spot_img
HomeAUTOΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΓιατί οι νέοι 18-24 κινδυνεύουν περισσότερο

Γιατί οι νέοι 18-24 κινδυνεύουν περισσότερο

Καλοκαιρινή οδήγηση 11Αυτή την εποχή οι αποστάσεις που καλύπτουμε με το αυτοκίνητο είναι σαφώς μεγαλύτερες απ΄ ότι τους αντίστοιχους χειμερινούς μήνες. “Κλεισμένοι” το χειμώνα, τώρα “σκάμε” να οδηγήσουμε, με τις παρέες μας προς τις παραλίες. Τώρα, όμως, αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες εμπλοκής σε κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Καλοκαιρινή οδήγηση 16Δώστε προσοχή τώρα!
Και είναι γεγονός αναμφισβήτητο, πως σε ολόκληρο τον κόσμο, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για νεαρά άτομα.

Στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία, οι νέοι έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες χάσουν τη ζωή τους σε κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Καλοκαιρινή οδήγηση 21“Πονοκέφαλος” τα SMS
Σύμφωνα με έρευνα της Ford μεταξύ περισσότερων από 6.500 νεαρών Ευρωπαίων οδηγών, δείχνει ότι το 43% έχει στείλει SMS, το 36% έχει τηλεφωνήσει, το 11% έχει παρακολουθήσει βίντεο στο κινητό ενώ οδηγεί, και το 13% έχει οδηγήσει μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Καλοκαιρινή οδήγηση 17Το ¨πιο χαλαρά” κοστίζει ακριβά
Η ίδια έρευνα δείχνει επίσης ότι το 26% είχε κάποιο ατύχημα, ενώ το 20% έχει βρεθεί σε αυτοκίνητο που το σταμάτησε η αστυνομία. Το καλοκαίρι, όταν τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα είναι στο φόρτε τους, το 68% τον οδηγών αντιμετωπίζει πιο χαλαρά το θέμα της οδικής συμπεριφοράς.

Καλοκαιρινή οδήγηση 18Οι “φουσκωτοί ενήλικες”
Μια πολύ έξυπνη πρακτική της Ford είναι να δημοσιεύει το κωμικό βίντεο για τους “Blown Ups” – ‘φουσκωτοί ενήλικες’, ο οποίοι είναι σχεδιασμένοι στο να αποτρέπουν την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι. Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ότι το 41% οδηγεί πιο ριψοκίνδυνα όταν έχει φίλους στο αυτοκίνητο, ενώ ποσοστό 57% οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια και συνέπεια όταν συνοδεύεται από πιο μεγαλύτερους συγγενείς ή Καλοκαιρινή οδήγηση 13τους γονείς.

Η υψηλότερη αναλογία θανάτων
Σύμφωνα με έρευνα, παγκοσμίως, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των νεαρών οδηγών, με τα άτομα ηλικίας 18 – 24 ετών να έχουν την υψηλότερη αναλογία θανάτων από οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου, τώρα την άνοιξη και το καλοκαίρι.

Καλοκαιρινή οδήγηση 12Δυσανάλογα ποσοστά
Στην Ευρώπη, οι νεαροί 18 – 24 ετών αποτελούν το 8% του συνολικού πληθυσμού, αλλά και το 15% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Στο καλοκαίρι, το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς οι νέοι ηλικίας 18 – 24 ετών συγκεντρώνουν το 21% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα το καλοκαίρι.

Καλοκαιρινή οδήγηση 10Παίζοντας με τον κίνδυνο
Η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά θεωρείται κύριος παράγοντας σύμφωνα με τις στατιστικές οι οποίες δείχνουν επίσης ότι μεταξύ 2004 και 2013, 62.000 νέοι σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την αναφορά του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, η κακή εκτίμηση του δρόμου, η επιρροή από ουσίες ή το στρες και η διάσπαση της προσοχής είναι από τις πιο συνηθισμένες αιτίες εμπλοκής των νεαρών οδηγών σε ατυχήματα.

Καλοκαιρινή οδήγηση 22Αναίτια υψηλά ρίσκα
Η συγκεκριμένη έρευνα μεταξύ 6.500 νεαρών Ευρωπαίων οδηγών οργανώθηκε προκειμένου να κατανοηθεί καλύτερα τη ριψοκίνδυνη οδηγική συμπεριφορά των νέων οδηγών. Αυτή αποκαλύπτει ότι το 57% έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας, το 43% έχει στείλει SMS ενώ οδηγεί, το 36% έχει κάνει τηλεφωνήματα και έχει στείλει μηνύματα αυτόματης απάντησης, το 16% έχει οδηγήσει χωρίς να φορά ζώνες ασφαλείας, το 13% έχει οδηγήσει μετά από κατανάλωση αλκοόλ, και μέχρι το 11% έχει παρακολουθήσει βίντεο ή κάποιο τηλεοπτικό σόου στις φορητές συσκευές του.

Καλοκαιρινή οδήγηση 15Οι μεγαλύτεροι “προσγειώνουν”
Το 57% των νεαρών οδηγών παραδέχεται επίσης ότι οδηγεί με μεγαλύτερη ασφάλεια όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο οι γονείς ή οι παππούδες του, ενώ το 41% δήλωσε ότι έχει την τάση να οδηγεί πιο ριψοκίνδυνα με φίλους. Γι’ αυτό το λόγο, η Ford έχει δημιουργήσει ένα νέο χιουμοριστικό βίντεο για να παρουσιάσει τις αρετές των ΄φουσκωτών ενηλίκων. Aυτό το φανταστικό προϊόν είναι ένας ενήλικας που φουσκώνει όταν οι νεαροί οδηγοί είναι απερίσκεπτοι πίσω από το τιμόνι.

Καλοκαιρινή οδήγηση 23Ότι “καυτό” τελικά καίει…
Ανάμεσα στις χαρές της καλοκαιρινής οδήγησης είναι τα ταξίδια με το αυτοκίνητο, τα μουσικά φεστιβάλ και η παραλία. Η έρευνα έδειξε ότι το 68% των νέων νιώθει πιο χαλαρό στην οδήγηση κατά τις θερινούς μήνες, και το 54% αφαιρείται βλέποντας κάποια ελκυστική παρουσία στο δρόμο.

Έτοιμοι για όλα
Από τους ερωτηθέντες, το 45% παραδέχτηκε ότιΚαλοκαιρινή οδήγηση 20 θα έμπαινε στον πειρασμό να οδηγήσει ένα υπέρβαρο και γεμάτο από φίλους αυτοκίνητο, το 25% ότι θα δεχόταν να μπει στο αυτοκίνητο με κάποιον που γνωρίζει ότι είναι μεθυσμένος, και το 24% ότι θα οδηγούσε έχοντας πάρει ναρκωτικά. Ενώ ο αριθμός όσων επισκέπτονται φεστιβάλ αυξάνεται. Συνολικά, το 41% πιστεύει ότι μερικές φορές οδηγεί παράτολμα, το 26% ότι έχει εμπλακεί σε ατύχημα και ότι το 20% ότι έχει βρεθεί σε αυτοκίνητο που το έχει σταματήσει η αστυνομία.

Στους έφηβους 3πλάσιος ο κίνδυνος
Συνολικά, το 93% θεωρεί ότι έχει τα κατάλληλα οδηγικά προσόντα – αλλά το 54% Καλοκαιρινή οδήγηση 14παραδέχεται ότι δεν οδηγεί πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Η πλειοψηφία θανάσιμων τραυματισμών αφορά νεαρούς οδηγούς και η έρευνα επιβεβαιώνει ότι αυτοί έχουν την τάση να συμπεριφέρνονται ριψοκίνδυνα. Οι νεαροί άνδρες έχουν τριπλάσιες πιθανότητες από τις κοπέλες να διασπαστεί η προσοχή τους βλέποντας μία ελκυστική παρουσία στο δρόμο. Το 25% έχει κληθεί από την αστυνομία να σταματήσει συγκριτικά με το 16% των γυναικών. Οι νεαροί άνδρες έχουν μεγαλύτερη τάση να οδηγούν γρήγορα, να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή και να οδηγούν μεθυσμένοι.

Και μια selfie για το facebook
Στη Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Βρετανία, από τους ερωτηθέντες, οι Γάλλοι Καλοκαιρινή οδήγηση 19οδηγοί έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τους σταματήσει η αστυνομία ενώ οδηγούν. Οι Γερμανοί ανησυχούν λιγότερο για την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα. Οι Ιταλοί κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση κινητών τηλεφώνων, ενώ οι Ισπανοί τείνουν να οδηγούν ριψοκίνδυνα όταν μεταφέρουν φίλους. Οι Βρετανοί οδηγοί έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα ατυχημάτων από διάσπαση της προσοχής εξ αιτίας μιας ελκυστικής παρουσίας στο δρόμο. H έρευνα αποκάλυψε ακόμη ότι, ένας στους 4 νεαρούς οδηγούς έχει ποζάρει για μια selfie πίσω από το τιμόνι.

Τα συμπεράσματα δικά σας!

Τέλος, προσέξτε το βίντεο που ακολουθεί:

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO