spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑ20 χρόνια Mercedes M Class

20 χρόνια Mercedes M Class

Ήταν πριν από 20 χρόνια όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε την M-Class ακολουθώντας τα ίχνη της G-Class, ο πρόδρομος της σημερινής GLE, σηματοδότησε με μεγάλη επιτυχία Mercedes ML 320 10την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των Sport Utility Vehicle (SUV). Ταυτόχρονα, τα δύο οχήματα αποτέλεσαν τη βάση για το σημερινό, εκτενές χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Mercedes-Benz σε αυτή την κατηγορία της αγοράς, το οποίο εκτός από τις G-Class και GLE περιλαμβάνει επίσης τις GLA, GLC και GLS.
Την ML 320 είχαμε την τύχη και το κουράγιο να την οδηγήσουμε το 2000 σε ένα υπερμαραθώνιο οδοιπορικό των 10.000 χλμ. , από τη Νέα Υόρκη στο Σηάτλ και από εκεί Βανκούβερ, Γιούκον, Βόρειο Αρκτικό κύκλο (66 μοίρες, 33 λεπτά) προς το Ανκορέτζ – Αλάσκα με τελικό προορισμό το Σιούαρντ. Τότε μαζί με τα περιοδικά Auto Motor und Sport & Auto Τρίτη. Το φωτογραφικό υλικό του θέματος προέρχεται από αυτή την περιπέτεια.

Mercedes ML 320 11Πρωτοπόρος η G-Class
Ωστόσο, πρωτοπόρος της πορείας αυτής ήταν και παραμένει η Mercedes-Benz G-Class, η οποία παράγεται από το 1979. Ήδη, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η γερμανική εταιρεία αναγνώρισε τις δυνατότητες μίας νέας κατηγορίας στην αγορά των εκτός δρόμου οχημάτων: άνετα, σπορ αυτοκίνητα για αθλητικές δραστηριότητες και αναψυχή, που από τεχνικής άποψης μοιάζουν περισσότερο με επιβατικά αυτοκίνητα.

Mercedes ML 320 12Το AAVision
Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του concept καθορίστηκαν το 1993. Τρία χρόνια αργότερα, η Mercedes-Benz παρουσίασε το πρωτότυπο «AAVision» στην Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής (NAIAS) στο Ντιτρόιτ. Η ονομασία του concept car παρέπεμπε στην κατηγορία των οχημάτων «All Activity Vehicles» (AAV), τα οποία αργότερα έγιναν ευρέως γνωστά ως «Sport Utility Vehicles» (SUV).

Mercedes ML 320 13Ήταν Μάιος του 1997
Το Μάιο του 1997, πριν από 20 χρόνια, η Mercedes-Benz M-Class, σειρά μοντέλου W 163, έκανε την πρεμιέρα της. Αυτό το SUV με εκτός δρόμου δυνατότητες συνδύαζε τα καλύτερα στοιχεία δύο κόσμων: η τετρακίνηση, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ο γενναιόδωρος εσωτερικός χώρος αποτελούν σημαντικά χαρακτηριστικά των κλασικών off-road οχημάτων. Παράλληλα, προσέφερε εξαιρετική οδηγική άνεση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες δρόμου, ένα άκρως πολυμορφικό εσωτερικό και αρμονική σχεδίαση.

Με ανεξάρτητη μπροστινή και πίσω ανάρτηση.
Αυτό που κυρίως αναβάθμισε την άνεση στην M-Class ήταν το υπερσύγχρονο σύστημα ανάρτησης τροχών. Σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές της, η W 163 διέθετε αMercedes ML 320 14νεξάρτητη μπροστινή και πίσω ανάρτηση. Η μόνιμη τετρακίνηση διέφερε επίσης από τα συμβατικά συστήματα: η M-Class κατήργησε τα συμβατικά μπλοκέ διαφορικά και εξοπλίστηκε με μία βελτιωμένη εκδοχή του Ηλεκτρονικού Συστήματος Ελέγχου Πρόσφυσης (ETS). Εάν ένας τροχός αρχίσει να χάνει την πρόσφυσή του σε ολισθηρό έδαφος, το ETS επιβραδύνει αυτόν τον τροχό μέχρι να επιτευχθεί μία προκαθορισμένη διαφορά ταχύτητας. Έτσι, αυξάνεται η ροπή στους τροχούς που διατηρούν καλή πρόσφυση. Ο συνδυασμός της ανεξάρτητης ανάρτησης και του συστήματος ETS βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και την ευστάθεια της M-Class, εντός κι εκτός δρόμου.

Mercedes ML 320 15Η παραγωγή στην Αλαμπάμα
Η M-Class έκανε το ντεμπούτο της στο νέο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στην Τασκαλούζα της Αλαμπάμα (ΗΠΑ). Έκτοτε, η γερμανική εταιρεία παράγει εκεί σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα SUV της ανώτερης μεσαίας και πολυτελούς κατηγορίας. Η απόφαση κατασκευής εργοστασίου στις ΗΠΑ για την παραγωγή ενός ολοκαίνουριου, τετρακίνητου οχήματος ανακοινώθηκε από τον Werner Niefer, Πρόεδρο της Mercedes-Benz AG, το 1993. Η Τασκαλούζα ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Mercedes-Benz που κατασκευάστηκε για την παραγωγή ενός νέου επιβατικού οχήματος εκτός Γερμανίας. Ήταν επίσης το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Mercedes-Benz στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε το 1995. Η παραγωγή της M-Class – αρχικά μόνο του μοντέλου ML 320 – άρχισε το Φεβρουάριο του 1997.

Μεγάλη εμπορική επιτυχία
Στις 21 Μαΐου 1997, η Mercedes-Benz εγκαινίασε το εργοστάσιο ταυτόχρονα με την παρουσίαση της M-Class. Τέσσερις μήνες νωρίτερα, στην Έκθεση NAIAS του 1997, είχαν εMercedes ML 320 16κτεθεί το πλαίσιο και το σύστημα μετάδοσης κίνησης με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, καθώς και ο νέος 3,2 λίτρων κινητήρας V6. Με την σπορτίφ και άνετη M-Class, η Mercedes-Benz πήρε το προβάδισμα στην κατηγορία των SUV παγκοσμίως. Η ζήτηση για το νέο μοντέλο ήταν αντίστοιχα μεγάλη, και έτυχε πολύ θερμής υποδοχής από τον Ειδικό Τύπο του αυτοκινήτου. Από το 1999 έως το 2002, η W 163 κατασκευαζόταν, εκτός από το εργοστάσιο της Τασκαλούζα, και στο εργοστάσιο Graz της Steyr-Daimler-Puch AG στην Αυστρία – όπου κατασκευάζεται και η G-Class από την έναρξη παραγωγής της.

Mercedes ML 320 17Αρχικά ήταν προνόμιο των Αμερικανών
Αρχικά, η ML 320 ήταν διαθέσιμη μόνο στη Βόρεια Αμερική, ενώ οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν πλέον τη δυνατότητα να αποκτήσουν την M-Class από το Μάρτιο του 1998. Εκτός από τον κινητήρα V6 ισχύος 160 kW (218 hp), σύντομα διατέθηκε και ένα δεύτερο μοντέλο, η ML 230 με τετρακύλινδρο κινητήρα ισχύος 110 kW (150 hp). Η πρώτη M-Class ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις που κυμαίνονται από την ML 270 CDI (120 kW/163 hp) μέχρι την ML 55 AMG (255 kW/347 hp).

Με τεράστια διεθνή ώθηση σε έναν νέο τύπο οχήματος
Η M-Class ήταν μία από πλέον επιτυχημένες πρωτοβουλίες ανάπτυξης οχήματος της Mercedes ML 320 18Mercedes-Benz κατά τη δεκαετία του 1990. Το ευέλικτο concept της, έδωσε τεράστια διεθνή ώθηση σε έναν νέο τύπο οχήματος που σημείωσε πολύ καλή πορεία και πέραν της μάρκας Mercedes-Benz. Με τη δεύτερη γενιά της M-Class, W 164, η οποία άρχισε να παράγεται το 2005, η Mercedes-Benz εδραίωσε αυτή τη θετική εξέλιξη. Το εργοστάσιο της Τασκαλούζα επεκτάθηκε και διπλασίασε τους εργαζομένους του.

Με αυτοφερόμενο αμάξωμα
Σε αντίθεση με την πρώτη M-Class με πλαίσιο κλειστής κιβωτοειδούς διατομής, η W 164 διέθετε αυτοφερόμενο αμάξωμα. Οι μηχανικοί αναβάθμισαν επίσης το σύστημα ανάρτησης. Το αποτέλεσμα ήταν η περαιτέρω βελτίωση της οδηγικής άνεσης στο δρόμο καMercedes ML 320 19ι, ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία κατά την εκτός δρόμου οδήγηση. Η γκάμα των κινητήρων εκτεινόταν από την ML 280 CDI 4MATIC (140 kW/190 hp) μέχρι την ML 63 AMG 4MATIC (375 kW/510 hp) με τετραβάλβιδο κινητήρα V8 και σύστημα πολλαπλού ψεκασμού βενζίνης. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 2009, η Mercedes-Benz παρουσίασε την ML 450 HYBRID, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ. Συνδύαζε ένα βενζινοκινητήρα V6 με δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδοντας ισχύ 250 kW (340 hp). Την ίδια χρονιά, η εκατομμυριοστή M-Class βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Τασκαλούζα.

Το πέρασμα στην GLE
Η τρίτη γενιά της M-Class, η W 166, γιόρτασε την πρεμιέρα της το 2011 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης. Κατά την εξέλιξή της, η έμφαση είχε δοθεί σMercedes ML 320 20τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης εντός κι εκτός δρόμου, και σε καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.
Από την ανανέωση του μοντέλου (facelift) το φθινόπωρο του 2015, η W 166 ονομάζεται πλέον GLE και έκτοτε αποτελεί μέλος της οικογένειας μοντέλων E-Class. Μέχρι το τέλος του 2016, είχαν παραχθεί στο εργοστάσιο της Τασκαλούζα περίπου 2,4 εκατομμύρια SUV της ανώτερης μεσαίας (GLE και, από το 2016, GLE Coupé) και πολυτελούς κατηγορίας (GLS).

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO