NORTON V4 RR

Συντάκτης: Νίκος Τσαμανδούρας
Εμφανίσεις: 815

Aπό το Isle of Man με αγάπη

NORTON V4 RR 06Η «μικρή» βρετανική Norton τόλμησε να κοιτάξει κατάματα τον ευρωπαικό ανταγωνισμό στη supersport κατηγορία υψώνοντας το ανθρακονημάτινο ανάστημά της με τη μορφή της V4 RR
Ποιός να το έλεγε πως η γνωστή για τις γυμνές, café racer κυρίως μοτοσυκλέτες της, Norton, θα έμπαινε με τόση φόρα στα supersport πολυτελή σαλόνια χωρίς την παραμικρή οικονομία στο ανθρακόνημα.
Πιο αναλυτικά, η V4 RR ντύνεται με το εξωτικό υλικό όχι μόνο σε όλες τις εξωτερικές επιφάνειες, αλλά και -για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής- στο ρεζερβουάρ καυσίμου, που είναι επιπρόσθετα ενισχυμένο με κέβλαρ και τοθετείται κάτω από τη σέλα –ναι, όπως και στα MotoGp- και είναι χωρητικότητας 18 λίτρων.

NORTON V4 RR 01Το πλαίσιο είναι διπλό σωληνωτό τύπου «shotgun», φτιαγμένο από αλουμίνιο και στοχεύοντας στην περισσότερη δυνατή ακαμψία. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, προκειμένου να αντέξει στο διηνεκές του 1200 κυβικών V4 κινητήρα με την εξωφρενική ιπποδύναμη στα 200+ άλογα και τη ροπή στα 130Nm (στις 12.500 και 10.000 στροφές αντίστοιχα). Η διάταξη V είναι στις 72 μοίρες κάνοντας τη γεωμετρία του συνόλου πραγματική πρόκληση για τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Norton.

Το υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο με τις βαλβίδες τιτανίου τροφοδοτείται με μεταβλητό σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού με συνολικά 8 μπεκ, που ελέγχονται με σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού. Το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο, με την απόσβεση των κραδασμών του να αναλαμβάνει το πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ TTX-GP της Ohlins.

NORTON V4 RR 05Η ίδια εταιρία προικίζει και το μπροστινό μέρος, με το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο σύστημα NIX-30. Το δύσκολο, αλλά απαραίτητο έργο του φρεναρίσματος δεν θα μπορούσε να αναλάβει άλλος από τη Brembo με δυο ακτινικά δισκόφρενα στα 330mm και ένα πίσω στα 245mm. Παράλληλα, η μοτοσυκλέτα δεν ξεφεύγει και από τους κανονισμούς του Euro 4. Α, και είναι και μόλις 179 κιλά «στεγνή». Tα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι επαρκέστατα, περιλαμβανομένων των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης, σούζας, εκκίνησης αλλά και πορείας, όλα με τη βοήθεια συστήματος μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων.

Στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά καλούδια υπάρχει πλήρες αγωνιστικό πακέτο τηλεμετρίας για χρονομέτρηση γύρου, μέγιστη κλίση, μέγιστη τελική, άνοιγμα γκαζιού, φρένα κτλ. NORTON V4 RR 03Το quickshifter δίνει το παρόν και στα ανεβάσματα και στα κατεβάσματα, τα οποία γίνονται πιο φιλικά στον αναβάτη αναλόγως των συνθηκών, με τη δύναμη του κινητήρα να διαχειρίζεται από τρία modes: Road, Sport και Pro-Race.

Κλειδάκι δε θα χρειαστείτε απαραίτητα για να τη βάλετε μπροστά, καθώς η V4 RR είναι εξοπλισμένη και με το αντίστοιχο σύστημα. Οι ενδείξεις της μοτοσυκλέτας προβάλλονται σε μια 7 ιντσών οθόνη υψηλής ευκρίνειας, η οποία καταργεί και τους καθρέφτες χάρη στην οπίσθια κάμερα.
Ακόμα, όλα τα φωτιστικά σώματα της μοτοσυκλέτας είναι τεχνολογίας Led. Η V4 RR εξελίχθηκε πάνω στο «νησί», δια πυρός και σιδήρου ΤΤ Isle of Man. Η γεωμετρία, η εργονομία και η μείωση του βάρους δοκιμάστηκαν στο Isle of Man πάνω στην καθαρόαιμη αγωνιστική SG5 TT, η οποία το 2016 τερμάτισε 7η στην κατηγορία Superbike με μέση ταχύτητα 210 χλμ/ώρα στα χέρια του Αυστραλού αναβάτη David Johnson.

To καλό είναι πως η V4 RR μπορεί να γίνει δική σας και το κακό είναι πως θα σας στοιχίσει περίπου 33.000€.

  • NORTON V4 RR 01
  • NORTON V4 RR 02
  • NORTON V4 RR 03
  • NORTON V4 RR 04
  • NORTON V4 RR 05
  • NORTON V4 RR 06
  • NORTON V4 RR 07