spot_img
HomeAUTOΟ Max κέρδισε, υπό την ασφυκτική πίεση του Lando

Ο Max κέρδισε, υπό την ασφυκτική πίεση του Lando

Άλλη μια νίκη για τον Max Verstappen, αλλά ο Lando Norris έφτασε πολύ κοντά στο να επαναλάβει τη νίκη του στο Μαϊάμι πριν από δύο εβδομάδες: Μεταξύ των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα, η διαφορά ανάμεσα στον οδηγό της Red Bull και του αντιπάλου του, από τη McLaren ήταν συνολικά 816 χιλιοστά του δευτερολέπτου (91 χιλιοστά στις κατατακτήριες δοκιμές  και 725 χιλιοστά στον αγώνα).  Ο Charles Leclerc της Ferrari ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, την τριάδα χώριζαν, λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα, 7.916 για την ακρίβεια. Αυτή ήταν η 59η νίκη για τον Verstappen,  3η συνεχόμενη στην Ίμολα (2021, 2022 και 2024). Ισοφάρισε το αντίστοιχο επίτευγμα του Michael Schumacher από το 2002 έως το 2004. Ήταν η 118η νίκη της Red Bull.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Δεκαπέντε οδηγοί παρατάχθηκαν στην εκκίνηση με τα μεσαία ελαστικά. Τρεις, οι Perez, Sargeant και Zhou, επέλεξαν τα σκληρά ελαστικά ενώ ο Alonso, που εκκίνησε από τα πιτ και ο Gasly, ρίσκαραν με τα μαλακά ελαστικά. Όπως είχε προβλεφθεί, ήταν αγώνας στρατηγικής μιας αλλαγής, ελαστικών με τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά να είναι οι δημοφιλείς επιλογές. Η εκκίνηση με τα μαλακά ελαστικά δεν απέδωσε, οπότε οι δύο οδηγοί που τα επέλεξαν αναγκάστηκαν να κάνουν μια επιπλέον στάση. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Ισπανός οδηγός της Aston Martin φόρεσε άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών, πιθανώς με στόχο να κάνει τον ταχύτερο γύρο αγώνα, αλλά αυτός επετεύχθη από τον George Russell. Ο Βρετανός επίσης πραγματοποίησε μια ακόμη στάση στον 52ο γύρο, για να πετύχει τον ταχύτερο γύρο δίνοντας έτσι στη Mercedes τον επιπλέον βαθμό. Ο Valtteri Bottas (Sauber) έδειξε την ικανότητά του στη διαχείριση των ελαστικών: Ολοκλήρωσε 54 από τους 62 γύρους του αγώνα με τη σκληρή γόμα C3, ενώ οι Kevin Magnussen (Haas) και Lance Stroll (Aston Martin) ήταν αυτοί που συμπλήρωσαν τους περισσότερους γύρους με τη μέση γόμα C4, φτάνοντας στο πρώτο μέρος ως τον 37ο γύρο.

ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI: «Ένας αγώνας με μικρές διαφορές και χωρίς ιδιαίτερα συναρπαστικές στιγμές. Ζωντάνεψε προς το τέλος καθώς ο Norris πλησίασε τον Verstappen. Σε μια πίστα παλαιού τύπου όπως η Ίμολα, οι προσπεράσεις πάντα ήταν δύσκολες και φέτος δεν υπήρξε εξαίρεση. Η στρατηγική μιας αλλαγής, όπως προβλεπόταν, αποδείχτηκε ταχύτερη. Την υιοθέτησε η πλειοψηφία, με το πρώτο μέρος να γίνεται με τα μεσαία ελαστικά και το δεύτερο με τα σκληρά. Αμφότερες οι γόμες δούλεψαν αρκετά καλά παρά το γεγονός ότι, ειδικά στις πρώτες θέσεις, οι οδηγοί πίεζαν σχεδόν σε όλο τον αγώνα, με τις θερμοκρασίες της πίστας να κυμαίνονται μεταξύ 43 °C και 50 °C, παρότι υπήρχαν μερικά σύννεφα από πάνω. Η πρόβλεψη για το παράθυρο των pit stop, αποδείχθηκε σωστή: Μάλιστα, όσοι σταμάτησαν πολύ νωρίς δυσκολεύτηκαν στη συνέχεια. Στην πραγματικότητα, η πτώση απόδοσης των ελαστικών δεν ήταν υψηλή και η αποκόλληση μέρους της γόμας ήταν περιορισμένη. Τέλος, πρέπει να συγχαρώ το υπέροχο κοινό στην Ίμολα που ήταν παθιασμένο όπως πάντα. Έδωσαν άλλη μια φορά, υπέροχη παράσταση στις εξέδρες, την οποία είμαι σίγουρος ότι απόλαυσαν τόσο οι οδηγοί όσο και οι ομάδες».

FORMULA 2

Ο Isack Hadjar (Campos Racing) κέρδισε τον κυρίως αγώνα στην Ίμολα. Ήταν η δεύτερη νίκη του στη σεζόν και ήρθε στον τερματισμό ενός αμφίρροπου αγώνα. Στους τελευταίους γύρους, ο Γάλλος χρειάστηκε να αμυνθεί με εξαιρετικό στυλ στις επιθέσεις του Βραζιλιάνου Gabriel Bortoleto (Invicta Racing). Ο Γερμανός Joshua Durksen (AIX Racing) τερμάτισε τρίτος, ανεβαίνοντας έτσι για πρώτη φορά στο βάθρο της F2. Το πρωτάθλημα οδηγών αναθερμαίνεται καθώς ο Zane Maloney δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς στην Ίμολα, αλλά εξακολουθεί να προηγείται με 68 βαθμούς, πλέον μόνο πέντε μπροστά από τον Paul Aron (63) με τον Hadjar στην τρίτη θέση με 59 βαθμούς.

Οι περισσότεροι οδηγοί, 16 από τους 22, επέλεξαν να ξεκινήσουν με την πολύ μαλακή γόμα (Supersoft) γιατί δεδομένης της υψηλής πιθανότητας για εμπλοκή του αυτοκινήτου ασφαλείας, προτίμησαν να μην επιχειρήσουν ένα πολύ μεγάλο πρώτο μέρος. Όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν χρειάστηκε και όπως προβλέπονταν, το πιο μαλακό ελαστικό παρουσίασε σημαντική πτώση απόδοσης μετά από μόλις πέντε ή έξι γύρους, αναγκάζοντας όλους όσοι το επέλεξαν να κάνουν πιτ στοπ το συντομότερο που επιτρέπουν οι κανονισμοί. Η μέση γόμα είχε την καλύτερη απόδοση σε μεγαλύτερη απόσταση.

FORMULA 3

Ο Γάλλος Sami Meguetounif (Trident) τερμάτισε πρώτος στον κυρίως αγώνα στην Ίμολα. Εξασφάλισε έτσι την παρθενική του νίκη στη F3 της FIA, εκκινώντας από την τρίτη θέση του grid. Ο Oliver Goethe προηγήθηκε στο μέσο του αγώνα, αλλά ο οδηγός της Campos Racing δεν κατάφερε να επαναλάβει τη νίκη που πέτυχε στον αγώνα Sprint. Τερματίζοντας τρίτος, ο Leonardo Fornaroli (Trident) προηγείται τώρα στο πρωτάθλημα οδηγών: ο Ιταλός έχει 52 βαθμούς, τρεις περισσότερους από τον Luke Browning και επτά περισσότερους από τους Dino Beganovic και Gabriele Minì.

Όσο για την απόδοση των ελαστικών, όπως αναμενόταν, η πτώση απόδοσης ήταν ένας παράγοντας στον αγώνα, με την μερική αποκόλληση να εκδηλώνεται πριν από το μέσο της διαδρομής. Το κλειδί της επιτυχίας για τους πρωτοπόρους ήταν στην πραγματικότητα η ικανότητά τους να διαχειριστούν την απόδοση των ελαστικών, στους πρώτους γύρους, ώστε να μπορούν να πιέσουν και να παλέψουν ακόμη και στους τελευταίους γύρους.

H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1

Το Ευρωπαϊκό σκέλος της σεζόν της Formula 1 συνεχίζεται αυτή τη εβδομάδα με έναν ακόμα κλασικό αγώνα, το Grand Prix του Μονακό (26/5). Όπως στην Ίμολα, οι δύο υποστηρικτικές κατηγορίες Formula 2 και Formula 3, θα αγωνιστούν και στους δρόμους του Μόντε Κάρλο.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO