Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.248 | 6.486 | +27,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 679 | 809 | -16,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69,1% |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | +27,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.864 | 10.340 | +5,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:
Γραφείο Τύπου
Πληροφορίες : κα. Μ. Χαρικιοπούλου Τηλέφωνο : 210-6891400 Fax : 210-6859022 e-mail address : info@seaa.gr Αρ. πρ. 24079
Segment | Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 2,8% | +2,4 | 7,5% | 7,0% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 1,4% | +1,6 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 8,2% | 4,3% | +4,0 | 9,7% | 8,8% | +0,9 |
B | 17,4% | 21,6% | -4,2 | 25,1% | 24,9% | +0,2 |
B-SUV | 27,4% | 24,2% | +3,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 44,8% | 45,8% | -1,0 | 51,6% | 49,2% | +2,4 |
C | 9,3% | 11,6% | -2,3 | 8,3% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 25,0% | 27,7% | -2,7 | 21,7% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 34,4% | 39,4% | -5,0 | 29,9% | 33,5% | -3,6 |
D | 3,9% | 1,6% | +2,3 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 6,4% | 7,2% | -0,8 | 5,2% | 5,2% | +0,1 |
D TOTAL | 10,3% | 8,8% | +1,5 | 6,8% | 6,5% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,2 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 63,1% 61,4% +1,6 56,4% 54,8% +1,6)
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Νοε. ‘23 | |
Βενζίνη | 35,3% | 40,3% | -4,9 | 41,9% | 44,8% | -2,9 | 35,7% |
Πετρέλαιο | 7,9% | 18,9% | -10,9 | 13,1% | 16,3% | -3,1 | 13,7% |
Υβριδικά (HEV) | 37,6% | 23,9% | +13,7 | 30,9% | 27,6% | +3,3 | 25,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,1% | 12,7% | +2,4 | 11,3% | 7,9% | +3,4 | 21,9% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 3,7% | +0,2 | 2,5% | 2,9% | -0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 885.581 | 829.823 | +6,7% | 9.681.752 | 8.366.297 | +15,7% |
ΕΕ 14(2) | 779.892 | 736.217 | +5,9% | 8.507.730 | 7.326.365 | +16,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 919.231 | 872.032 | +5,4% | 10.037.880 | 8.717.545 | +15,1% |
Ελλάδα | 10.452 | 8.070 | +29,5% | 126.244 | 98.797 | +27,8% |