25.671 ζωές χάθηκαν στους δρόμους της Ε. Ε. το 2016

Συντάκτης: Στέργιος Μανώλης
Εμφανίσεις: 211

Με την εργασία σχετίζονται 2 στους 5 θάνατοι στους δρόμους της Ευρώπης

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για τους αριθμούς των οδικών θανάτων που σχετίζονται με την εργασία στην ΕΕ το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών ETSC , Road accident 11καλώντας τις εθνικές κυβερνήσεις και τους εργοδότες να θέσουν ως άμεση προτεραιότητα την ενίσχυση της ασφάλειας εργαζομένων και εταιρικών στόλων.

Την ώρα που τα τελευταία στοιχεία επιβεβαιώνουν πως οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν μειωθεί τα τελευταία τρία χρόνια, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών με νέα έκθεσή του καλεί τους εργοδότες, τις εθνικές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την αντιμετώπιση των εργασιακών κινδύνων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια στην εργασία.

Road accident 12Το 40% των τροχαίων σχετίζονται με την εργασία
25.671 ζωές χάθηκαν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2016, σύμφωνα με νέα ανάλυση των δεδομένων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια. Ένα μεγάλο ποσοστό αυτών αποτελούν τα θύματα οδικών συγκρούσεων που σχετίζονται με την εργασία. Ο ακριβής αριθμός είναι άγνωστος αλλά, βάσει λεπτομερούς ανάλυσης δεδομένων από όλη την Ευρώπη, εκτιμάται πως έως και το 40% όλων των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σχετίζονται με την εργασία.

Δεν υφίσταται ακόμη στην ΕΕ ο οδικός εργατικός θάνατος
Σύμφωνα με την έκθεση, η βελτίωση της συλλογής δεδομένων αποτελεί ένα κρίσιμο πρώτο Road accident 13βήμα για την αντιμετώπιση των θανάτων που συνδέονται με την εργασία. Οι αστυνομικές δυνάμεις, στην πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ, δεν περιλαμβάνουν επί του παρόντος τον σκοπό του ταξιδιού στην καταγραφή των λεπτομερειών των τροχαίων συγκρούσεων. Επίσης, δεν υπάρχει τυποποιημένος ορισμός της ΕΕ για τον οδικό εργατικό θάνατο. Αυτό οδηγεί σε υποτίμηση της κλίμακας του προβλήματος, από τη στιγμή μάλιστα που ούτε ο θάνατος τρίτων χρηστών του οδικού δικτύου ούτε οι θάνατοι λόγω μετακίνησης από και προς την εργασία ταξινομούνται ως τέτοιοι.

Road accident 14Προγράμματα διαχείρισης της οδικής ασφάλειας
Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν επίσης ότι οι κυβερνήσεις και οι δημόσιες αρχές πρέπει να ηγηθούν της προσπάθειας, δίνοντας το παράδειγμα, και να υιοθετήσουν προγράμματα διαχείρισης της οδικής ασφάλειας που σχετίζονται με την εργασία για τους υπαλλήλους και τους στόλους τους όπως και να συμπεριλάβουν την ασφάλεια των οχημάτων στις απαιτήσεις των δημόσιων συμβάσεων.

Η Ελβετία πρώτη στις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια το 2017
Στην τελετή απονομής των βραβείων PIN, ο Διευθυντής της Ομοσπονδιακής Οδικής Road accident 15Υπηρεσίας της Ελβετίας Jürg Röthlisberger, παρέλαβε το βραβείο καλύτερου Δείκτη Επιδόσεων στην Οδική Ασφάλεια 2017 του ETSC, για λογαριασμό της Ελβετίας. Πρόκειται για ετήσιο βραβείο που αναγνωρίζει τις μακροπρόθεσμες προσπάθειες για τη μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η Ελβετία κατέγραψε το 2016 πτώση κατά 15% στους θανάτους από τροχαία Road accident 16δυστυχήματα. Οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 34% από το 2010 και κατά 60% από το 2001 ενώ αυτή τη στιγμή η χώρα έχει τη χαμηλότερη οδική θνησιμότητα (26 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους) στην Ευρώπη μαζί με τη Νορβηγία (νικήτρια του περασμένου έτους). Η Ελβετία ανέβηκε πέντε θέσεις στην κατάταξη του ETSC τα τελευταία πέντε χρόνια.
Πίνακας 1: Μείωση των οδικών θανάτων από το 2010 (μπλε γραμμή) σε συνδυασμό με τον στόχο της ΕΕ για το 2020 (μπλε διακεκομμένη γραμμή).
Πηγή: ETSC

 etsc 1 20170829 1274114759

Πίνακας 2: Οδική θνησιμότητα (εκφρασμένη ως θάνατοι στο δρόμο ανά εκατομμύριο κατοίκους) το 2016 (με την οδική θνησιμότητα το 2010, για σύγκριση).
Πηγή: ETSC

 etsc 2 20170829 1486558607

 

  • road accident 08
  • Road accident 10
  • Road accident 11
  • Road accident 12
  • Road accident 13
  • Road accident 14
  • Road accident 15
  • Road accident 16
  • Πηγή ETSC_1
  • Πηγή ETSC_2