spot_img

HONDA X-ADV

HONDA X-ADV 05Τι άλλο τίτλο θα μπορούσαμε να βάλουμε σε μια κατασκευή με γονίδια από mega scooter και μοτοσυκλέτα On/Off;
Πέρυσι εμφανίστηκε σαν πρωτότυπο ονόματι City Adventure και να που τώρα επανέρχεται στην τελική του μορφή ένα μοντέλο που δημιουργεί αίσθηση με το χαρακτήρα του. Το X-ADV είναι το πρώτο σε μια νέα κατηγορία, δεν ξέρουμε αν θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές αλλά σημασία έχει πως φέρει την υπογραφή της Honda και πως σίγουρα έχει περάσει από μύρια κύματα πριν βγει στην παραγωγή. Δεν κάνουν τυχαίες και παρορμητικές κινήσεις οι Ιάπωνες, οπότε μάλλον βρισκόμαστε μπροστά σε ένα γενάρχη που θα μας κάνει να δούμε με διαφορετικό μάτι την ευρύτερη έννοια του πολυχρηστικού εργαλείου με τον τίτλο X-ADV. Και για να μην μπερδεύεστε, το “Χ” σημαίνει εκτός δρόμου και το ADV περιπέτεια (ADVenture). Στοχοποιημένο το κοινό που απευθύνεται και μην απορήσετε αν κάποια στιγμή το δείτε να κάνει παιχνίδια σε δασικούς χωματόδρομους.

HONDA X-ADV 08Το στυλ του X-ADV γεννήθηκε στο κέντρο R&D της Honda στη Ρώμη και θεωρείται «δημιούργημα των μηχανικών». Και όπως λένε εκεί στη Honda, “Πρόκειται για μια φιλοσοφία που υλοποιείται για πρώτη φορά και εκφράζει μια νέα αίσθηση ανεξαρτησίας σε δύο τροχούς, ενισχύοντας την έμφυτη επιθυμία του αναβάτη για ελευθερία, ταξίδια και νέες εμπειρίες”. Ο δε Mr Kenichi Misaki, επικεφαλής του όλου πρότζεκτ, συμπληρώνει χαρακτηριστικά: «Η φιλοσοφία εξέλιξης για το X-ADV ήταν απλή: ‘Go Have Fun!’ (απόλαυσέ το) και θέλαμε να δημιουργήσουμε μια μοτοσυκλέτα με βασικό συστατικό το πνεύμα της περιπέτειας. Επίσης θέλαμε το X-ADV να είναι ένα πραγματικά πρακτικό εργαλείο για την πόλη και τα Σαββατοκύριακα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποδράσεις από την καθημερινή ρουτίνα, με μοναδικό στυλ που απογειώνει τη διάθεση».

HONDA X-ADV 13Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά
Η σχεδίαση του πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα και φανερώνει άμεσα το διαφοροποιημένο χαρακτήρα σε σχέση με το Integra (όπου είναι ανύπαρκτος). Το X-ADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5 θέσεων χωρίς εργαλεία (η συνολική διαφορά ύψους είναι 136mm, με διαφορά κλίσης 11° μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της), αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, προστατευτικές χούφτες χεριών παρόμοιες με αυτές του Africa Twin, αλουμινένια ποδιά πάχους 2,5mm, οθόνη οργάνων τύπου Rally, κεντρικό σταντ και σύστημα Smart Key. Οι αναρτήσεις, σε σχέση με το Integra, έχουν σκληρότερα ελατήρια και μεγαλύτερες διαδρομές, οι τροχοί είναι ακτινωτοί αλουμινένιοι 15” πίσω και 17” μπροστά, τα ελαστικά διπλής χρήσης και τα φρένα μπροστά με διπλά δισκόφρενα και τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες(!). Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και οι διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο σίγουρα χαρίζουν μια ξεχωριστή εμφάνιση στο σύνολο.

HONDA X-ADV 14Μία μεγάλη τετράγωνη οθόνη LCD, που παραπέμπει στo ..CRF450 Rally, προσφέρει μεγάλη γκάμα ενδείξεων. Συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο. Οι πληροφορίες που ο αναβάτης ελέγχει συχνότερα βρίσκονται στο πάνω τμήμα, άρα στο πεδίο άμεσης ορατότητάς του, ενώ όλες οι υπόλοιπες βρίσκονται αριστερά και δεξιά, χρηστικά διατεταγμένες. Όλες οι προειδοποιητικές λυχνίες που σχετίζονται με τη λειτουργία του κινητήρα βρίσκονται στο κάτω τμήμα. Τέλος, μια ανεξάρτητη ένδειξη, ακριβώς πάνω από το κλασσικό off-road αλουμινένιο τιμόνι κωνικού σχήματος, δείχνει την κατάσταση του χειρόφρενου και άλλων νευραλγικών λειτουργιών.

HONDA X-ADV 07DCT παρόντος..
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του επιλέγει “κοντύτερες” σχέσεις στο πρόγραμμα D mode, για πιο άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Το πρόγραμμα S mode διαθέτει 3 επίπεδα, ώστε οι εκάστοτε αλλαγές σχέσεων να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για εκκίνηση και 1η, 3η, 5η σχέση και τον άλλο για 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα, συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. Ειδικά για το X-ADV –και με στόχο τη βέλτιστη επιτάχυνση σε αστικές συνθήκες– το στάνταρ αυτόματο πρόγραμμα D επιλέγει πιο “κοντές” σχέσεις συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT. Το S mode (που ανεβάζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με το D mode για πιο σπορ οδήγηση) προσφέρει τρία επίπεδα λειτουργίας, ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Κάθε επίπεδο είναι προγραμματισμένο με μια προοδευτικά πιο δυναμική απόκριση για το X-ADV. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως προεπιλεγμένο πρόγραμμα S για τις επόμενες διαδρομές.

HONDA X-ADV 15Νέο το πλαίσιο
Το X-ADV χρησιμοποιεί ένα νέο, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο σε συνδυασμό με υποπλαίσιο πλάτους 450mm. Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στις 27° και στα 104mm αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 1590mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° (και κύκλος στροφής των 2.8m) κάνουν το X-ADV ευέλικτο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και οι αναρτήσεις με διαδρομές 153,5mm εμπρός και 150mm πίσω συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το βάρος (πλήρες υγρών) είναι στα 238kg, το ύψος της σέλας στα 820mm και το τιμόνι ιδιαίτερα φαρδύ στα 910mm. Το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm τύπου cartridge διαθέτει ρυθμίσεις σε προφόρτιση και επαναφορά, ενώ το μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι με δοκούς διατομής σχήματος U και συνεργάζεται με μοχλικό σύστημα Pro-Link.

HONDA X-ADV 17Γνωστός ο κινητήρας
Απόλυτα εναρμονισμένος με το DCT, ο κινητήρας των 745cc και 55 ίππων αποδίδει τη ροπή του στις χαμηλομεσαίες στροφές, προσφέροντας ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις, ειδικά εν κινήσει. Ο υγρόψυκτος SOHC δικύλινδρος εν σειρά με τις 8 βαλβίδες είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει μεστή απόδοση από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η σχετικά υποτετράγωνη σχεδίαση και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης, σε συνδυασμό με στρόφαλο υψηλής αδράνειας, προσφέρουν την απαιτούμενη ροπή.

Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν το χαρακτήρα που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών. Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα και η τροφοδοσία γίνεται μέσω μιας πεταλούδας 36mm με το σύστημα ψεκασμού PGM-FI, που βελτιστοποιεί τόσο το μίγμα αέρα/καυσίμου όσο και το χρονισμό ανάφλεξης για την καλύτερη δυνατή καύση. HONDA X-ADV 11Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro4 με εκπομπές CO2 81g/km και κατανάλωση 27,5km/l (κύκλος δοκιμών WMTC), που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω από 300km με το ρεζερβουάρ των 13,1 λίτρων.

Πότε και πόσο
Στα καίρια ερωτηματα σχετικά με την τιμή και τη διαθεσιμότητα του X-ADV δεν υπάρχουν προς το παρόν απαντήσεις. Μόλις λάβουμε σχετική ενημέρωση από την αντιπροσωπεία θα την κοινοποιήσουμε. Πάντως, αν κρίνουμε από το ενδιαφέρον των αναγνωστών, αναμένεται αυξημένη ζήτηση..

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda X-ADV MY2017

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Τύπος Υγρόψυκτος, L2, SOHC
Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.) 745cc
Αριθμός βαλβίδων / κύλινδρο 4
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) 77 x 80
Σχέση Συμπίεσης 10.7:1
Μέγιστη Ισχύς 55Hp στις 6.250rpm
Μέγιστη Ροπή 68Nm στις 4.750rpm
Χωρητικότητα σε λάδι 4,1L
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ  
Σύστημα τροφοδοσίας PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 13,1L
Κατανάλωση καυσίμου 27,5km/l
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  
Εκκίνηση Ηλεκτρική μίζα
Χωρητικότητα μπαταρίας 12V-11.2AH
Ισχύς ACG 420W @ 5,000rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ  
Τύπος συμπλέκτη Διπλός Υδραυλικός, Υγρός Πολύδισκος (DCT)
Κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ  
Τύπος Από Ατσάλι Τύπου Διαμάντι
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ  
Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) 2245x910x1375
Μεταξόνιο 1.590mm
Γωνία κάστερ 27°
Ίχνος 104mm
Ύψος σέλας 820mm
Ύψος από το έδαφος 162mm
Βάρος γεμάτη 238kg
Κύκλος στροφής 2,8m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
Εμπρός Ρυθμιζόμενη
Πίσω Prolink μερύθμισηΠροφόρτισης
ΤΡΟΧΟΙ  
Ζάντα εμπρός 17 ιντσών
Ζάντα πίσω 15 ιντσών
Ελαστικό εμπρός 120/70 R17
Ελαστικό πίσω 160/60 R15
ΦΡΕΝΑ  
ABS 2 Καναλιών
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ  
Όργανα Ψηφιακά
Φως εμπρός LED
Φως πίσω LED

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO