Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2025 | Μάιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 15.673 | 13.760 | 13,9% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 1.032 | 754 | 36,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 50 | 293 | -82,9% |
Ιανουάριος – Μάιος2025 | Ιανουάριος – Μάιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 63.517 | 63.873 | -0,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.348 | 4.455 | -2,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 403 | 463 | -13,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάιος 2025 | Μάιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2025 | Ιανουάριος – Μάιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 10,3% | 10,6% | -0,3 | 7,8% | 7,3% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 9,1% | -6,1 | 2,6% | 4,2% | -1,5 |
(A TOTAL) | (13,2%) | (19,6%) | (-6,4) | (10,5%) | (11,4%) | (-1,0) |
B | 20,5% | 23,9% | -3,5 | 20,8% | 25,1% | -4,3 |
B-SUV | 35,5% | 29,5% | +6,0 | 35,5% | 32,2% | +3,3 |
(B TOTAL) | (56,0%) | (53,4%) | (+2,5) | (56,3%) | (57,3%) | (-1,0) |
C | 6,3% | 6,7% | -0,5 | 7,1% | 7,2% | -0,1 |
C-SUV | 15,1% | 13,1% | +2,0 | 17,3% | 15,8% | +1,5 |
(C TOTAL) | (21,4%) | (19,9%) | (+1,5) | (24,4%) | (23,0%) | (+1,4) |
D | 0,8% | 1,0% | -0,2 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 5,1% | 3,8% | +1,3 | 5,2% | 4,2% | +1,0 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (4,8%) | (+1,1) | (6,2%) | (5,8%) | (+0,3) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 2,3% | 1,3% | +1,0 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (59,3%) | (56,1%) | (+3,2) | (61,3%) | (57,0%) | (+4,3) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Μάιος 2025 | Μάιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάιος 2025 | Ιανουάριος – Μάιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Απρ. ‘25 | |
Βενζίνη | 34,9% | 40,6% | -5,7 | 34,6% | 41,5% | -6,9 | 28.,6% |
Πετρέλαιο | 1,6% | 7,1% | -5,6 | 3,1% | 9,6% | -6,5 | 9,6% |
Υβριδικά (HEV) | 47,6% | 43,4% | +4,2 | 48,3% | 37,9% | +10,4 | 35,3% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,8% | 4,7% | +2,1 | 6,2% | 5,4% | +0,8 | 7,9% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,8% | 2,9% | +1,8 | 5,4% | 4,1% | +1,3 | 15,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 4,3% | 1,1% | +3,2 | 2,5% | 1,5% | +1,0 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Απρίλιο ως εξής:
Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 925.359 | 913.716 | +1,3% | 3.640.211 | 3.682.699 | -1,2% |
ΕΕ 14(2) | 801.043 | 794.076 | +0,9% | 3.164.387 | 3.215.861 | -1,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 956.855 | 946.406 | +1,1% | 3.758.254 | 3.795.547 | -1,0% |
Ελλάδα | 14.649 | 13.445 | +9,0% | 47.845 | 50.113 | -4,5% |