TOYOTA New Global Architecture

Συντάκτης: Στέργιος Μανώλης
Εμφανίσεις: 142

Το C-HR αποκομίζει τα οφέλη της νέας πλατφόρμας

Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 01O παγκόσμιος ανταγωνισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν γνωρίζει σύνορα. Πέρα από τη μάχη της τεχνολογίας κινητήρων, χαμηλής κατανάλωσης και ρύπων, συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, η δημιουργία πλαισίων αποτελεί έναν ακόμη ισχυρό στίβο ανταγωνισμού. Οι κατασκευαστές πλέον δημιουργούν υπερσύγχρονα πλαίσια, τα οποία τα προορίζουν για περισσότερα από ένα οχήματα. Και σε αυτή την προσπάθεια η εξέλιξη δείχνει να βρίσκεται σε υψηλότατα επίπεδα.

TOYOTA New Global Architecture
Πρόσφατο παράδειγμα είναι το Toyota C-HR το οποίο ακολουθεί τη νέα, τέταρτη γενιά Prius ως το δεύτερο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα GA-C, Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 02στρατηγικά προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις ενός κομψού και δυναμικού crossover κατηγορίας C. Η εξελιγμένη TNGA διασφαλίζει ότι οι νέες πλατφόρμες δεν είναι μόνο άψογα τυποποιημένες, αλλά διαθέτουν και μία έμφυτη ευελιξία που τους επιτρέπει να προσαρμόζονται εύκολα και να υποστηρίξουν πολλαπλούς τύπους οχημάτων, από hatchbacks μέχρι SUV.
Το γεγονός ότι το C-HR χρησιμοποιεί μία πλατφόρμα βασισμένη στην TNGA έχει αποδειχθεί ζωτικό στοιχείο για την επίτευξη του στόχου του Αρχιμηχανικού Hiroyuki Koba: να μην υπομονευτούν η σχεδίαση ή οι επιδόσεις, συμβάλλοντας στον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα του crossover, στο εξατομικευμένο στυλ και στα βασικά χαρακτηριστικά ασφάλειας που προσφέρει.

Toyota TNGA

Χαμηλό κέντρο βάρους
Σε ό,τι αφορά τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος, η βασική σχεδίαση της Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 04πλατφόρμας GA-C επιτρέπει την επίτευξη ενός χαμηλού κέντρου βάρους – στην περίπτωση του C-HR, το χαμηλότερο στην κατηγορία. Αυτό μεταφράζεται σε μία πολύ πιο απολαυστική και ισορροπημένη συμπεριφορά με σημαντικά μειωμένες κλίσεις αμαξώματος.

Η δυνατότητα χαμηλής θέσης οδήγησης ήταν ένα ακόμα άμεσο πλεονέκτημα της TNGA, αλλά με το C-HR οι σχεδιαστές σήκωσαν ελαφρώς το Hip Point του οδηγού συγκριτικά με του νέου Prius, σύμφωνα με τις προτιμήσεις των πελατών crossover.

Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 05Η προσαρμοστικότητα της πλατφόρμας GA-C φαίνεται και στο μικρότερο μεταξόνιο του C-HR συγκριτικά με του Prius (2.640 έναντι του 2.700mm) και
τα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια (+20mm εμπρός, +10mm πίσω). Αυτές οι αλλαγές αντανακλούν τις διαφορετικές απαιτήσεις διάταξης χώρων και συμπεριφοράς του crossover.

Μελετημένο διαμέρισμα κινητήρα
Η TNGA επιτρέπει την αναθεώρηση του χώρου του κινητήρα, με επανατοποθέτηση των εξαρτημάτων χαμηλότερα για την υποστήριξη του χαμηλότερου κέντρου βάρους. Στο C-HR επέτρεψε την ελαφρώς προς τα πίσω κλίση του κινητήρα, βοηθώντας τους σχεδιαστές να διασφαλίσουν χαμηλότερη γραμμή του καπό συμβάλλοντας επίσης στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Πλαίσιο για κάθε είδους κίνησηToyota-New-Global-Architecture-TNGA- 03
Αν και το νέο Prius χρησιμοποιεί αποκλειστικά ένα πλήρως υβριδικό σύστημα, το C-HR εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα και με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ υπάρχει και η επιλογή εμπρόσθιας κίνησης ή AWD. Η πλατφόρμα GA-C μπορεί να υποστηρίξει το καθένα από αυτά τα συστήματα κίνησης χωρίς να υπονομεύεται η διάταξη χώρων, στυλ του οχήματος ή η ισορροπία του πλαισίου.

Με υψηλή ακαμψία
Η πλατφόρμα GA-C συνδυάζεται με την υψηλή ακαμψία του αμαξώματος του C-HR ώστε να προσφέρει άριστη απόκριση που είναι συνεπής και γραμμική σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. Η έμφυτη ποιότητα του πλαισίου καταργεί την ανάγκη για σφιχτές αναρτήσεις, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται το επιθυμητό επίπεδο επιδόσεων χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 06

Σχεδιαστική ελευθερία με μειωμένο ύψος οχήματος
Εκτός από τη χαμηλότερη γραμμή του καπό που επιτεύχθηκε με την επανατοποθέτηση του κινητήρα, η πλατφόρμα GA-C προσφέρει επίσης μικρότερο συνολικό ύψος. Αυτό είχε ιδιαίτερη αξία για την ομάδα σχεδίασης του C-HR για να δημιουργήσει το εντυπωσιακό, τύπου coupe πάνω τμήμα του αμαξώματος, κάτι που κάνει το Toyota να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα crossover της κατηγορίας C. Ταυτόχρονα, η χαμηλή γραμμή οροφής δεν υπονομεύει την ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής των εμπρός ή πίσω επιβατών, χάρη στις χαμηλότερες θέσεις των καθισμάτων που είναι Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 08αποτέλεσμα χρήσης της νέας πλατφόρμας.

Για υψηλότερη ενεργητική & παθητική ασφάλεια
Τα χαρακτηριστικά αυτά ασφάλειας είναι έμφυτα στην TNGA, με την προτεραιότητα να δίνεται στη διασφάλιση των υψηλότερων προτύπων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Οι νέες πλατφόρμες και σχεδιαστικές φόρμες μοντέλων Toyota ευθυγραμμίζονται με τα αυστηρά πρότυπα που ορίζουν τα παγκοσμίως κορυφαία ανεξάρτητα προγράμματα crash tests, και υποστηρίζονται από τις προηγμένες επιδόσεις των λειτουργιών και συστημάτων του Toyota Safety Sense του C-HR.

TNGA - Toyota New Global Architecture

  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 01
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 02
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 03
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 04
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 05
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 06
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 07
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 08
  • Toyota-New-Global-Architecture-TNGA- 09