spot_img
HomeAUTOΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΚάθε πράμα στον καιρό του

Κάθε πράμα στον καιρό του

Μini 7speed 10Η Mini τοποθετεί πλέον ένα νέο τύπο κιβωτίου στα μοντέλα της. Εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων, υψηλό επίπεδο άνεσης και βελτιστοποιημένη απόδοση – είναι τα πλεονεκτήματα του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic με διπλό συμπλέκτη, που διατίθεται για το 3θυρο Mini, το 5θυρο Mini και το Mini Cabrio. Αυτό προσφέρεται σε συνδυασμό με ορισμένους κινητήρες και αντί του στάνταρ 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Πως λειτουργεί
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικού επιλογέα νέας σχεδίασης που πάντα Μini 7speed 13επιστρέφει στην αρχική του θέση μετά από κάθε αλλαγή μεταξύ D (Drive), νεκράς N και όπισθεν. Η θέση στάθμευσης (parking lock) ενεργοποιείται με το μπουτόν Ρ. Το S mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από τη θέση D μετακινώντας τον επιλογέα στα αριστερά: αυτό υποστηρίζει ένα ιδιαίτερα σπορ στυλ οδήγησης και επιτρέπει μηχανική παρέμβαση στην επιλογή σχέσης. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη για το MINI περιλαμβάνει επίσης μία στρατηγική αλλαγών βασισμένης σε δεδομένα πλοήγησης και υποστηρίζει αφενός την λειτουργία start/stop του κινητήρα και το ρολάρισμα, αφετέρου τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Με αγωνιστικές περγαμηνές
Η σχεδιαστική αρχή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προέρχεται απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπως στην πίστα, επιτρέπει στους οδηγούς των Mini να εκτελούν πολύ δυναμικούς Μini 7speed 11ελιγμούς επιτάχυνσης, με ανεβάσματα χωρίς διακοπή ισχύος. Ο οδηγός μπορεί να κρατά το γκάζι πατημένο, ενώ το σύστημα ελέγχου του κιβωτίου ορίζει τα σημεία αλλαγών με τόση ακρίβεια μέσα σε κλάσμα δευτερολέπτου, ώστε οι ιδανικές στροφές του κινητήρα να είναι πάντα διαθέσιμες μετά την αλλαγή σχέσης για να εξασφαλίζεται συνεχής επιτάχυνση.
Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ειδική δομή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που συνδυάζει δύο πρωτεύοντες άξονες στο ίδιο κέλυφος. Το βασικό στοιχείο του συστήματος αποτελείται από δύο ελαιόψυκτους υγρούς συμπλέκτες: ο ένας είναι υπεύθυνος για τις ζυγές σχέσεις (2, 4, 6) και ο άλλος αντίστοιχα για τις μονές σχέσεις (1, 3, 5, 7) και την όπισθεν. Κατά τη διάρκεια της κίνησης, ένας από τους δύο συμπλέκτες είναι ανοιχτός και ο άλλος κλειστός. Συνεργάζονται όταν ο οδηγός ανεβάζει ή κατεβάζει σχέση: το άνοιγμα του ενός συμπλέκτη, Μini 7speed 15ενεργοποιεί το κλείσιμο του δεύτερου ταυτόχρονα.

Εάν το αυτοκίνητο επιταχύνει με 3η σχέση, η μεταφορά ισχύος γίνεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη και του πρωτεύοντα άξονα με τα γρανάζια των μονών σχέσεων. Ταυτόχρονα, ο έλεγχος του κιβωτίου εξασφαλίζει ότι η επόμενη απαιτούμενη σχέση – σε αυτή την περίπτωση η 4η – έχει ήδη εμπλακεί στον πρωτεύοντα άξονα που είναι υπεύθυνος για τις ζυγές σχέσεις. Το μόνο που πρέπει να γίνει για το ανέβασμα είναι να ανοίξει ο συμπλέκτης της τρίτης σχέσης και να κλείσει αυτός της τέταρτης. Αυτό συμβαίνει ταυτόχρονα, χωρίς διακοπή της ελκτικής ισχύος – και αν μη τι άλλο παίρνει λιγότερο χρόνο από όσο θα χρειαζόταν για την ενεργοποίηση του πεντάλ του συμπλέκτη στη χρήση μηχανικού κιβωτίου.

Γνωρίζει πάντα τη σωστή σχέση
Για να έχει την κατάλληλη σχέση έτοιμη για την επόμενη αλλαγή, το σύστημα ηλεκτρικού ελέγχου του Μini 7speed 14νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αναλύει διαρκώς τις προθέσεις του οδηγού και την κατάσταση στο δρόμο. Αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει τη θέση του γκαζιού, τις στροφές του κινητήρα, την ταχύτητα και το πρόγραμμα οδήγησης. Κατά συνέπεια, μπορούν να γίνονται γρήγορες αλλαγές σχέσεων, όταν αλλάζει ξαφνικά η οδηγική κατάσταση. Εάν η επιτάχυνση πρέπει να διακοπεί απροσδόκητα για παράδειγμα, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν χρειάζεται πάνω από ένα κλάσμα του δευτερολέπτου για το κατέβασμα σχέσης, αντί ανεβάσματος.
Το παράλληλο άνοιγμα και κλείσιμο των συμπλεκτών κάνει τους ελιγμούς επιτάχυνσης και επιβράδυνσης όχι μόνο ταχύτερους, αλλά και ομαλότερους. Ακουστικά, οι αλλαγές σχέσεων γίνονται αντιληπτές μόνο στις γρήγορες αλλαγές στροφών κινητήρα – ενώ φαίνονται και στις απότομες κινήσεις της βελόνας του στροφόμετρου. Επιπλέον, δεν υπάρχουν αντιδράσεις στις αλλαγές φορτίου, κάτι συνηθισμένο στα μηχανικά κιβώτια.

Επτά σχέσεις για διασκέδαση και άνεση
Ο μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων συγκριτικά με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αναβαθμίζει τη σπορ αίσθηση και την οδηγική άνεση. Οι επτά σχέσεις του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επιτρέπουν ευρύτερη κλιμάκωση Μini 7speed 17σχέσεων, που περιορίζει τις αυξομειώσεις στροφών σε κάθε αλλαγή. Μαζί με την άμεση σύνδεση κινητήρα/κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, οι μειωμένες αυξομειώσεις στροφών αυξάνουν την οδηγική διασκέδαση κατά την επιτάχυνση. Αυτό ισχύει στις αυτοματοποιημένες αλλαγές στα D και S modes καθώς και στις μηχανικές αλλαγές στο M mode. Στο S mode οι αλλαγές γίνονται σε αυξημένες στροφές και με πιο δυναμική διαδικασία. Στο S mode, ο οδηγός μπορεί ταυτόχρονα να αλλάξει σε μηχανικές αλλαγές, Εδώ η μηχανική επιλογή σχέσης είναι σειριακή. Ο επιλογέας μετακινείται για λίγο προς τα εμπρός για κατέβασμα και ανασηκώνεται ελαφρώς για αλλαγή στην επόμενη μεγαλύτερη σχέση.

Ο εγκέφαλος συλλέγει πληροφορίες
Στο αυτοματοποιημένο πρόγραμμα, η διασκεδαστική οδήγηση μπορεί επίσης να αυξηθεί συνδέοντας Μini 7speed 12το σύστημα ελέγχου του κιβωτίου στο προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Mini. Στην περίπτωση αυτή, o εγκέφαλος του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη μπορεί να συλλέγει πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης και να προσαρμόζει τη στρατηγική αλλαγών στις εκάστοτε συνθήκες. Όταν το όχημα πλησιάζει σε μία απότομη στροφή ή διασταύρωση, για παράδειγμα, ένα κατέβασμα γίνεται έγκαιρα ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί το φρένο του κινητήρα για την επιβράδυνση. Όταν περνά γρήγορα δύο συνεχόμενες στροφές, η σχέση που έχει εμπλακεί μετά το κατέβασμα, διατηρείται για να αποφεύγονται περιττές αλλαγές και να εξασφαλίζεται η διαθεσιμότητα της ιδανικής σχέσης για ισχυρή επιβράδυνση στην έξοδο της στροφής.

Μini 7speed 16Και με λειτουργία αργής κίνησης
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρει επίσης λειτουργία αργής κίνησης (έρπειν) που επιτρέπει ομαλή εκκίνηση χωρίς ενεργοποίηση του γκαζιού, αυξάνοντας έτσι την άνεση στους ελιγμούς ή σε πυκνή κυκλοφορία με πολλές στάσεις/εκκινήσεις. Το βολάν διπλής μάζας με ενσωματωμένο φυγοκεντρικό εκκρεμές συμβάλλει στην πολιτισμένη λειτουργία στις χαμηλές στροφές: Αυτό εξισορροπεί τους περιστροφικούς ‘κραδασμούς’ σε περίπτωση αυξομειώσεων ροπής, συντελώντας επομένως στην αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς λειτουργία κατά την επιτάχυνση από τη χαμηλή κλίμακα στροφών.

Μini 7speed 18Και με coastingmode
Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προσφέρει τη χρήση της λειτουργίας start/stop.
Επιπλέον, η λειτουργία coasting διατίθεται στα προγράμματα MID και GREEN. Εδώ το σύστημα κίνησης αποσυμπλέκεται μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Έτσι ρολάρει με τον κινητήρα στο ρελαντί (χωρίς να φρενάρει) και με ελάχιστη κατανάλωση. Η λειτουργία coasting μπορεί να προσαρμόζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδηγική κατάσταση εάν το όχημα φέρει σύστημα πλοήγησης ή συστήματα υποστήριξης οδηγού.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO