Επιστροφή στις μάχες του άκρως ανταγωνιστικού θεσμού του FIA Karting Academy Trophy για τον Θάνο Ζάχο, που βρίσκεται ήδη στη Γερμανία για τη δεύτερη μάχη της σεζόν για την κατηγορία Junior. Ο Έλληνας οδηγός θα αντιμετωπίσει 51 αθλητές που όλοι, αποτελούν την ελίτ της κατηγορίας Junior στη χώρα τους.
Όμως βγαίνοντας στη Motorsportarena Mülsen που φιλοξενεί τον δεύτερο εκ των τριών γύρων του θεσμού που προσελκύει ταλέντα από κάθε άκρη του πλανήτη, ο 13χρονος θα έχει τον ίδιο ακριβώς εξοπλισμό άρα και ίσες ευκαιρίες για διάκριση. Με επιπλέον εφόδιο, τις εμπειρίες από την πρεμιέρα της Valencia όπου είχε δυναμική εμφάνιση αλλά πλήρωσε λάθη απειρίας.

Ο Θάνος είπε για την επικείμενη δοκιμασία: «Στη Valencia είχα την ταχύτητα που ήθελα και σε όλα τα σκέλη ήμουν στην πρώτη πεντάδα. Δύο λάθη μου, ένα στο qualifying κι ένα στον τελικό, μου στοίχησαν ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Σε αυτούς τους αγώνες είναι σημαντικό να κάνεις καλό qualifying ώστε να έχεις καλή θέση στη σχάρα εκκίνησης και αυτό είναι που θα επιδιώξω. Στόχος μου είναι η παρουσία στην πρώτη οκτάδα».

Ο Βασίλης Ζάχος, επικεφαλής της Zahos Karting, πρόσθεσε σχετικά με τα παθήματα της πρεμιέρας που έγιναν μαθήματα για τον Έλληνα οδηγό: «Μετά τον αγώνα της Valencia, αναλύσαμε τα λάθη που έκανε ο Θάνος – κυρίως στον τελικό. Από τότε έκανε δύο αγώνες στην Ελλάδα κι έναν στην Ιταλία, όπου έδειξε ωριμότητα και υπομονή στην προσπάθεια για προσπεράσεις».

Έπειτα, αναφέρθηκε και στις ιδιαιτερότητες της πίστας του Mülsen: «Στις δοκιμές που κάναμε στη γερμανική πίστα, είδαμε πως υπήρχε πολύ περισσότερο grip σε σχέση με την πίστα της Valencia.Έχουμε λοιπόν προετοιμαστεί για αυτό. Ωστόσο υπάρχει ένας αστάθμητος παράγοντας που ίσως μας δυσκολέψει κι αυτός είναι ο άστατος καιρός».
Τι λέει όμως ο Θάνος για το νέο πεδίο μάχης; Ο ταλαντούχος οδηγός αναφέρθηκε στις δοκιμές που έκανε στην απαιτητική γερμανική πίστα: «Στο τεστ που κάναμε εκεί πριν από περίπου ένα μήνα, διαπίστωσα πως διαφέρει αρκετά από εκείνη της Valencia. Έχει περισσότερο grip και μεγάλες ευθείες, όπου παίζει ρόλο το slipstream. Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της πίστας η τελευταία, αριστερή στροφή, που σε οδηγεί στη μεγάλη ευθεία. Είναι κομβικό σημείο για την επίτευξη καλού χρόνου».

«Είναι σημαντικό που πηγαίνω στον δεύτερο αγώνα της σεζόν καλύτερα προετοιμασμένος. Όχι μόνο με τις εμπειρίες της πρεμιέρας, το τεστ στη Γερμανία αλλά και τους εντός συνόρων αγώνες που μεσολάβησαν. Την περασμένη εβδομάδα συμμετείχα και στον αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος Karting που έλαβε χώρα στην πίστα της Cremona, στην οποία θα γίνει τον Σεπτέμβριο ο τελευταίος αγώνας του FIA Karting Academy Trophy. Ήταν ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες που έχω συμμετάσχει. Με μόνο τέσσερα σκέλη ελεύθερων δοκιμών, κατάφερα να προκριθώ στον τελικό. Εκκίνησα 22ος αλλά στην πρώτη στροφή υπήρχε ατύχημα μπροστά μου, στο οποίο ενεπλάκησαν έξι καρτ και δεν μπόρεσα να τους αποφύγω. Όμως ήταν καλή προπόνηση, τόσο για τον αγώνα του Mülsen, όσο και του Σεπτεμβρίου».

Το πρόγραμμα του τριημέρου
Την Παρασκευή 18 Ιουλίου διεξάγεται το Free Practice και το Qualifying ενώ το πρόγραμμα του Σαββάτου 19 Ιουλίου, περιλαμβάνει το Warm Up και τα Qualifying Heats. Αυτά συνεχίζονται το πρωί της Κυριακής 20 Ιουλίου, με τον δεύτερο γύρο του FIA Karting Academy Trophy να ολοκληρώνεται το μεσημέρι, με τον Τελικό.
Το πεδίο μάχης
Πίστα: Motorsportarena Mülsen
Μήκος: 1315m
Μέγιστο Πλάτος: 15m
Τι είναι το FIA Karting Academy Trophy
Σασί: ΟΤΚ
Κινητήρας: 125cc 2χρονος OK-Junior από τη Vortex
Ελάχιστο βάρος: 140 κιλά με τον οδηγό
Ελαστικά: LeCont LOH “Option”
Το FIA Karting Academy Trophy είναι ένας παγκόσμιος θεσμός που στοχεύει στην ανίχνευση και εκπαίδευση νέων ταλέντων, προερχόμενων από περισσότερες από 40 χώρες και πέντε ηπείρους. Δοκιμάζονται σε πανομοιότυπο εξοπλισμό, που διατίθεται από τη CIK-FIA χάρη στη συμμετοχή του OTK Kart Group (σασί και κινητήρες). Τα αυστηρά πανομοιότυπα καρτ, κληρώνονται στην αρχή της σεζόν, ενώ οι κινητήρες ανταλλάσσονται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια κάθε event.
Το FIA Karting Academy Trophy – Junior «πάτησε γκάζι» το 2010. Διεξάγεται σε τρεις πίστες σε ισάριθμες χώρες και σε αυτό συμμετέχουν οδηγοί 12 έως 14 ετών. Η βαθμολογία προκύπτει από τον υπολογισμό των πόντων που κάθε οδηγός συλλέγει στα Qualifying Heats και τους Τελικούς.

