spot_img
HomeAUTOΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΠαγκόσμια "επιδημία" τροχαίων

Παγκόσμια “επιδημία” τροχαίων

Το πρόσφατο τραγικό τροχαίο δυστύχημα στη Θεσσαλονίκη με θύματα 4 μαθητές Λυκείου και ο βαρύς τραυματισμός ενός πέμπτου, μας προβληματίζουν εξαιρετικά για πράγματα Roadsafety 17που δεν έγιναν ποτέ και για άλλα που θα πρέπει να γίνουν άμεσα.
Ωστόσο, η ασφάλειά μας όσο χρόνο βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, κινδυνεύει. Και όχι μόνο. Ακόμη και πεζοί, στις διαβάσεις ή στην άκρη του πεζοδρομίου, κινδυνεύουμε σε διπλάσιο βαθμό. Δυστυχώς, κάθε χρόνο 1,25 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως χάνουν τη ζωή τους σε κάποιο τροχαία δυστυχήματα, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία προκύπτουν από την ετήσια έκθεσή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO).

Roadsafety 11Θύματα οι μαθητές
Δυστυχώς, αυτό το κακό «αμπαλάρεται» από το γεγονός ότι, αφορά την κυριότερη αιτία θανάτων, σε παγκόσμιο επίπεδο, γιαε νέους από 15 έως και 29 ετών. Φανταστείτε ότι, καθημερινά 1,8 δισεκατομμύρια παιδιά πηγαινοέρχονται στα σχολεία. Από αυτά τα 500 δεν γυρίζουν ποτέ. Χάνονται σε κάποιο τροχαίο ατύχημα σε κάθε άκρη του πλανήτη.

Roadsafety 12Όπου φτωχός & μοίρα του…
Πιο συγκεκριμένα
το 49% των τροχαίων θυμάτων παγκοσμίως είναι πεζοί,
το 23% αναβάτες μοτοσικλετών και
το 4% ποδηλάτες.
Και βέβαια, όπου φτωχός και η μοίρα του. Δηλαδή τα στοιχεία δείχνουν ότι η οδική ασφάλεια έχει άμεση σχέση με το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας. Όπου φτωχή χώρα στον πλανήτη, περισσότερες είναι οι πιθανότητες θανατηφόρου τροχαίου.

Επικίνδυνη η Αφρική…
Στην Αφρική αντιστοιχούν 26,6 θάνατοι ανά 100.000 κατοίκους. Στη βόρεια και νότια Αμερική 15,9 θάνατοι, στην Ευρώπη 9,3 θάνατοι, στην νοτιοανατολική Ασία 17 θάνατοι και στις χώρες τις ανατολικής Μεσογείου 19,9.Roadsafety 14

Να μην τα θεωρούμε δεδομένα
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας πιέζει για την ανάγκη άμεσης εναρμόνισης της σχετικής νομοθεσίας όλων των χωρών, με τα υψηλά διεθνή στάνταρ που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και του κράνους. Και ας μην τα θεωρούμε και κάποια βασικά δεδομένα. Δηλαδή, σύγχρονη & αποτελεσματική νομοθεσία για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ υπάρχει σε μόλις 34 χώρες, αντιπροσωπεύοντας πληθυσμό 2,1 δισ. ανθρώπων, ουσιαστικά κάτω από το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού.

Ανύπαρκτη νομοθεσία
Και δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε από το γεγονός ότι, τα όρια ταχύτητας των 50 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές ισχύουν σε μόλις 48 χώρες παγκοσμίως. Αποτελεσματικοί νόμοι Roadsafety 15για το αλκοόλ κατά την οδήγηση εφαρμόζονται σε 35 χώρες. Σε μόλις 52 χώρες υπάρχει νομοθεσία για τη χρήση παιδικού καθίσματος, ενώ σε 44 χώρες υπάρχει νομοθεσία για τα κράνη.
Τίποτα να μη θεωρούμε δεδομένο, αφού σε ότι αφορά νομοθεσίες για την σύγχρονη τεχνολογία των αυτοκινήτων, μόλις 40 από τις περίπου 200 χώρες ακολουθούν ολοκληρωμένες προδιαγραφές ασφαλείας. Περίπου 105 χώρες, σχεδόν οι μισές στον κόσμο, έχουν επαρκή νομοθεσία για χρήση ζωνών ασφαλείας από όλους τους επιβάτες, σύμφωνα πάντα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.Roadsafety 16

Τα στοιχεία είναι αμείλικτα και σαφώς παραπέμπουν σε μια παγκόσμια εκατόμβη νεκρών. Είναι, δυστυχώς, φυσικό να χάνονται τόσοι άνθρωποι σε τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο παγκοσμίως.
Τέλος, δεν θα πρέπει να θεωρούμε ποτέ κάποια πράγματα δεδομένα.

Η ασφάλειά μας ¨παίζεται” καθημερινά στους δρόμους και κατά συνέπεια θα πρέπει να έχουμε πάντα τα μάτια μας 14…

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO