Ο Oscar Piastri κέρδισε στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, εξασφαλίζοντας τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στη Formula 1. Ο Αυστραλός οδηγός της McLaren είδε την καρό σημαία μπροστά από τον Charles Leclerc (Ferrari), μετά από μονομαχία που διήρκησε σχεδόν όλο το αγώνα. Ο George Russell ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου, αναπάντεχα μετά τη σύγκρουση του Carlos Sainz (Ferrari) και του Sergio Perez (Red Bull) στο προτελευταίο γύρο. Η σύγκρουση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση καθεστώτος Εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας υπό το οποίο, ολοκληρώθηκε ο αγώνας. Ο Piastri συγκέντρωσε 25 βαθμούς και ο Lando Norris άλλους 13 βαθμούς, έτσι η McLaren προηγείται τώρα στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών, για πρώτη φορά από τον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος το 2014, στην Αυστραλία.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Η πλειοψηφία των οδηγών (14) επέλεξε να εκκινήσει με τη μεσαία γόμα. Τα σκληρά ελαστικά επιλέχθηκαν από τους Lando Norris (McLaren), Alexander Albon (Williams), Daniel Ricciardo (Racing Bulls), Zhou Guanyu (Sauber) και τους δύο οδηγούς της Alpine (Ocon και Gasly). Όπως αναμενόταν, η στρατηγική μιας αλλαγής αποδείχθηκε η πιο αποτελεσματική όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών: μόνο δύο οδηγοί, οι Stroll και Verstappen, έκαναν δύο στάσεις, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις οι στάσεις δεν ήταν λόγω φθοράς: Ο Καναδός είχε κλατάρισμα μετά από μια σύγκρουση με τον Tsunoda στον πρώτο γύρο. Ο Ολλανδός άλλαξε λάστιχα για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στους τελευταίους γύρους καθώς είχε διαφορά από τον επόμενο οδηγό, που επέτρεπε να προβεί στην αλλαγή, χωρίς να χάσει θέση.
Τη μεγαλύτερη απόσταση με το ίδιο σετ ελαστικών διένυσε ο Pierre Gasly (Alpine), που ολοκλήρωσε 50 γύρους με τα σκληρά ελαστικά, κάνοντας στάση στον προτελευταίο γύρο για να βάλει τη μέση γόμα. Όσον αφορά στη μεσαία γόμα, ο Alex Albon διένυσε την μεγαλύτερη απόσταση, συμπληρώνοντας 20 γύρους με τη C4.
ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI
«Δεκαπέντε ημέρες μετά το Grand Prix της Ιταλίας, παρακολουθήσαμε έναν ακόμη πραγματικά συναρπαστικό αγώνα, με την έκβαση να είναι αμφίρροπη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Στη Μόντσα είδαμε δύο διαφορετικές στρατηγικές να εμπλέκονται, αλλά σήμερα, σχεδόν όλοι πήγαν με την ίδια επιλογή. Αυτό δεν μείωσε σε καμία περίπτωση την αμφίρροπη μάχη, στην πίστα, με μια μεγάλη τριπλή μονομαχία για την πρωτιά, καθώς και αρκετές άλλες μάχες σε όλο τον αγώνα. Τόσο σ’ αυτό τον αγώνα όσο και στον επόμενο επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες, οι οποίες λειτούργησαν όπως αναμενόταν, προσαρμοζόμενες πολύ καλά στα χαρακτηριστικά και τις συνθήκες της διαδρομής. Πριν από τον αγώνα ήταν σαφές πως η μαλακή γόμα είχε την ταχύτητα για τις κατατακτήριες και η σκληρή ήταν πιο γρήγορη για τον αγώνα. Η μεσαία γόμα ήταν ένας μεγάλος συμβιβασμός για το πρώτο μέρος του αγώνα: Είδαμε αυτές τις προβλέψεις να επιβεβαιώνονται. Ακόμη και κατά τη διάρκεια του αγώνα το κράτημα στην αγωνιστική γραμμή βελτιώνονταν. Αυτό είχε αντίστοιχα ως αποτέλεσμα οι χρόνοι να βελτιώνονται και η φθορά των ελαστικών να είναι αρκετά περιορισμένη. Μερικοί οδηγοί είχαν τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά στο πρώτο μέρος αλλά αυτό δεν επηρέασε σημαντικά την απόδοση των ελαστικών. Προφανώς, ακολουθώντας άλλα μονοθέσια, έκανε τη ζωή περίπλοκη, όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών, αλλά αυτό είναι αναπόφευκτο με την τρέχουσα αεροδυναμική ρύθμιση αυτής της γενιάς μονοθεσίων».
FORMULA 2
Μια στενάχωρη νίκη για τον Richard Verschoor στον κανονικό αγώνα. Ο οδηγός της Trident από την Ολλανδία ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε έναν αγώνα που διακόπηκε στην εκκίνηση λόγω ενός θεαματικού ατυχήματος. Ευτυχώς, κανείς δεν τραυματίστηκε, αλλά η απόσταση του αγώνα μειώθηκε από 29 σε 17 γύρους. Η ιταλική ομάδα αφιέρωσε τη νίκη στον ιδιοκτήτη της, Maurizio Salvadori, την ημέρα που ο γιος του Luca σκοτώθηκε σε αγώνα μοτοσικλετών. Στο βάθρο ανέβηκαν επίσης οι Victor Martins (ART Grand Prix) και Kimi Antonelli (Prema Racing), ενώ χάρη στην τέταρτη θέση και την πρόσθετη βαθμολογία για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, ο Βραζιλιάνος Gabriel Bortoleto (Invicta Racing) ανέβηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, 4,5 βαθμούς μπροστά από τον Γάλλο, Isack Hadjar (Campos Racing), ο οποίος έφυγε από το Αζερμπαϊτζάν χωρίς βαθμούς αυτό το Σαββατοκύριακο. Είναι δύσκολο να αξιολογηθεί η απόδοση των δύο γομών που επέλεξε η Pirelli λόγω της μειωμένης απόστασης του αγώνα και της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας δύο λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Στο ξεκίνημα μόνο τρεις οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή γόμα όλοι οι υπόλοιποι εκκίνησαν με την πολύ μαλακή η οποία τους επέτρεψε να πιέσουν στο πρώτο μισό της μειωμένης απόστασης του αγώνα.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Την επόμενη εβδομάδα, η Formula 1 επιστρέφει σε δράση στη Σιγκαπούρη για τον 18ο γύρο της μεγαλύτερης σεζόν στην ιστορία του αθλήματος. Ωστόσο, πριν από αυτό, υπάρχουν δοκιμές εξέλιξης για το 2026 στη Βαρκελώνη (Ισπανία) την Τρίτη 17 και την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου. Το Circuit de Barcelona-Catalunya θα φιλοξενήσει την πρώτη δοκιμή των πρωτότυπων ελαστικών που κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς – εξακολουθούν να είναι 18″, αλλά είναι λίγο στενότερα από τα σημερινά ελαστικά. Η Aston Martin θα βοηθήσει την Pirelli σ’ αυτή τη δοκιμή, με ένα μονοθέσιο προσαρμοσμένο για να υποδεχτεί το διαφορετικού μεγέθους ελαστικό. Θα οδηγήσει το μονοθέσιο της Aston Martin ο Βραζιλιάνος, Felipe Drugovich.