spot_img
HomeMOTOΜICHELIN MOTOGP: PORTUGAL REVIEW

ΜICHELIN MOTOGP: PORTUGAL REVIEW

Η πρώτη ημέρα στο Portimão σημαδεύτηκε από σημαντικές αλλαγές στην πρόσφυση της πίστας. Η θερμοκρασία παρέμεινε σταθερή στους 24°C, αλλά η βροχή και η παρατεταμένη υγρασία μείωσαν την πρόσφυση και οδήγησαν σε πιο αργούς χρόνους αγώνα από ό,τι το 2024. Οι αναβάτες χρησιμοποίησαν πλήρως την γκάμα των ελαστικών , χωρίς να προσδιορίσουν έναν σαφή συνδυασμό εμπρός/πίσω. Τα μεσαία μείγματα γόμας πρόσφεραν εξαιρετικές επιδόσεις, αν και τα σχόλια των αναβατών ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τη ρύθμιση της μοτοσυκλέτας. Τα δοκιμαστικά αντανακλούσαν αυτή την ποικιλομορφία, με πέντε διαφορετικές μοτοσυκλέτες να βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης.

Στις κατατακτήριες δοκιμές των MotoE υπήρχε σοβαρή αναστάτωση από την ξαφνική αλλαγή του καιρού. Αρκετοί αναβάτες βρέθηκαν εκτός αγώνα, χωρίς βρόχινα ελαστικά, ακριβώς τη στιγμή που η πίστα ήταν βρεγμένη. Το γεγονός αυτό προκάλεσε ανησυχίες για πιθανές επιπτώσεις στους δύο αγώνες του Σαββάτου και στους διεκδικητές του τίτλου.

Παρά τις αβεβαιότητες αυτές, η Michelin προέβλεπε προοδευτική βελτίωση της πρόσφυσης σε στεγνή πίστα, με το μεσαίο μείγμα γόμας μπροστά και το μαλακό μείγμα γόμας πίσω να είναι οι κσαταλληλες επιλογές για το Tissot Sprint.

Ένα ακόμη περίπλοκο Σάββατο, ακολουθούμενο από μια σκληρή μάχη για τον αγώνα Tissot Sprint.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα. Οι αναβάτες ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά πριν αλλάξουν σε εμπρός και πίσω μαλακά slicks  καθώς η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε.

Η θερμοκρασία στην πίστα ήταν 22°C και οι συνθήκες δεν επέτρεψαν την ιδανική προετοιμασία για τον αγώνα Tissot Sprint.

Παρά τις κάποιες επίμονες υγρές περιοχές, στο Q2 σημειώθηκαν χρόνοι γύρου κοντά στο ρεκόρ πίστας. Για τον αγώνα Tissot Sprint, η επιλογή ελαστικών έγινε σχεδόν ομόφωνα: Σκληρό μείγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό και μαλακό για τον πίσω. Μόνο ο Somkiat Chantra (LCR Honda) επέλεξε το μεσαίο μείγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό.

Ο Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) κέρδισε τον αγώνα Tissot Sprint μετά από μια δυνατή εκκίνηση από την πέμπτη θέση. Επικράτησε του Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing) μετά από μια έντονη μάχη. Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing), ο οποίος κέρδισε την pole position, συμπλήρωσε το βάθρο.

Η ημέρα σηματοδότησε επίσης την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος FIM MotoE. Ο Alessandro Zaccone (Aruba Cloud) εξασφάλισε τον παγκόσμιο τίτλο μετά από μια σεζόν που ανέδειξε τις αυξανόμενες επιδόσεις των ελαστικών MICHELIN Power με υψηλή περιεκτικότητα σε ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά.

Μια ηλιόλουστη Κυριακή και ένα νέο ρεκόρ διάρκειας αγώνα.

Ο καθαρός ουρανός την Κυριακή προσέφερε στους αναβάτες σταθερές συνθήκες, με θερμοκρασία 30°C στην εκκίνηση του αγώνα. Η γραμμή εκκίνησης υιοθέτησε μια ομοιόμορφη στρατηγική με το σκληρό μείγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό και μεσαίο για τον πίσω, εκτός από τον Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP) που επέλεξε μεσαίο μείγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό.

Από την pole position, ο Marco Bezzecchi πήρε γρήγορα τα ηνία του αγώνα. Οι Alex Marquez και Pedro Acosta αρχικά ακολούθησαν τον ρυθμό του, με τον Acosta να σημειώνει νέο ρεκόρ αγώνα με χρόνο 1:38.237, ξεπερνώντας το ρεκόρ του Enea Bastianini για το 2024.

Στη μέση της διαδρομής, ο δυνατός και σταθερός ρυθμός του Bezzecchi του επέτρεψε να ανοίξει ένα αποφασιστικό κενό. Πήρε τη νίκη, σημειώνοντας νέο ρεκόρ διάρκειας αγώνα με  χρόνο 41:13.616, περίπου 4,5 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τον αγώνα του 2024 που κέρδισε ο Bastianini. Οι Alex Marquez και Pedro Acosta τερμάτισαν  στη δεύτερη και Τρίτη θέση αντίστοιχα. Οι επιδόσεις και η σταθερότητα του συνδυασμού σκληρού μπροστινού/μεσαίου πίσω μείγματος γόμας επιβεβαίωσαν τη σημασία της ανανεωμένης γκάμας ελαστικών MICHELIN.

O Piero Taramasso, Michelin Motorsport Two-Wheel Competition Manager δήλωσε:

«Αυτό το Σαββατοκύριακο ανέδειξε πλήρως το ευρύ φάσμα των συνθηκών που μπορεί να προσφέρει το Portimão. Ο καιρός επηρέαζε συνεχώς την πρόσφυση, γεγονός που ανάγκασε τις ομάδες να λάβουν καθαρά τεχνικές αποφάσεις. Η Παρασκευή ήταν η πιο περίπλοκη μέρα, με μια ταχέως εναλλασσόμενη απο πλευράς πρόσφυσης πίστα λόγω των διακυμάνσεων στην υγρασία. Παρατηρήσαμε μια μεγάλη ποικιλία από σχόλια των αναβατών ανάλογα με τη μοτοσυκλέτα και το στυλ οδήγησης. Παρά τη γενική έλλειψη αίσθησης, η γκάμα έδειξε αξιοσημείωτη σταθερότητα. Tα μεσαία μείγματα γόμας ανταποκρίθηκαν καλά και οι αναβάτες μπόρεσαν να χτίσουν τις στρατηγικές τους μετά απο κάθε δοκιμή. Αυτό το Σάββατο ήταν μια δυνατή μαθησιακή εμπειρία. Οι αναβάτες έπρεπε να μεταβούν από βρόχινα ελαστικά σε Slick σε μια πίστα που άλλαζε, κάτι που δεν είναι ποτέ εύκολο. Η ομόφωνη επιλογή του σκληρού μείγματος γόμας για τον μπροστινό τροχό και του  μαλακού μείγματος γόμας για τον πίσω για τoν αγώνα Tissot Sprint, επιβεβαίωσε την εμπιστοσύνη των αναβατών στο σκληρό μείγμα γόμας για τον μπροστινό τροχό σε αυτήν την πίστα. Η Κυριακή ήταν η μέρα που αντιπροσώπευε με τον καλύτερο τρόπο τις πραγματικές επιδόσεις της γκάμας μας. Οι θερμοκρασίες ήταν σταθερές, η πίστα ήταν καθαρή και οι αναβάτες μπορούσαν να εκμεταλλευτούν πλήρως το εμπρός σκληρό μείγμα γόμας και το πίσω μεσαίο μείγμα γόμας. Ο Marco Bezzecchi έδωσε μια τέλεια απεικόνιση του τι μπορεί να προσφέρει αυτός ο συνδυασμός στο υψηλότερο επίπεδό του. Ο σταθερός ρυθμός του και η ικανότητά του να επαναλαμβάνει σχεδόν πανομοιότυπους χρόνους γύρου οδήγησαν στο ρεκόρ διάρκειας αγώνα και ανέδειξαν τη σταθερότητα που στοχεύουμε σε αυτή την πολύ συγκεκριμένη πίστα. Κλείνουμε επίσης το Σαββατοκύριακο με το τέλος του πρωταθλήματος MotoE. Συγχαίρω τον Alessandro Zaccone για τον τίτλο του. Η δουλειά που έχει γίνει σε αυτήν την κατηγορία ήταν εξαιρετικά πολύτιμη, ειδικά όσον αφορά τα ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά, και θα συνεχίσουμε αυτή τη δυναμική και σε άλλους κλάδους. Είμαι περήφανος που η τεχνολογία Michelin συνεχίζει να αποδεικνύει ότι οι επιδόσεις, η σταθερότητα και η περιβαλλοντική ευθύνη μπορούν να συνυπάρχουν σε αγώνες υψηλού επιπέδου».

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO