spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΘα αυξηθεί το κόστος εκτελωνισμού στα μεταχειρισμένα?

Θα αυξηθεί το κόστος εκτελωνισμού στα μεταχειρισμένα?

Ραγδαίες πιθανότατα να είναι οι εξελίξεις στο χώρο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με διάφορες δημοσιογραφικές πηγές η κυβέρνηση Changes in car clearance 10εξετάζει να αυξήσει σημαντικά το κόστος εκτελωνισμού αυτών των αυτοκινήτων. Ακόμη “βλέπει” να περιορίσει τις αθρόες εισαγωγές των ρυπογόνων & σάπιων οχημάτων από τη Βουλγαρία, να μπλοκάρει το γύρισμα των χιλιομέτρων στα οδόμετρα των αυτοκινήτων και να ελέγξει πιο αποτελεσματικά την κυκλοφορία αυτοκινήτων, κυρίως στη βόρεια Ελλάδα, με πινακίδες κυκλοφορίας Βουλγαρίας.

Πολλά μαζί, αλλά φαίνεται ότι ο “κόμπος έχει φτάσει στο χτένι”. Πολλά και σοβαρά θέματα στον ίδιο κλάδο. Η κυβέρνηση, σύμφωνα με δημοσιεύματα, εξετάζει σοβαρά την αύξηση του εκτελωνισμού από τα 50 ή τα 80 ευρώ στα 500 και 1.000 ευρώ. Στόχος είναι να περιοριστούν οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές παλαιών και ιδιαίτερα ρυπογόνων οχημάτων προερχόμενα και από τη Βουλγαρία, τα οποία κοστίζουν στους εμπόρους από 300 έως και 2.000 ευρώ.

Changes in car clearance 11Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Realnews οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατά το 7μηνο της χρονιάς σημειώνουν αύξηση του 54,54%. Μέχρι και τα τέλη Ιουλίου είχαν εισαχθεί στη χώρα μας 21.120 αυτοκίνητα έναντι 16.254 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Από το 2008 έως και τον περασμένο Ιούλιο είχαν εισαχθεί 176.147 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ από τις αρχές της χρονιάς οι εισαγωγές αυτές έχουν διπλασιαστεί.

Σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ, τα τελωνεία της χώρας έχουν ενημερώσει εδώ και μήνες ότι απασχολούνται οι αρμόδιοι υπάλληλοι με τη συμπλήρωση των εγγράφων αυτών επί ώρες, προκειμένου να εισπράξει το δημόσιο ελάχιστα ευρώ.

Changes in car clearance 12Όπως αναφέρει και η Sofokleous.gr , η υπολειμματική αξία των συγκεκριμένων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκίνητα που έχουν κλείσει 15ετία προσδιορίζεται στο 95% της αρχικής αξίας προ Φόρων, δηλαδή αν κάποιο αυτοκίνητο το 2002 κόστιζε 10.000 ευρώ και εισάγεται σήμερα στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο, το κόστος εκτελωνισμού υπολογίζεται σε μόλις 500 ευρώ. Αν ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης είναι 10% επί της αξίας, τότε το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 50 ευρώ.

Όπως είναι λογικό, η πιθανή αύξηση του κόστους εκτελωνισμού θα μειώσει σημαντικά τόσο τον κύκλο εργασιών των εμπόρων εισαγόμενων αυτοκινήτων, αλλά και των εκτελωνιστών.

STOP στα “μαϊμού” χιλιόμετραChanges in car clearance 13
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα άλλο μέτρο το οποίο θα έπρεπε ήδη να εφαρμόζει η κυβέρνηση, αφού είναι νόμος του κράτους και κυρίως της Ε.Ε. είναι ο προσανατολισμό της να βάλει ένα οριστικό τέρμα στο γύρισμα των χιλιομέτρων τόσο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όσο και στα εγχώρια αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα σπουδαίο εγχείρημα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μπορεί με πολύ απλούς τρόπους να εφαρμοστεί. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα ποτέ δεν εφαρμόζεται το αυτονόητο.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, έχει ήδη Changes in car clearance 14προτείνει στην ΕΕ τα Δελτία Τεχνικών Ελέγχων των οχημάτων να αναγράφουν ολόκληρο το ιστορικό των ελέγχων με αποτέλεσμα να φαίνονται και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα των οχημάτων ανά διετία. Με αυτό τον τρόπο θα περιοριστεί στο ελάχιστο το «γύρισμα» των χιλιομέτρων εκτός και εντός συνόρων καθώς οι έλεγχοι στα μεταχειρισμένα οχήματα πραγματοποιούνται ανά διετία και σε κάθε έλεγχο αναγράφονται τα χιλιόμετρα που αναγράφει ο χιλιομετρητής.

Τα δελτία ΚΤΕΟ, ακόμη και τα παλαιότερα, θα πρέπει να είναι στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου. Και τότε θα φανεί ποιοι επεμβαίνουν στα καταγραφικά των χιλιομέτρων και ποιοι είναι αυτοί που κερδίζουν πραγματικά. Ήδη πολλοί επαγγελματικοί κλάδοι του χώρου έχουν προτείνει λύσεις οι οποίες ποτέ δεν εφαρμόστηκαν.

Τα Βουλγάρικα “σκουπίδια”
Είναι γνωστό σε πολλούς ότι κάποιοι “έμποροι” εισάγων κυρίων από τη Βουλγαρία κυριολεκτικά “σαπάκια” έναντι μόλις 250 έως και 2.000 ευρώ. “Σαπάκια” επικίνδυνα τόσο για την οδική ασφάλεια, όσο και για το περιβάλλοChanges in car clearance 15ν. Το ίδιο ρεπορτάζ αναφέρει ότι σε αυτά τα αυτοκίνητα με απλούς κι ευρηματικούς τρόπους “γυρίζουν” τα χιλιόμετρα με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σαν “πραγματικές ευκαιρίες”. Με τους διάφορους αυτούς τρόπους στην άδεια κυκλοφορίας και στον έλεγχο ΚΤΕΟ αναφέρονται τα “μαϊμού” χιλιόμετρα και όχι τα πραγματικά.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι αν κάποιος αναζητά μια “καλή ευκαιρία” σε μεταχειρισμένο, η συντριπτική τους πλειοψηφία αναγράφει από 60.000 έως και 90.000 χλμ. άσχετα αν στην πραγματικότητα έχουν διανύσει πάνω από 300.000 χλμ.

Με πινακίδες άλλης χώρας
Έχει διογκωθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια η κυκλοφορία ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων με βουλγάρικες πινακίδες, κυρίως, στη βόρεια Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται οι πληρωμές των ελληνικών τελών κυκλοφορίας, των ελληνικών ασφάλιστρων, του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, αλλά και των τεκμηρίων διαβίωσης. Οι Changes in car clearance 16ίδιες πάντα πληροφορίες αναφέρουν ότι και το θέμα αυτό εξετάζεται από τα αρμόδια υπουργεία με διαφορετικά πλέον κριτήρια.

Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας είναι νομότυποι. Δηλαδή έχουν αποκτήσει σπίτι και εταιρεία στη χώρα αυτή, όπως και ασφάλιση. Οι νέοι τρόποι ελέγχου φαίνεται ότι θα βάλουν ένα τέλος και σε αυτό το οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα, σύμφωνα με τα σχετικά δημοσιεύματα.

Ο χρόνος θα δείξει αν οι δημοσιογραφικές αυτές πληροφορίες θα επαληθευτούν.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO