Μετά από 17 χρόνια αναμονής, η McLaren κέρδισε ξανά στον εντός έδρας αγώνα της και το έκανε πάλι με Άγγλο οδηγό, όπως συνέβη και την τελευταία φορά: το 2008, πρώτος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Lewis Hamilton, τώρα ήταν η σειρά του Lando Norris. Το κερασάκι στην τούρτα για την ομάδα ήταν η δεύτερη θέση του Oscar Piastri, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των «ένα-δύο» τερματισμών της McLaren στους 54, ο πέμπτος αυτή τη σεζόν. Η σημερινή νίκη ήταν η όγδοη του Norris στην Formula 1. Στο 239ο του Grand Prix, ο Nico Hulkenberg τερμάτισε τρίτος σημειώνοντας επιτέλους το πρώτο του βάθρο. Είναι η μεγαλύτερη περίοδος που χρειάστηκε ποτέ οδηγός για να ανέβει στο βάθρο. Αυτό ήταν το 11ο βάθρο της Sauber στο άθλημα, εξαιρουμένης της περιόδου που συνεργάζονταν με την BMW. Η προηγούμενη φορά που οδηγός της Sauber ανέβηκε στο βάθρο ήταν το Ιαπωνικό Grand Prix του 2012, όταν ο Kamui Kobayashi είχε πάρει την 3η θέση.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Στη Βρετανία είναι κλισέ η φράση: «Αν δεν σου αρέσει ο καιρός, περίμενε δέκα λεπτά» ή «τέσσερις εποχές σε μια μέρα» και το Σίλβερστον προσέφερε ένα τέλειο παράδειγμα αυτών των φράσεων: Με ψιχάλα, ελαφριά βροχή, συννεφιασμένο ουρανό, ηλιόλουστες περιόδους, δυνατή βροχή και κυμαινόμενες θερμοκρασίες. Ο τρόπος που εξελίχθηκε το Grand Prix οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στον «βρετανικό καιρό», με τις εναλλασσόμενες υγρές και στεγνές συνθήκες να δημιουργούν σενάρια για να χρησιμοποιηθούν στην πίστα τέσσερις από τους πέντε τύπους ελαστικών Pirelli, με μόνη εξαίρεση τα βρόχινα. Όλοι οι οδηγοί έβαλαν ενδιάμεσα ελαστικά στον γύρο σχηματισμού, αλλά πριν την εκκίνηση, πέντε οδηγοί, οι Leclerc, Russell, Bearman, Hadjar και Bortoleto, αποφάσισαν να μπουν στα pit για σλικ: ο Μονεγάσκος, ο Γάλλος και ο Βραζιλιάνος επέλεξαν τη μέση γόμα ενώ οι δύο Άγγλοι οδηγοί τη σκληρή γόμα. Ο Colapinto που εκκίνησε από το pit lane επίσης διάλεξε τη σκληρή γόμα, αλλά αναγκάστηκε να αποσυρθεί αμέσως λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Με τη βροχή να πλησιάζει αλλά την πίστα να στεγνώνει γρήγορα, οι Stroll (μαλακή), Antonelli (σκληρή) και Bortoleto (μέση γόμα) άλλαξαν επίσης σε σλικ. Καθότι η βροχή ήρθε νωρίτερα από το αναμενόμενο όσοι επέλεξαν να διατηρήσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά απέκτησαν πλεονέκτημα. Πριν από αυτό ο Καναδός οδηγός της Aston Martin, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την πρόσφυση της πιο μαλακής γόμας, έστω και για μόλις τέσσερις γύρους. Τα ενδιάμεσα ελαστικά έκαναν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς στο μεσαίο τμήμα του αγώνα. Λειτούργησαν καλά για μεγάλες αποστάσεις, πολλά από αυτά για πάνω από τη μισή απόσταση του αγώνα. Ο ρυθμός τους ήταν καλός, ακόμα και όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει, τουλάχιστον στην αγωνιστική γραμμή. Προς το τέλος, οι συνθήκες ήταν ξανά κατάλληλες για σλικ ελαστικά. Η μέση και η μαλακή γόμα απέδιδαν καλύτερα.

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:
«Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς καλύτερο τρόπο εορτασμού της 75ης επετείου της Formula 1 από το Σαββατοκύριακο που μόλις τελείωσε. Υποθέτω πως οι 500.000 θεατές που ήρθαν στο Σίλβερστον και τις τέσσερις ημέρες πέρασαν υπέροχα, παρά τη βροχή που δεν διευκόλυνε τη ζωή των! Οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν απρόβλεπτες, όπως και ο αγώνας. Συγχαρητήρια στη McLaren για το ένα-δύο και στον Nico Hulkenberg για το πρώτο του βάθρο στη Formula 1. Ήταν απροσδόκητο αλλά απολύτως άξιο! Από την πλευρά μας, στο τεχνικό μέτωπο, όπως συνέβη και πέρυσι εδώ, χρησιμοποιήθηκαν τέσσερις από τους πέντε διαθέσιμους τύπους ελαστικών. Είναι κρίμα που δεν είδαμε σε δράση τα βρόχινα ελαστικά, γιατί θα είχε ενδιαφέρον να μετρήσουμε το επίπεδο απόδοσής του σε σύγκριση με τα ενδιάμεσα, τύπο που πραγματικά έλαμψε. Η χάραξη των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν ανταγωνιστική όταν υπήρχε πολύ στάσιμο νερό στην πίστα, καθώς και όταν η πίστα στέγνωνε στα τελικά στάδια του αγώνα. Προφανώς, υπήρξε μετατόπιση γόμας λόγω υπερθέρμανσης (graining) και σημαντική φθορά, αμφότερα λόγω των συνθηκών της πίστας, αλλά οι οδηγοί μπόρεσαν να ελέγξουν τη χρήση των ελαστικών με βάση την εξέλιξη του αγώνα. Η δουλειά μας στο Σίλβερστον δεν έχει τελειώσει ακόμα. Την Τρίτη και την Τετάρτη, θα επιστρέψουμε στην πίστα, συνεργαζόμενοι με τη Sauber και την Aston Martin σε δοκιμές εξέλιξης για τα ελαστικά του 2026. Ο Gabriel Bortoleto θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι για την ελβετική ομάδα και τις δύο ημέρες, ενώ οι Lance Stroll και Felipe Drugovich θα μοιραστούν την οδήγηση για την ομάδα τους που εδρεύει απέναντι από την πίστα».
FORMULA 2
Ο Jak Crawford βρέθηκε σε εκθαμβωτική φόρμα κατακτώντας τη νίκη στον κανονικό αγώνα (Feature) που επηρεάστηκε από τη βροχή. Ο οδηγός της ομάδας DAMS Lucas Oil που εκκινούσε 3ος πήρε προβάδισμα στην αρχή και κράτησε πίσω του τον Alexander Dunne της Rodin Motorsport στα τελικά στάδια του αγώνα για να πάρει τη νίκη. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Luke Browning (Hitech TGR) μετά από μια εκπληκτική ανάκαμψη από την δωδέκατη θέση. Ο Richard Verschoor (MP Motorsport), τερμάτισε 7ος αλλά εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών με 122 βαθμούς. Πλέον όμως το προβάδισμά του έναντι του Crawford έχει μειωθεί στους έξι βαθμούς. Ο Dunne επίσης πλησιάζει, όντας πλέον τρίτος με 108 βαθμούς.
FORMULA 3
Ο Mari Boya (Campos Racing) κατέκτησε την παρθενική του νίκη στη Formula 3, ελέγχοντας τον αγώνα από την αρχή παρά την καταρρακτώδη βροχή, η οποία οδήγησε σε διακοπή με κόκκινη σημαία. Ο Ισπανός πέρασε τη γραμμή τερματισμού μπροστά από τον Théophile Nael, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος για την Van Amersfoort Racing, ενώ ο Noel Léon, ήταν τρίτος με την PREMA Racing. Οι τρεις πρώτοι οδηγοί της βαθμολογίας δεν κατάφεραν να σκοράρουν βαθμούς στον κανονικό αγώνα (Feature). Μόνο ο Nikola Tsolov (Campos Racing) πήρε δύο βαθμούς για την pole position. Ο Βούλγαρος βρίσκεται στην τρίτη θέση με 91 βαθμούς, δύο λιγότερους από τον Tim Tramnitz (MP Motorsport). Ο Rafael Camara (Trident) εξακολουθεί να προηγείται με 120 βαθμούς.