spot_img
HomeMOTOΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΟΔΗΓΟΥΜΕ ΠΡΩΤΟΙ!! HONDA SH 150i MY2017

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΠΡΩΤΟΙ!! HONDA SH 150i MY2017

ΦΩΤΟ HONDA STAFF
Honda Scooter SH150 MY2017 25Κυριαρχική ανανέωση
Τριαντατρία χρόνια μαζί μας και με πάνω από ένα εκατομύριο πωλήσεις, το best seller των μικρών scooter της Honda δεν παύει να εξελίσεται και να εκσυγχρονίζεται
Tα αρχικά “SH” προέρχονται από τις λέξεις Small Honda και συνοδεύουν ανελλιπώς την οικογένεια των scooter πόλης της ιαπωνικής εταιρίας από το 1984. Πρόκειται για μια σειρά μοντέλων με τετράχρονους κινητήρες 125, 150 και 300cc, που γνωρίζει τεράστια επιτυχία ανά τον πλανήτη, σημειώνοντας ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις και έχοντας καθιερωθεί στην κορυφή αυτών σε πολλές χώρες και επί σειρά ετών. Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως στην Ιταλία, τη μεγαλύτερη δηλαδή αγορά scooter στην Ευρώπη, βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις ανελλιπώς από το 2013 μέχρι και σήμερα! Μόνο το 2016 πουλήθηκαν εκεί σχεδόν …25.000 κομμάτια, συγκεκριμένα 8.586 150ρια, 8.392 300ρια και 7.890 125ρια!

Honda Scooter SH150 MY2017 22Εκσυγχρονισμός
Η έκδοση των 150cc πρωτοεμφανίστηκε το 2001 και έκτοτε καθιερώθηκε σαν η πλέον επιτυχημένη (εμπορικά μιλώντας) σε σχέση με τις αντίστοιχες των 125 και 300cc. Στο πέρασμα του χρόνου δέχθηκε τις απαραίτητες ανανεώσεις/βελτιώσεις, ενώ για το 2017 αποκτά ανανεωμένη εμφάνιση, φώτα LED και βελτιωμένες επιδόσεις, ενώ πληροί πλέον και τις προδιαγραφές Εuro4. Επίσης, διαθέτει τεχνολογία Honda Smart Key και μεγαλύτερο ντουλαπάκι με φορτιστή ρεύματος 12V. Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, έφτασε να θεωρείται κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις, συνδυάζοντας στιλ, αξιοπιστία, οικονομία και χρηστικότητα. Η ιστορία του μοντέλου χαρακτηρίζεται από συνεχή, προσεκτική εξέλιξη, η οποία αντανακλά τις αυξανόμενες ανάγκες και προσδοκίες των αναβατών καθώς και την επιθυμία της Honda να τους προσφέρει πάντα μία καλύτερη έκδοση του δικού τους SH.

Honda Scooter SH150 MY2017 27To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, μεγαλύτερη ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση. Στο νέο μοντέλο 2017, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα 3 δευτερόλεπτα μετά την ακινητοποίηση του scooter και επανέρχεται στη ζωή σχεδόν ακαριαία με το άνοιγμα του γκαζιού. Η βάση του SH 150i παραμένει απαράλλαχτη, τίποτα δηλαδή δεν έχει αλλάξει όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων, ενώ το ABS δύο καναλιών ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Απεναντίας έχει αλλάξει ο τρόπος που αποδίδονται τα σχεδόν 15 άλογα του κινητήρα, αφενός για προσαρμογή στις αυστηρές προδιαγραφές Euro4 και αφετέρου για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και μεγαλύτερη οικονομία στο σύνολο.

Honda Scooter SH150 MY2017 24Νέα εμφάνιση, μεγαλύτερη ευκολία
Η σχεδίαση του νέου SH έχει γίνει στην Ιταλία, όπου και παραδοσιακά κατασκευάζεται όλη η οικογένεια. Όπως λέει η ίδια η Honda, η εμφάνιση αποτελεί περαιτέρω εξέλιξη των αρμονικών γραμμών, σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Τα φώτα εμπρός – πίσω είναι τεχνολογίας LED και -όπως γνωρίζουν οι αναβάτες των scooter- οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Έτσι, το SH 150i διαθέτει τώρα τεχνολογία Honda Smart Key και μεγαλύτερο ντουλαπάκι με ενσωματωμένη παροχή 12V. Όποια και να ήταν η σχεδιαστική εξέλιξη του 150i για το 2017, έπρεπε να σέβεται τη δοκιμασμένη αρχική φόρμουλα όλων των SH, να είναι δηλαδή όμορφο και λειτουργικό. Και η ομάδα μηχανικών της Honda επέλεξε να δουλέψει πάνω στο προηγούμενο «οργανικό» σχέδιο, χαρίζοντάς του πιο έντονες και στρογγυλεμένες γραμμές από εμπρός προς τα πίσω, ώστε το αποτέλεσμα να είναι ακόμη πιο μοντέρνο και να αποπνέει περισσότερο κύρος.

Honda Scooter SH150 MY2017 11Παρότι το σχήμα του νέου SH είναι διαφορετικό, η λειτουργικότητά του παραμένει η ίδια. Η θέση οδήγησης σταθερά άνετη, ενώ το επίπεδο δάπεδο συνεχίζει να προσφέρει ελευθερία κινήσεων για τα πόδια, μεγαλύτερη χρηστικότητα σε ενδεχόμενες μεταφορές αντικειμένων και τεράστια διευκόλυνση στα «ανέβα – κατέβα». Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια -κυριολεκτικά- τεράστια ζελατίνα, καθώς και διάφανες προστατευτικές χούφτες για τα χέρια του οδηγού, που όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Ιταλία προσφέρουν ιδανική προστασία από κρύο, αέρα, βροχή κλπ. Ο χώρος κάτω από τη σέλα φιλοξενεί κράνος full face και αν κάποιος χρειαστεί περισσότερο, τότε κάλλιστα μπορεί να τοποθετήσει πάνω στην υπάρχουσα (και ιδιαίτερα κομψή) σχάρα ένα βαλιτσάκι top case με την επιθυμητή χωρητικότητα. Honda Scooter SH150 MY2017 19Το σύστημα Smart Key κάνει ευκολότερη την καθημερινότητα, αφού το κλειδί βρίσκεται μόνιμα στην τσέπη του αναβάτη, χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να το βάζει σε κάποιο διακόπτη, στην κλειδαριά της σέλας ή/και της τάπας βενζίνης. Το “έξυπνο” κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα, για τη λειτουργία on/off και την αντίστοιχη “ανταπόκρισης”, η οποία ενεργοποιεί τα φλας από μακριά για άμεση και εύκολη αναγνώριση/εύρεση του οχήματος. Αρκεί να πιέσεις τον κεντρικό διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει μπροστά ο κινητήρας, ενώ από ένα δεύτερο διακόπτη μπορείς να ξεκλειδώσεις την τάπα καυσίμου και τη σέλα.

Honda Scooter SH150 MY2017 18Ο εν λόγω διακόπτης φωτίζεται με μπλε χρώμα όταν τον πιέζεις ή όταν πατήσεις το κουμπί “ανταπόκρισης” στο έξυπνο κλειδί. Το μπροστινό ντουλαπάκι είναι μεγαλύτερο από πριν και περιέχει έναν χρήσιμο φορτιστή 12V, ενώ δεν λείπει ο πρακτικός γάντζος για τις σακούλες με τα ψώνια. Ένσταση χρηστικής μορφής θα υποβάλλω για την τάπα του ρεζερβουάρ των 7,5 λίτρων, που εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από τη σέλα και να απαιτεί κατέβα-άνοιξε- κλείσε-ανέβα κάθε φορά που επισκεπτόμαστε το βενζινάδικο. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα, με αναλογικές ενδείξεις για τη στάθμη καυσίμου και τη θερμοκρασία κινητήρα και ένα μεγάλο, επίσης αναλογικό, ταχύμετρο στο κέντρο. Πέραν των γνωστών ενδεικτικών λυχνιών, υπάρχει ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις για ρολόϊ, κατανάλωση και χιλιομετρητές.

Honda Scooter SH150 MY2017 15Περί κινητήρα και αριθμών
Χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση, ο υγρόψυκτος 150ρης με τον 1 ΕΕΚ έχει πλέον ισχύ 14,8 Hp, που αποδίδονται στις 8.250 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 13.9 Nm κάνει την εμφάνισή της στις 6.500 σ.α.λ. Η Honda δηλώνει καλύτερη διαχείριση ισχύος στις χαμηλομεσαίες, κάτι που το διαπίστωσα από μόνος μου στα σχεδόν 80 χιλιόμετρα που έκανα με το νέο SH. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι στα 2,2 χλμ/λίτρο, αλλά εγώ δεν είδα να πέφτει κάτω από τα 2,8. Βέβαια, θα μου πείτε, άλλος ο τρόπος που οδηγώ εγώ και άλλος ενός μέσου χρήστη που απλά θέλει να πάει στη δουλειά του και όχι να κάνει ρεκόρ διαδρομών. Οπότε, μια μέση κατανάλωση στα 2,4-2,5 κρίνεται σαν εφικτή, επιτρέποντας αυτονομία περί τα 300 χιλιόμετρα με γεμάτο ρεζερβουάρ. Η τεχνολογία “κλειδί” για την εξοικονόμηση καυσίμου στην οδήγηση εντός πόλης, είναι φυσικά το Idling Stop.

Honda Scooter SH150 MY2017 36Η λειτουργία του είναι πολύ διακριτική, χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής, ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση.

Παράλληλα, η γεννήτρια-εκκινητής δουλεύει χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών. Το ψυγείο, αντί να βρίσκεται μπροστά από τον κινητήρα, φιλοξενείται πάνω του, κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερο βάρος και απλούστερη κατασκευή. Χάρη στην αποτελεσματικότητά του, επιτρέπει τη χρησιμοποίηση ενός μικρότερου και ελαφρύτερου ανεμιστήρα. Ο συμπαγής θάλαμος καύσης επιτυγχάνει ταχεία καύση και ιδανική ψύξη, ενώ έχει χαρακτηριστικά ροπής που ταιριάζουν απόλυτα με τις συνθήκες κίνησης στην πόλη. Ο αυλός εισαγωγής έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα, ενώ η προπορεία της ανάφλεξης σε συνδυασμό με το σύστημα ψύξης εκμηδενίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων προανάφλεξης (πειράκια). Στο εσωτερικό του κινητήρα έχει εφαρμοστεί τεχνολογία χαμηλών τριβών. Honda Scooter SH150 MY2017 17

Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές «προεξοχές» στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης, ενώ ο κύλινδρος βρίσκεται σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου) για περαιτέρω περιορισμό των τριβών κατά την παλινδρόμηση του εμβόλου. Στον άξονα του εκκεντροφόρου χρησιμοποιείται βελονωτό ρουλεμάν, ενώ μικρότερα και ελαφρύτερα περιστρεφόμενα κυλινδράκια συνεργάζονται με τον εκκεντροφόρο και το φορτίο των ελατηρίων των βαλβίδων. Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης, χάρη στη χρησιμοποίηση ρουλεμάν, από τα οποία το καθένα είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί.

Honda Scooter SH150 MY2017 14Πλαίσιο και λοιπά
Ο σωληνωτός σκελετός από ατσάλι υψηλής αντοχής είναι κατασκευασμένος με γνώμονα την ακαμψία και την αντοχή στο χρόνο. Οι ζάντες των 16 ιντσών είναι από κράμα αλουμινίου, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin. Το ύψος της σέλας είναι στα 799mm και το βάρος με υγρά και καύσιμο στα 137,3 κιλά. Το πιρούνι είναι ένα συμαβτικό τηλεσκοπικό διαμέτρου 33mm και άνευ ρυθμίσεων, ενώ τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια και προσφέρουν διαδρομή ανάρτησης στα 83mm. Το δικάναλο ABS είναι στάνταρ και στα φρένα βρίσκουμε δίσκους 240mm μπροστά και πίσω, με διπίστονη και μονοπίστονη δαγκάνα αντίστοιχα. Το SH 150i του 2017 θα είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματικούς συνδυασμούς (μαύρο, λευκό, ασημί, κόκκινο) και θα είναι κοντά μας τον επόμενο μήνα και με τιμή ελαφρά τσιμπημένη προς τα πάνω.

Honda Scooter SH150 MY2017 34Τα οδηγικά
Αν και φαρδιά η σέλα, επιτρέπει στα πόδια να πατούν με σιγουριά στο έδαφος. Η σχεδίασή της όμως τοποθετεί τον αναβάτη πολύ μπροστά και η σκαλωτή της επιφάνεια (ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλότερα) δεν επιτρέπει τη μετακίνηση του σώματος μπροστά – πίσω, παραπέμποντας με τον τρόπο αυτό τον αναβάτη να κινηθεί σε χαλαρούς ρυθμούς. Το SH που οδήγησα είχε περασμένη την extra ζελατίνα, οπότε σε πρώτη φάση αισθάνθηκα κάπως “κλειστοφοβικά” έτσι μπροστά τοποθετημένος που ήμουν και με την απόσταση των δύο ζελατινών (κράνους και scooter) ανάμεσά τους να είναι “ανάσας”. Ευτυχώς που είναι καλής ποιότητας χωρίς παραμορφώσεις στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ την εκτίμησα δεόντως στη συνέχεια λόγω της απόλυτης αεροδυναμικής προστασίας που μου προσέφερε. Μέσα στην πόλη και σε ταχύτητες περί τα 60-80 χλμ/ώρα, η χρήση της σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι αυτό που λέμε σωτήρια.

Honda Scooter SH150 MY2017 30Σαν μειονέκτημα θα της καταλογίσω αυτή την ίδια τεράστια επιφάνεια, γιατί σε υψηλές ταχύτητες και με μέτριους ανέμους δημιουργεί στροβιλισμούς και αστάθεια στο σύνολο. Δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά, απλά καταρρακώνει τη διάθεση του οδηγού να κινηθεί γρήγορα. Στο ρελαντί δεν ακούγεται τίποτα, ανοίγοντας το γκάζι περισσότερο τον αισθάνεσαι τον κινητήρα παρά τον ακούς. Προσωπικά μου φάνηκε πιο “τραχιά” η λειτουργία στις πολύ χαμηλές στροφές, από την άλλη όμως κατάλαβα άμεσα πως προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση από στάση. Όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί περιστροφής του μικρού υγρόψυκτου συνόλου, τόσο περισσότερο εκτιμάς τη βελούδινη λειτουργία του. Ή όλη μαγιά θα χαλάσει όταν τον πιέσεις να κινηθεί κοντά στην περιοχή του κόκκινου των στροφών του, όπου σύντομα αντιλαμβάνεσαι πως απλά δεν πρέπει να το κάνεις. Scooter πόλης είναι, μη ξεχνιόμαστε, ένα όχημα που θα κληθεί να περάσει το 99% της ζωής του σε ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος και όχι εθνικών οδών.

Honda Scooter SH150 MY2017 37Το κόκκινο “δικό” μου SH ήταν τελείως άστρωτο, το οδόμετρό του είχε καταγεγραμμένα μόλις 125 συνολικά χιλιόμετρα όταν το παρέλαβα, οπότε αναμένω να οδηγήσω το μοντέλο στρωμένο και επί ελληνικού εδάφους πριν αποφανθώ για τις επιδόσεις του. Στους όχι και τόσο ιδανικούς δρόμους της Φλωρεντίας, αυτό που εκτίμησα άμεσα ήταν η ανάρτηση και τα φρένα. Πιρούνι και αμορτισέρ φιλτράρουν κάθε κακοτεχνία, κρατώντας τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος ανά πάσα στιγμή και εξανεμίζοντας ταλαντώσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις. Ομοίως και τα φρένα έκαναν εξαιρετικά τη δουλειά τους, προσφέροντας καλή αίσθηση και κορυφαίες τιμές επιβράδυνσης και ακινητοποίησης. Το ABS είναι πολύ διακριτικό όταν απαιτηθεί η παρέμβασή του και θα μπλοκάρει τους τροχούς ελεγχόμενα και προοδευτικά μόνο στα λεγόμενα φρεναρίσματα πανικού. Το νέο SH δείχνει ραφιναρισμένο σε όλα του τα επίπεδα και αυτό από μόνο του είναι ικανό να το εκτοξεύσει και πάλι στην κορυφή τόσο των πωλήσεων όσο και των προτιμήσεων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Τύπος Μονοκύλινδρος, 4χρονος υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ
Χωρητικότητα κινητήρα (cc) 153
Βαλβίδες 2
Διάμετρος Χ Διαδρομή (mm) 58,0 x 57,9
Σχέση Συμπίεσης 10,6:1
Μέγιστη Ισχύς (Hp) 14.8 / 8.250 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή (Nm) 13,5 / 6.250 σ.α.λ.
Χωρητικότητα λαδιού (lt) 0,9
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ  
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα καυσίμου (lt) 7,5
Κατανάλωση (lt / 100Km) 2,2
ΜΕΤΑΔΟΣΗ  
Τύπος Συμπλέκτη Αυτόματος, φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίου CVT
Τελική Μετάδοση Ιμάντας
ΠΛΑΙΣΙΟ  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Διαστάσεις (mm) 2.034 x 740 x 1.158
Μεταξόνιο (mm) 1.340 χλστ
Γωνία κάστερ 26°
Ίχνος (mm) 85,2
Ύψος σέλας (mm) 799
Ύψος από έδαφος (mm) 144
Βάρος γεμάτο (Kg) 137,3
Κύκλος Στροφής (m) 2
ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
Τύπος Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm
Τύπος Πίσω Δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ  
Ζάντα εμπρός 16 x 2.50
Ζάντα πίσω 16 x 2.75
Ελαστικό Εμπρός 100/80-16
Ελαστικό Πίσω 120/80-16
ΦΡΕΝΑ  
Δύο δίσκοι  
Τύπος ABS Στάνταρ δικάναλο
RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO