Τρία νέα ρεκόρ οικονομικής οδήγησης

Συντάκτης: Στέργιος Μανώλης
Εμφανίσεις: 38

Έξι απλοί κανόνες οικολογικής-οικονομικής οδήγησης της Ford

Μπορεί η τεχνολογία να μας οδηγεί στα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων, όμως οδηγοί “Hypermiling” από το Ηνωμένο Ford eco drive 10Βασίλειο και τη Νορβηγία, επιστρατεύοντας τεχνικές οικολογικής οδήγησης, σημείωσαν τρία νέα ρεκόρ οικονομίας καυσίμου με το νέο Ford Fiesta, αλλά και το Ford Ranger.

Στην πράξη το βενζινοκίνητο Fiesta 1.0L EcoBoost και το 1.5L TDCi diesel πέτυχαν το καθένα νέα ορόσημα οικονομικής κατανάλωσης, στον ετήσιο Μαραθώνιο MPG του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Ranger κάλυψε απόσταση 1616 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου σε Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία.

Ford eco drive 11Mε μέση κατανάλωση 2,3 l/100 km στο diesel
Με κινητήρα τον TDCi diesel των 120 ίππων της Ford και πλήρωμα τον δημοσιογράφο Paul Clifton και το μηχανικό Ian McKean, το Fiesta αναδείχτηκε γενικός νικητής - MPG Marathon Overall Champion - με μέση κατανάλωση 2,3 l/100 km κατά τη διάρκεια των 570 χλμ. της διαδρομής – βελτίωση 12% σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ και 34% έναντι των επίσημων τιμών κατανάλωσης του μοντέλου.

Με μέσο όρο 2,9 l/100 km στη βενζίνη
Με τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost 125 ίππων της Ford και πλήρωμα τον πρώην εργοστασιακό οδηγό της Ford rally team, Andy Dawson και τον Andrew Marriott, το Fiesta Ford eco drive 12κατανάλωσε κατά μέσο όρο 2,9 l/100 km και στέφθηκε πρωταθλητής ‘Petrol Champion’ – βελτίωση 14% από το προηγούμενο ρεκόρ και 33% αντίστοιχα από την επίσημη τιμή κατανάλωσης του μοντέλου.

Με τεχνικές οδήγησης “hypermiling”
Χρησιμοποιώντας τεχνικές οδήγησης “hypermiling” οποιοσδήποτε οδηγός μπορεί να μεγιστοποιήσει την απόδοση, και οι οδηγοί του Fiesta βελτίωσαν τις επίσημες τιμές κατανάλωσης των μοντέλων κατά ένα τρίτο – που αντιστοιχεί σε κέρδος 14 λίτρων καυσίμου στον ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ 42L του Fiesta.

Ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ
Το Ford Ranger σημείωσε επίσης εντυπωσιακές επιδόσεις. Το δίδυμο από τη Νορβηγία, Knut Wilthil & Henrik Borchgrevink πήγε ακόμα πιο μακριά, με ένα Ford Ranger 2.2 TDCi diesel, και κατέγραψε ένα ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μακρινότερη απόσταση που έχει διανύσει Ford eco drive 13ποτέ pickup με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.

Σχεδιάζοντας προσεκτικά τη διαδρομή τους και υιοθετώντας προηγμένα μέτρα όπως παρκάρισμα μόνο σε κατηφόρες στα διαλείμματα – για πιο αποδοτικές επανεκκινήσεις – οι έμπειροι “hypermilers” κάλυψαν 1616 χλμ. σε Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα.

Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι Wilthil και Borchgrevink κατανάλωσαν κάτι λιγότερο από 5,0 l/100 km κατά τη διάρκεια της 30ωρης οδήγησης, βελτίωση 23% έναντι της επίσημης τιμής του μοντέλου.

Έξι απλοί κανόνες οικολογικής-οικονομικής οδήγησης της Ford
Κάνετε σέρβις και ελέγχετε τη στάθμη λαδιού του αυτοκινήτου σας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα σωστά συντηρημένα οχήματα λειτουργούν πιο αποδοτικά.

Ford eco drive 14Ελέγχετε τις πιέσεις ελαστικών μία φορά το μήνα. Ελαστικά με μικρότερη πίεση από την ενδεικνυόμενη μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση μέχρι τέσσερα τοις εκατό.

Μην μεταφέρετε περιττά βάρη στο χώρο αποσκευών η στην καμπίνα.

Αφαιρείτε τις άδειες σχάρες οροφής και κρατάτε τα παράθυρα κλειστά, ειδικά όταν οδηγείτε με υψηλές ταχύτητες. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση και κατ’ επέκταση περιορίζεται η κατανάλωση μέχρι 10%.

Οδηγείτε ομαλά και προνοητικά – παρατηρώντας τι γίνεται μπροστά και πίσω σας. Η απότομη επιτάχυνση και το ξαφνικό φρενάρισμα βλάπτουν την οικονομία.

Κατά την επιτάχυνση, επιλέγετε την αμέσως επόμενη μεγαλύτερη σχέση το ταχύτερο δυνατόν. Τα μοντέλα Ford είναι εξοπλισμένα με σχετικές λυχνίες για βελτιστοποίηση της επιλογής σχέσης.

  • Ford eco drive 10
  • Ford eco drive 11
  • Ford eco drive 12
  • Ford eco drive 13
  • Ford eco drive 14