Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.727 | 12.465 | 2,1% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 862 | 795 | 8,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 52 | 19 | 173,7% |
Ιανουάριος – Μάρτιος2025 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 33.203 | 36.668 | -9,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.388 | 2.882 | -17,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 256 | 89 | 187,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,2% | 6,9% | +0,3 | 5,5% | 6,2% | -0,8 |
A-SUV | 2,8% | 2,7% | +0,0 | 2,5% | 2,2% | +0,3 |
(A TOTAL) | (10,0%) | (9,7%) | (+0,3) | (8,0%) | (8,5%) | (-0,5) |
B | 21,0% | 23,2% | -2,2 | 20,7% | 26,0% | -5,3 |
B-SUV | 35,7% | 34,3% | +1,3 | 35,9% | 32,6% | +3,3 |
(B TOTAL) | (56,7%) | (57,5%) | (-0,8) | (56,6%) | (58,6%) | (-2,0) |
C | 6,7% | 5,7% | +0,9 | 7,5% | 7,5% | -0,1 |
C-SUV | 16,7% | 17,8% | -1,1 | 19,4% | 16,9% | +2,4 |
(C TOTAL) | (23,4%) | (23,6%) | (-0,2) | (26,9%) | (24,5%) | (+2,4) |
D | 1,3% | 1,6% | -0,3 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 6,3% | 5,0% | +1,2 | 5,2% | 4,5% | +0,7 |
(D TOTAL) | (7,6%) | (6,7%) | (+0,9) | (6,4%) | (6,4%) | (+0,1) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,5% | -0,1 | 0,5% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,6%) | (-0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,3%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,4% | 1,3% | +0,1 | 1,2% | 1,0% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (62,0%) | (60,7%) | (+1,3) | (63,6%) | (57,0%) | (+6,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Φεβ. ‘25 | |
Βενζίνη | 35,6% | 41,7% | -6,1 | 34,1% | 40,5% | -6,4 | 29.,1% |
Πετρέλαιο | 4,0% | 8,1% | -4,1 | 3,7% | 10,6% | -7,0 | 9,7% |
Υβριδικά (HEV) | 47,5% | 37,4% | +10,1 | 48,7% | 37,3% | +11,4 | 35,2% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 5,3% | 5,5% | -0,3 | 6,1% | 5,5% | +0,6 | 7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 6,1% | 4,4% | +1,7 | 6,1% | 4,3% | +1,8 | 15,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,4% | 2,8% | -1,3 | 1,3% | 1,7% | -0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 853.670 | 883.838 | -3,4% | 1.685.640 | 1.737.098 | -3,0% |
ΕΕ 14(2) | 744.321 | 770.643 | -3,4% | 1.464.886 | 1.511.933 | -3,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 879.486 | 909.433 | -3,3% | 1.736.181 | 1.783.508 | -2,7% |
Ελλάδα | 9.818 | 11.454 | -14,3% | 20.477 | 24.203 | -15,4% |