Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΩΝ SBK Αποστολή στο Lausitzring

Συντάκτης: Ηλίας Ντέβελι
Εμφανίσεις: 868

Αν και παρακολουθώ τον μηχανοκίνητο αθλητισμό περίπου τρεις δεκαετίες και έχω ζήσει από κοντά MotoGP, Six Days,Dakar, ΜΧ GP και πολλούς άλλους σημαντικούς διεθνείς αγώνες, δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω από κοντά SBK, μέχρι την στιγμή που έλαβα την πρόσκληση της Motul. Φυσικά και δεν έχασα την ευκαιρία να πάω στο Lausitzring όπου παράλληλα με τον 10ο  γύρο της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, θα γινόταν και ο πέμπτος αγώνας του Ευρωπαϊκού Κυπέλλου JUNIOR που είχε επίσης ξεχωριστό ενδιαφέρον λόγω της συμμετοχής του Δημήτρη και του Νίκου Καρακώστα.

DSCF0392_resizeΦθάνοντας στην Γερμανία την Παρασκευή το απόγευμα μαζί με τον φίλο, συνάδελφο και συνεργάτη Νίκο Βιτσιλάκη, απλά φροντίσαμε να πάμε στο ξενοδοχείο όπου μας υποδέχθηκαν οι άνθρωποι της Motul και μας ενημέρωσαν για το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου δίνοντας μας και τα απαραίτητα VIP Pass κατά την διάρκεια του δείπνου. Το Σάββατο το πρωί φθάνοντας στην πίστα, περάσαμε κατευθείαν με το (νοικιασμένο) αυτοκίνητο μας στον χώρο των paddock και αντιληφθήκαμε τι σημαίνει να είσαι προσκεκλημένος του χορηγού ονομασίας αφού υπήρχε εκεί ειδικός χώρος parking μόνο για τα αυτοκίνητα της Motul και των καλεσμένων της. Μπαίνοντας στα paddock είδαμε μια εικόνα που δεν απείχε σχεδόν καθόλου από αυτό που συναντάμε στους αντίστοιχους χώρους των MotoGP. Τεράστια motorhomesτων εργοστασιακών ομάδων και οργανωμένοι χώροι υποστήριξης με τέντες, σημαίες, υλικά και ανθρώπους που δημιουργούν πάντα αυτό το πολύχρωμο γιορτινό σκηνικό, των μεγάλων αγώνων. Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα εντυπωσιακά paddockgirls. Γενικά εικόνες οργάνωσης υψηλού επιπέδου από επαγγελματίες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν σωστά αυτό με το οποίο ασχολούνται. Κάτι που εδώ στην χώρα μας αποτελεί μακρινό όνειρο, ειδικά τώρα…..

IMG_4690_resizeΑφού φθάσαμε στον προνομιακό χώρο φιλοξενίας της Motul όπου γνωρίσαμε τα στελέχη της εταιρείας που ασχολούνται με τους αγώνες και τους ευχαριστήσαμε που ήμασταν οι μόνοι προσκεκλημένοι τους δημοσιογράφοι σε αυτό τον αγώνα, αναζητήσαμε το ελληνικό team. Ευτυχώς δίπλα ακριβώς από το «λυόμενο» της Motul ήταν ο αντίστοιχος χώρος φιλοξενίας της Honda και οι τέντες των αγωνιζομένων του European Junior Cup. Εκεί συναντήσαμε το team των αδερφών Καρακώστα, που ζούσε την χαρά, όπως επίσης τα προβλήματα και τις αγωνίες της συμμετοχής σε τόσο υψηλού επιπέδου αγώνες.

Σε όλο αυτό το δύσκολο εγχείρημα συμμετέχει όλη η οικογένεια. Ο πατέρας των δύο νεαρών παιδιών είναι φυσικά ο παλιός αγωνιζόμενος και πρωταθλητής ταχύτητας Γιώργος Καρακώστας που έχει αναλάβει τον ρόλο του μηχανικού και όχι μόνο, ενώ η μητέρα τους Κωνσταντίνα με πολύπλευρη προσφορά στην ομάδα, έχει και την ευθύνη της επικοινωνίας. Όλο αυτό είναι ενδιαφέρον όταν το ακούς, αλλά γίνεται ακόμη πιο μεγάλο και συγκινητικό όταν το ζεις από κοντά. Πραγματικά ένοιωσα ότι γνώρισα δύο πολύ τυχερά παιδιά που ζουν ένα εξωπραγματικό όνειρο στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης. Όλα αυτά χάρη σε δύο  φανταστικούς γονείς που κάνουν μία υπεράνθρωπη προσπάθεια.  Μία προσπάθεια που ξεπερνά την οικονομική ή την προσωπική προσφορά που μπορεί να φανταστεί κάποιος έξω από αυτόν τον τόσο διαφορετικό … χορό. Φυσικά υπάρχουν κάποιοι χορηγοί που συνεισφέρουν σε αυτόν τον αγώνα της οικογένειας, αλλά δεν είναι καθόλου απλό να εγκαταλείπεις δουλειές, υποχρεώσεις και προσωπική ζωή ακλουθώντας με αξιώσεις ένα τόσο απαιτητικό project. Πιστεύω ότι μόνο η θέληση του γονιού να  προσφέρει στα παιδιά του όσα αυτός θα ήθελε στην ηλικία τους, είναι η πραγματική κινητήριος δύναμη για κάτι τέτοιο. Παρακολούθησα , ζήλεψα (με την καλή έννοια), καμάρωσα και χάρηκα για όλο αυτό που είδα. Πολύ θα ήθελα να μπορώ να ζήσω την εμπειρία αυτών των παιδιών και ας τερμάτιζα σε κάθε αγώνα τελευταίος. Να είμαι εκεί, να παρακολουθώ τις επαγγελματικές ομάδες και τους κορυφαίους αναβάτες του WSBK και να οδηγώ στις ίδιες πίστες αποκομίζοντας απίστευτες εμπειρίες. Τυχερά παιδιά. Μπράβο!

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

IMG_3551_resizeΤο Σάββατο μαζί με τα δοκιμαστικά του EJC παρακολουθήσαμε φυσικά και τον πρώτο αγώνα των SBKόπου δεν παρακολουθήσαμε μια ανιαρή επίδειξη δύναμης των Kawasaki αφού υπήρξαν ενδιαφέρουσες ανατροπές. Η πτώση του  Jonathan Rea (Kawasaki) και η εκπληκτική εμφάνιση του Chaz Davies (Ducati) που κατέκτησε την polepositionαλλά και την νίκη στον αγώνα, έδωσε άλλο ενδιαφέρον. Επίσης ο τερματισμός του δημοφιλέστατου Nicky Hayden (Honda) στην τρίτη θέση πίσω από τον Tom Sykes (Kawasaki) ήταν λόγοι για να παρακολουθήσουμε με μεγαλύτερο ενδιαφέρον τον αγώνα της Κυριακής.

Την Κυριακή όμως ήρθε η αλλαγή του καιρού να προσθέσει νέες παραμέτρους στην δύσκολη πίστα του Lausitz που έχει ιδιαίτερο πρόβλημα σε συνθήκες βροχής. Το δεύτερο σκέλος το κέρδισε ο  Jonathan Rea (Kawasaki) που άνοιξε πάλι την βαθμολογική διαφορά από τον Sykes, που έπεσε αυτή τη φορά στην ίδια στροφή που είχε πέσει το Σάββατο ο Rea! Δεύτερος αυτή τη φορά ο Alex De Angelis (Aprilia) και τρίτος ο Xavi Fores (Ducati). Αξίζει να αναφέρουμε την εξαιρετική εμφάνιση του Leon Camier (MV Agusta) που τερμάτισε 5ος το Σάββατο και 4ος την Κυριακή.

IMG_3667_resizeΣτα supersport 600 ό KenanSofuoglu (Kawasaki) χρειάστηκε να δώσει σκληρή μάχη με τον Niki Tuuli (Yamaha) για να κατακτήσει μία ακόμη νίκη, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε ο Jules Cluzel (MV Agusta).

Στο EJCδεν μας ενδιέφερε καθόλου ποιοι κέρδισαν. Όλη η προσοχή μας ήταν στη συμμετοχή της ελληνικής ομάδας που είχε αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα στα δοκιμαστικά. Λόγω άστατου καιρού, όλοι φορούσαν βρόχινα λάστιχα και έτρεξαν 9 αντί 11 γύρους σε μία στεγνή τελικά πίστα. Στις συνεχόμενες αλλαγές δεδομένων ο 17χρονος Δημήτρης Καρακώστας φάνηκε να προσαρμόζεται και να βγαίνει κερδισμένος κατακτώντας την 11 θέση που του χάρισε 5 ακόμη βαθμούς. Αντίθετα ο 19χρονος Νίκος Καρακώστας δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί στην κατά γενική ομολογία κακή και δύσκολη πίστα, με αποτέλεσμα να αρκεστεί στην 24η θέση.

ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ SBK

IMG_4629_resizeΩραίοι αγώνες με ενδιαφέρον και θέαμα. Χωρίς του superstars των MotoGP, με άλλα στοιχεία όμως που θα έπρεπε να τραβήξουν περισσότερο το ενδιαφέρον μας. Βασικά να μην ξεχνάμε ότι οι μοτοσυκλέτες των SBK είναι πολύ πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες που μπορούμε εμείς να αγοράσουμε και να οδηγήσουμε και θα ήταν λογικό να ταυτιζόμαστε περισσότερο με αυτούς τους αναβάτες. Επίσης αν πάτε σε κάποιο αγώνα SBK θα δείτε ότι σε αντίθεση με τα MotoGP οι θεατές μπορούν να πλησιάσουν τους αναβάτες που είναι πολύ πιο κοντά στον κόσμο. Άλλωστε όλη η τηλεοπτική μετάδοση γίνεται από ανοιχτό χώρο που βρίσκεται στα paddockκαι ό κόσμος μπορεί να συμμετέχει ενεργά σε αυτήν, ακόμη και με ερωτήσεις στους αναβάτες όταν αυτοί δίνουν συνεντεύξεις. Και εγώ, όπως οι περισσότεροι φίλοι των μηχανοκίνητων σπόρ είχα υποτιμήσει τους αγώνες SBK έχοντας παρασυρθεί εντυπωσιασμένος από τα GP. Σαφώς το MotoGP είναι ο βασιλιάς των αγώνων μοτοσυκλέτας, αλλά σαν εμπειρία τα SBK έχουν εξίσου πολλά να προσφέρουν σε έναν επισκέπτη. Αν σας δοθεί η ευκαιρία μην την χάσετε!

 

Γενικές

Γενικές

SBK Αγωνες

Αγώνας

Ομάδα Καρακώστα

Ομάδα Καρακώστα