξασφαλίζοντας την έκτη του νίκη, στη Formula 1. Η προηγούμενη νίκη του είχε επιτευχθεί στο Grand Prix της Αυστρίας του 2022. Αυτή ήταν η 245η νίκη της ομάδας του Maranello, η δέκατη στο συγκεκριμένο αγώνα. Δίπλα στον Charles, δεύτερος στο βάθρο ήταν ο Oscar Piastri, με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ. Τρίτος ήταν ο Carlos Sainz της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, αμφότερες στη 2η θέση το 2021 και το 2022.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Στην εκκίνηση, οι οδηγοί διχάστηκαν. Περίπου οι μισοί (9) επέλεξαν να αγωνιστούν στο πρώτο μέρος αγώνα με τα μεσαία ελαστικά:  Leclerc, Sainz, Norris, Piastri, Albon, Ricciardo, Tsunoda, Zhou και Hulkenberg. Οι υπόλοιποι έντεκα επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά: Perez, Verstappen, Russell, Hamilton, Stroll, Alonso, Ocon, Gasly, Sargeant, Bottas και Magnussen. Ωστόσο, η κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο μετά τη σύγκρουση μεταξύ του Perez και των δύο οδηγών της Haas, είχε ως επακόλουθο οι υπόλοιποι οδηγοί να απαλλαγούν από την υποχρέωση να κάνουν πιτ στοπ για να χρησιμοποιήσουν δύο διαφορετικές γόμες. Ο Ocon δεν μπόρεσε επίσης να εκκινήσει τη δεύτερη φορά γιατί συγκρούστηκε με τον άλλο οδηγό της ομάδας του. Όσοι οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα C3 την πρώτη φορά άλλαξαν βάζοντας τη μεσαία γόμα C4 τη δεύτερη φορά. Οι υπόλοιποι έκαναν το αντίστροφο. Όλοι τους είχαν στόχο να φτάσουν στην καρό σημαία χωρίς στάση. Η μόνη εξαίρεση ήταν ο Sargeant που κράτησε το ίδιο σετ σκληρών ελαστικών που είχε χρησιμοποιήσει για την πρώτη εκκίνηση. Έγιναν μερικές αλλαγές ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά μόνο επειδή δημιουργήθηκαν διαφορές, ικανές, ώστε να ολοκληρωθεί το πιτ στοπ, χωρίς οι οδηγοί να χάσουν θέση στην πίστα. Εκείνοι που επωφελήθηκαν από αυτό το σενάριο ήταν, με σειρά, οι Bottas, Stroll, Hamilton, Verstappen οι οποίοι πέρασαν από τα μεσαία στα σκληρά ελαστικά. Ακολουθώντας ίδια τακτική ο Sargeant πήγε από τα σκληρά στα μεσαία και ο Zhou, άλλαξε από σκληρά σε μαλακά. Ο μοναδικός οδηγός που έκανε δύο στάσεις ήταν ο Lance Stroll της Aston Martin, επειδή υπέστη κλατάρισμα χτυπώντας στην προστατευτική μπαριέρα.

ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI: «Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια στον Charles Leclerc και στη Scuderia Ferrari για τη νίκη τους. Μπορούμε μόνο να φανταστούμε τι σημαίνει για τον Charles να θριαμβεύει στους δρόμους της πόλης, όπου μεγάλωσε! Όσον αφορά στα ελαστικά, ο αγώνας του Μονακό δεν προσφέρει συνήθως πολλές επιλογές. Όμως ακόμη και αυτές οι λίγες δυνατότητες, ουσιαστικά εξανεμίστηκαν, με την κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο. Η διακοπή του αγώνα σήμαινε ότι δεν απαιτούνταν πλέον αλλαγές ελαστικών. Ξέραμε ότι τόσο τα σκληρά όσο και τα μεσαία ελαστικά μπορούσαν να αντέξουν ολόκληρη την απόσταση, εφόσον τύγχαναν σωστής διαχείρισης, αυτό έκαναν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Τρενάκια σχηματίστηκαν ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαν και μέσα σε αυτές σ’ αυτές τις ουρές υπήρχαν κάποια παιχνίδια “γάτας-ποντικού”, με στόχο να οδηγήσουν άλλους οδηγούς σε λάθη. Όμως αυτό δεν δημιούργησε ποτέ, πραγματικές ευκαιρίες προσπεράσματος ή αλλαγής στρατηγικής. Όσοι μπήκαν στα πιτ στοπ, το έκαναν «δωρεάν», δηλαδή χωρίς να χάσουν τη θέση τους στην πίστα. Στη συνέχεια μπόρεσαν να πιέσουν για λίγο έχοντας ελεύθερη πίστα μπροστά τους, επιτυγχάνοντας γύρους ακόμα και ολόκληρα δευτερόλεπτα ταχύτερους, από εκείνους που διαχειρίζονταν τα ελαστικά τους. Αλλά μετά, μόλις έβρισκαν ξανά κίνηση μπροστά τους, έπρεπε να αρκεστούν στο να ακολουθούν το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό εξηγεί γιατί οι πρώτες δέκα θέσεις δεν άλλαξαν από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο».

FORMULA 2

Ο Zak O’Sullivan δεν θα μπορούσε να διαλέξει καλύτερο τρόπο ή καλύτερο μέρος για να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη στη Formula 2. Ο οδηγός της ART Grand Prix ήταν ο αναπάντεχος νικητής του κανονικού αγώνα χάρη σε μια ασυνήθιστα τολμηρή στρατηγική και λίγη τύχη. Ξεκινώντας από την 15η θέση του grid, ο O’Sullivan επέκτεινε το πρώτο μέρος αγώνα με τα μαλακά ελαστικά, όσο το δυνατόν περισσότερο, μπαίνοντας για την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών στον προτελευταίο γύρο, λίγο πριν την υιοθέτηση του καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Έτσι, κατάφερε να βγει από τα πιτ χωρίς να χάσει το προβάδισμα που είχε προσωρινά αποκτήσει, καθώς οι άλλοι οδηγοί πραγματοποίησαν νωρίτερα πιτ στοπ. Από εκεί και πέρα, έπρεπε απλά να αποκρούσει την επίθεση του Isack Hadjar (Campos Racing) που πίστευε λαθεμένα ότι η νίκη ήταν στα χέρια του. Τρίτος τερμάτισε ο Paul Aron (Hitech Pulse-Eight) ο οποίος προηγείται τώρα στη βαθμολογία οδηγών με 80 βαθμούς, δύο μπροστά από τον Hadjar και έντεκα μπροστά από τον προηγούμενο πρωτοπόρο, της βαθμολογίας, Zane Maloney (Rodin Motorsport) που τερμάτισε μόλις δέκατος στο Μονακό. Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά, με στόχο να παρατείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος. Αυτό το ελαστικό είχε πολύ καλή και σταθερή απόδοση, μόνο μετά από μεγάλη απόσταση παρουσίασε πτώση απόδοσης σε σύγκριση με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Το πολύ μαλακό ελαστικό έπρεπε να χρησιμοποιηθεί με μεγάλη προσοχή, γιατί υπήρχε κίνδυνος να υποστεί τοπική παραμόρφωση, λόγω υπερθέρμανσης.

FORMULA 3

Ο Gabriele Mini κυριάρχησε στον κανονικό αγώνα στο Μονακό. Ο Ιταλός οδηγός της Prema Racing προηγήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος σε έναν αγώνα που οριοθετήθηκε τρεις φορές από αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Mini έκανε εξαιρετική διαχείριση όλων των επανεκκινήσεων για να πάρει την τρίτη του νίκη στη Formula 3, μετά από αυτές στον αγώνα Sprint στη Βουδαπέστη και στον κανονικό αγώνα του Πριγκιπάτου, πέρυσι. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια εικόνα πανομοιότυπη της σειράς εκκίνησης, με τους Christian Mansell (ART Grand Prix) και Luke Browning (Hitech Pulse-Eight) να ακολουθούν το Μini στο βάθρο. Η νίκη αυτή ανέβασε τον Mini στην κορυφή της βαθμολογίας με 72 βαθμούς, τέσσερις περισσότερους από τον Browning και οκτώ περισσότερους από τον Leonardo Fornaroli, που τερμάτισε πέμπτος. Όσον αφορά στην απόδοση των ελαστικών, το πρώτο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι ο αγώνας διεξήχθη σε πιο δροσερές συνθήκες καθώς εκκίνησε στις 8 το πρωί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η προθέρμανση να είναι πιο αργή, ενώ η πτώση απόδοσης, τόσο εμπρός όσο και πίσω, αποδείχτηκε σημαντική μετά από οκτώ γύρους, λόγω της εμφάνισης τοπικής μετατόπισης γόμας. Ήταν πάντως αρκετά διαχειρίσιμη. Οι πολλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και η δυσκολία προσπεράσματος σε αυτή τη διαδρομή, δεν επέτρεψαν γίνουν πολλά κατά τη διάρκεια του αγώνα.

H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1

Μετά από δύο αγώνες στην Ευρώπη, η Formula 1 διασχίζει ξανά τον Ατλαντικό για το Grand Prix του Καναδά στο Μόντρεαλ, στην επαρχία του Κεμπέκ, από 7 έως 9 Ιουνίου. Το Καναδικό GP αποτελεί ιστορικό, σταθερό, προορισμό στο πρόγραμμα της Formula 1 από το 1967. Πριν τον Καναδά, η Pirelli έχει προγραμματίσει δύο ημέρες δοκιμών την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη στην πίστα Paul Ricard του Le Castellet στη Γαλλία. Αυτή τη φορά, η ομάδα που θα συμμετάσχει είναι η Scuderia Ferrari, με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz, να μοιράζονται τα οδηγικά καθήκοντα. Θα δοκιμαστούν νέες λύσεις όσον αφορά τις γόμες και τους σκελετούς ελαστικών τόσο για στεγνό όσο και για βρεγμένο οδόστρωμα.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO