spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΤο VECTO αποτελεί πλέον μέρος της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Το VECTO αποτελεί πλέον μέρος της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Vetco 10Για μια ακόμη φορά ένας Έλληνας επιστήμονας καινοτομεί και δημιουργεί νέα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Το γεγονός αυτό το είχαμε δημοσιοποιήσει από τον Ιούνιο του 2017 και αφορά το νέο προσδιορισμό των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμων των φορτηγών από την 1η Ιανουαρίου 2019.

Δείτε το σχετικό δημοσίευμα το motorsite.gr τον Ιούνιο του 2017

Από την 1η Ιανουαρίου 2019, τα καινούρια παραγόμενα φορτηγά θα πρέπει να υπολογίζουν και να δηλώνουν τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό θα αυξήσει τη διαφάνεια σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην αγορά της ΕΕ.

Vetco 11Εκτιμάται ότι η ανάγκες για τον τομέα των οδικών μεταφορών και συνεπώς η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθούν περίπου 60% από το 2010 έως το 2050. Οι επιχειρήσεις οδικών μεταφορών – κυρίως οι μικρομεσαίες ή οι πολύ μικρές επιχειρήσεις – έρχονται αντιμέτωποι με κόστη καυσίμων που αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.
Ταυτόχρονα, οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων της ΕΕ αντιμετωπίζουν έναν αυξανόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό. Σημαντικές αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Ιαπωνία και η Κίνα έχουν εφαρμόσει τα τελευταία χρόνια ρυθμιστικά μέτρα για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των οχημάτων και να μειώσουν τα έξοδα από τα καύσιμα.
Vetco 12Ο νέος κανονισμός για τον προσδιορισμό και υπολογισμό των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων εισάγει μια κοινή μέθοδο για να:

— συγκριθεί αντικειμενικά η απόδοση μεταξύ των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων
— ενθαρρύνει την εισαγωγή περισσότερο αποδοτικών οχημάτων στην αγορά της ΕΕ

Αναλυτικά ο νέος κανονισμός:
προβλέπει διατάξεις για την πιστοποίηση εξαρτημάτων φορτηγών που επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων (κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και εξαρτήματα Vetco 13μετατροπής ροπής, άξονες, αμάξωμα, ελαστικά και βοηθητικά εξαρτήματα)
εισάγει το VECTO – ένα εργαλείο προσομοίωσης που αναπτύχθηκε για τον υπολογισμό και την καταγραφή των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων ορίζει τις απαιτήσεις για τις χώρες της ΕΕ και τους κατασκευαστές να εγκρίνουν και να επαληθεύσουν τη συμμόρφωση των εξαρτημάτων και τη διαδικασία προσομοίωσης
Στο συγκεκριμένο κανονισμό προς το παρόν έχουν συμπεριληφθεί ορισμένες μόνο κατηγορίες φορτηγών ενώ αργότερα το εργαλείο προσομοίωσης VECTO θα χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου από τα λεωφορεία, τα πούλμαν καθώς και τα μικρότερα επαγγελματικά οχήματα κατηγορίας Μ2 και Ν2.

Vetco 14Να επισημάνουμε ότι ο κανονισμός της Επιτροπής (ΕΕ) 2017/2400, της 12ης Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, δημοσιεύθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2017 στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τέθηκε σε ισχύ στις 18 Ιανουαρίου 2018. Ο συγκεκριμένος κανονισμός είναι διαθέσιμος σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ εδώ: http://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2017/2400/oj

Ο Έλληνας επιστήμονας Δρ Δημήτριος Σαββίδης
Ο Δρ. Δημήτριος Σαββίδης εργάζεται ως αποσπασμένος Εθνικός Εμπειρογνώμονας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη γενική διεύθυνση Δράση για το Κλίμα (DG CLIMA) στις Βρυξέλλες, Vetco 18υπεύθυνος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της πολιτικής της ΕΕ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) ενώ προετοιμάζει τη νομοθεσία που θα τεθεί σε εφαρμογή στο άμεσο μέλλον. Είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και εξέλιξη του εργαλείου προσομοίωσης VECTO για τον υπολογισμό της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 από τα βαρέα οχήματα. Συνεργάζεται στενά με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τις αρχές των κρατών μελών της ΕΕ, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) ενώ επικοινωνεί και με τις αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, της Κίνας και της Ιαπωνίας με στόχο, μακροπρόθεσμα, την ευθυγράμμιση των ορίων για τις εκπομπές ρύπων παγκοσμίως. Διαχειρίζεται έργα σχετικά με τις αρμοδιότητές του που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ συμμετέχει σε συνεδριάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Vetco 15Είναι διδάκτορας του πανεπιστημίου του Leeds της Αγγλίας και κάτοχος δυο μεταπτυχιακών τίτλων (Master) από το ίδιο πανεπιστήμιο. Κατείχε (2012-2014) την έδρα του καθηγητή στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του πανεπιστημίου της Αμβέρσας στο Βέλγιο και πλέον είναι επισκέπτης καθηγητής σε διάφορα πανεπιστήμια της Ευρώπης.

Το διάστημα 2010-2012 διετέλεσε Εθνικός Εμπειρογνώμονας στη γενική διεύθυνση Βιομηχανίας και Επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG ENTR), υπεύθυνος για την Κοινοτική Οδηγία 97/68/EC σχετική με τις εκπομπές ρύπων από τα μη οδικά κινητά μηχανήματα (Non-Road Mobile Machinery). Από το 2003 μέχρι το 2010 εργάστηκε στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης ως εργαστηριακός συνεργάτης με πλήρη προσόντα. Έχει εργαστεί επίσης (2001-2003) στην Iveco UK, στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας στο Λονδίνο, ως μηχανικός εγκρίσεων τύπου (Homologation Vetco 22Engineer). Το 2007 προσελήφθη μέσω ΑΣΕΠ στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης, νυν Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, και τοποθετήθηκε στη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δυτ. Θεσσαλονίκης.
Ο Δρ. Δημήτριος Σαββίδης έχει περισσότερες από 40 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, ενώ διετέλεσε και κριτής σε πολλά διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Είναι ο συγγραφέας του βιβλίου “Σύγχρονα συστήματα πέδησης και ασφάλεια”. Ομιλεί Αγγλικά, Ιταλικά, Γαλλικά και Ολλανδικά. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί κανείς να βρει στην προσωπική του ιστοσελίδα www.dsavvidis.gr

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO