spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΤο χρονικό μιας καταστροφής

Το χρονικό μιας καταστροφής

Μπορεί φέτος η αγορά να παρουσιάσει κάποια αισιόδοξα σημεία ανάκαμψης, ωστόσο απέχουμε πολύ από το σημείο που Car market 14θα έπρεπε να βρισκόμαστε, τουλάχιστον συγκρινόμενοι με αντίστοιχες χώρες της Ευρώπης οι οποίες πέρασαν και αυτές κρίση μαζί με εμάς.

Ακόμη και στην εποχή της “απόλυτης παντοδυναμίας” της αγοράς του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, όταν ταξινομούσαμε +280.000 αυτοκίνητα, ακόμη και τότε ήμασταν πολύ χαμηλά σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρώπης.

Συνεπώς, ας μην θριαμβολογούμε όταν δημοσιεύονται τους τελευταίους μήνες ποσοστά αύξησης Car market 13της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Τα ποσοστά των συγκεκριμένων αυξήσεων έχουν να κάνουν με την αντίστοιχη πορεία της αγοράς της περασμένης χρονιάς. Τότε, η αγορά ήταν τόσο χαμηλά, ώστε και η παραμικρή αύξηση φαίνεται να δείχνει εντυπωσιακή. Τα πράγματα όμως δεν είναι όπως φαίνονται στην πράξη.

Πιο συγκεκριμένα μια προσεκτική ανάλυση των πραγματικών στοιχείων της αγοράς μας δείχνει το τραγικό σημείο στο οποίο βρισκόμαστε. Αρκεί να δούμε την πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια και φυσικά το τρομακτικό ποσοστό μείωσης τα χρόνια της κρίσης. Ποσοστά μείωσης τα οποία καταστρέψανε επιχειρήσεις και οδήγησαν χιλιάδες εργαζόμενους στο συγκεκριμένο κλάδο στην μακρόχρονη ανεργία.

Η εξέλιξη της αγοράς στην Ελλάδα 2010 -2016
Μέσος όρος ταξινομήσεων από 2000 έως και 2009: 269.110

2010 νέες ταξινομήσεις

141.499

-47,4%

2011 νέες ταξινομήσεις

97.682

-63,7%

2012 νέες ταξινομήσεις

58.482

-78,3%

2013 νέες ταξινομήσεις

58.694

-78,2%

2014 νέες ταξινομήσεις

71.298

-73,5%

2015 νέες ταξινομήσεις

75.805

-71,8%

2016 νέες ταξινομήσεις

78.873

-70,7%

 

Η αγορά σήμερα σε χώρες που πέρασαν κρίση
Αυτή είναι η πορεία της αγοράς του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Αξίζει, όμως, να δούμε τα ποσοστά μείωσης άλλων Ευρωπαϊκών αγορών των οποίων οι οικονομίες τους πέρασαν από κρίση τα Car market 10τελευταία χρόνια μαζί με τη δική μας χώρα.
Η Ιρλανδία σήμερα βρίσκεται στο -8,2%
Η Πορτογαλία σήμερα βρίσκεται στο -1,5%
Η Ιταλία σήμερα βρίσκεται στο -20,7%
Η Ισπανία σήμερα βρίσκεται στο -17,7%
Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται στο -70,7%

Οι αρνητικές αυτές επιδόσεις δεν μπορούν να συγκριθούν με τίποτα με το -70,7% που παρουσιάζει σήμερα η χώρα μας. Εξαιρετικά μακρόχρονη ύφεση, η οποία ουσιαστικά έχει ισοπεδώσει την αγορά και φυσικά έχει οδηγήσει χιλιάδες εργαζόμενους του κλάδου σε μακρόχρονη ανεργία. Τα δίκτυα λιανικής, μέσα από μια σκληρή φορολογία, προσπαθούν να κρατηθούν όρθια με οποιονδήποτε τρόπο, διαφυλάσσοντας με τον τρόπο αυτό εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Παράλληλα προσπαθούν να κρατήσουν “αξιόμαχα” και ασφαλή τα δικά μας αυτοκίνητα, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στην ασφάλειά μας και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Ποτέ δεν είχαμε πολλά αυτοκίνηταCar market 11
Ακόμη και τις εποχές των “παχιών αγελάδων”, πόσο μάλλον σήμερα, το ποσοστό κατοχής αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στη χώρα μας ήταν εξαιρετικά χαμηλό.

Ο σχετικός πίνακας δείχνει με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο το πόσο μη εντυπωσιακή ήταν η κατοχή αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σήμερα η χώρα μας κατέχει ένα πολύ σημαντικό αρνητικό ρεκόρ, αυτό της χαμηλότερης κατοχής νέων αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη.

Νέα αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους

Ηνωμένο Βασίλειο 2007

39,4

2016

45,3

Αυστρία 2007

36,0

2016

37,9

Βέλγιο 2007

49,6

2016

48,0

Γαλλία 2007

32,4

2016

30,2

Γερμανία 2007

38,2

2016

40,8

Δανία 2007

29,3

2016

39,1

Ελλάδα 2007

25,4

2016

7,3

Ιρλανδία 2007

42,9

2016

31,0

Ισπανία 2007

36,1

2016

24,7

Ιταλία 2007

42,8

2016

30,1

Λουξεμβούργο 2007

107,8

2016

88,1

Ολλανδία 2007

30,9

2016

22,5

Πορτογαλία 2006

19,2

2016

20,1

Σουηδία 2006

33,7

2016

37,8

Φινλανδία 2006

23,7

2016

21,7

ΕΕ15 2006

36,7

2016

33,0

ΕΕ28 2006

31,3

2016

29,2

 

Car market 12Οι φτωχοί συγγενείς της Ευρώπης
Με εξαιρετικά χαμηλή κατοχή νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας, με ποσοστό μείωσης της αγοράς που ξεπερνά κάθε λογική στην Ευρώπη, προσπαθούμε να κινηθούμε σε μια Ευρωπαϊκή πραγματικότητα μόνο στη θεωρία. Ηπράξη δείχνει ότι βρισκόμαστε πολύ πίσω. Και το πίσω περιλαμβάνει και τον εξαιρετικά επικίνδυνο υπέργηρο στόλο οχημάτων. Παλιά αυτοκίνητα, 15ετίας και πάνω, τα οποία ρυπαίνουν επικίνδυνα και με τεχνολογίες ξεπερασμένες οι οποίες δεν είναι ικανές να διαφυλάξουν την ασφάλεια στις κακές οδικές συνθήκες της χώρας.

 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO