BMW HP4 RACE

Συντάκτης: Νικος Βιτσιλάκης
Εμφανίσεις: 718

215 ίπποι, 171 κιλά, μια BMW για λίγους

BMW HP4 RACE 18Αυτή η μοτοσυκλέτα είναι για έχοντες και χρήμα και τσαγανό. Γιατί δεν είναι μια απλή μοτοσυκλέτα αλλά το απόλυτο όπλο της BMW στη δίτροχη ιστορία της..
Μόλις 750 άνθρωποι στον πλανήτη θα μπορέσουν να αποκτήσουν την HP4 Race. Και όλοι οι υπόλοιποι θα χάσουν τον ύπνο τους. Η απάντηση της BMW στη Ducati 1299 Superleggera ήρθε, με χαρακτήρα 100% αγωνιστικό και όχι αστικό, κοινώς δεν είναι για να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους. Για εκεί υπάρχει η S 1000 RR και, πιστέψτε με, δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω.

BMW HP4 RACE 13Η χρήση ανθρακονήματος είναι πολύ εκτεταμένη στη Race, με το υλικό αυτό να χρησιμοποιείται κατά 100%(!) στο πλαίσιο και στους τροχούς, όχι όμως και σε ίδιο ποσοστό στο φέρινγκ, σαν το πρωτότυπο που μας είχαν δείξει οι βαυαροί πέρυσι το φθινόπωρο. Τότε που ο πρόεδρος της BMW Motorrad Stephan Schaller ήταν ξεκάθαρος στις δηλώσεις του:

-«Η HP4 RACE θα έχει πλαίσιο και ζάντες από ανθρακονήματα, θα αποκαλύψουμε περισσότερα για το μοντέλο την ερχόμενη άνοιξη». Όπερ και εγένετο.

BMW HP4 RACE 11Γεννημένη στους αγώνες
Σε επίπεδο κινητήρα, ηλεκτρονικών και αναρτήσεων, η νέα HP4 Race βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Superbike τελευταίας γενιάς, ενώ ξεφεύγει τεχνολογικά με το ανθρακονημάτινο πλαίσιό της, όντας η μόνη μοτοσυκλέτα παραγωγής που διαθέτει κάτι αντίστοιχο. Με βάρος στα 171 κιλά “γεμάτη”, δηλαδή με υγρά και καύσιμο, είναι ελαφρύτερη από τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες του Π.Π. Superbike και ζυγίζει ελάχιστα παραπάνω από τις αντίστοιχες του MotoGP! BMW HP4 RACE 12Χάρη στην HP4 Race, η BMW Motorrad γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που υπερηφανεύεται για ένα περιορισμένης παραγωγής πλαίσιο μόλις 7,8 κιλών, κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα.

Για πρώτη φορά η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι διαθέσιμη στο κοινό και αυτό από μόνο του είναι αντικείμενο συζήτησης στα BMW HP4 RACE 17μοτοσυκλετιστικά στέκια. Οι τροχοί είναι επίσης φτιαγμένοι από το ίδιο υλικό, εξοικονομώντας 30% βάρους και εξασφαλίζοντας αυξημένη ακαμψία. Η ανάρτηση (πιρούνι FGR 300, αμορτισέρ TTX 36 GP) προέρχεται από τη σουηδική Öhlins και είναι στα πρότυπα του Π.Π. Superbike και MotoGP. Όπως και το “φρεζαριστό” αλουμινένιο ψαλίδι, όπως και τα φρένα της Brembo, όπου χρησιμοποιούνται δύο μονοκόμματες αλουμινένιες δαγκάνες με χημική επίστρωση νικελίου (GP4 PR) και έμβολα από τιτάνιο με ειδική επίστρωση.

Κινητήρας και ηλεκτρονικά από τις πίστες του παγκοσμίου
Οι προδιαγραφές του τετρακύλινδρου κινητήρα των 1000cc είναι ίδιες με αυτές των μοτοσυκλετών Endurance και Superbike. Η απόδοση είναι 215 hp στις 13.900 rpm, η BMW HP4 RACE 14μέγιστη ροπή 120 Nm στις 10.000 rpm και οι επιδόσεις που προσφέρει δείχνουν ικανές να κοιτάξουν στα μάτια τον όποιο ανταγωνισμό. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής έχει αυξηθεί σε σχέση με τον κινητήρα της S 1000 RR (από 14.200 στις 14.500 rpm) και το 6αρι αγωνιστικό κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση διαθέτει αναθεωρημένες σχέσεις και διάφορες επιλογές για την τελική σχέση. Φυσικά η μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και υποβοήθησης, όλα εξελιγμένα και σχεδιασμένα για αγωνιστική χρήση. Μεγάλο εύρος πληροφοριών είναι διαθέσιμο στον πίνακα οργάνων 2D, με ενσωματωμένη μνήμη για αποθήκευση δεδομένων (2D logger).

Για χρήση σε διαφορετικές πίστες και συνθήκες, BMW HP4 RACE 15διαθέσιμες είναι διάφορες επιλογές ρύθμισης του Dynamic Traction Control, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ανάφλεξη, το φρένο κινητήρα (EBR) και τον έλεγχο “σούζας” (Wheelie Control). Όλα τα συστήματα μπορούν να προγραμματιστούν ξεχωριστά για κάθε σχέση στο κιβώτιο και σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Στα ηλεκτρονικά συμπεριλαμβάνεται περιοριστής ταχύτητας για την Pit Lane και Launch Control για τις ιδανικές εκκινήσεις.

BMW HP4 RACE 16Πότε, πόσο;
Σε κανένα από τα δύο ερωτήματα δεν μπορούμε να απαντήσουμε με ακρίβεια, κατά τα τέλη του καλοκαιριού προβλέπουμε τη διάθεση στους 750 τυχερούς και σε τιμή που ναι μεν είναι άγνωστη, σίγουρα δε και λίαν δυσπρόσιτη για τους κοινούς θνητούς (και όχι μόνο). Στην Αγγλία μιλούν για 68.000 λίρες, που μεταφράζονται σε περίπου 79.000 ευρώ..

HP4 RACE HIGHLIGHTS
• Μονοκόκ σκελετός από ανθρακονήματα 7,8 kg
• Yποπλαίσιο ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα ύψους
• Ζάντες και φτερά από ανθρακονήματα
• Ανεστραμμένο πιρούνι Öhlins FGR 300
• Aμορτισέρ Öhlins TTX 36 GP
• Μονοκόμματες δαγκάνες Brembo GP4 PR με αγωνιστικούς ατσάλινους δίσκους 320 T-type πάχους 6,75 mm
• Αγωνιστικός κινητήρας επιπέδου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος
• 215 hp, 120 Nm
• Αγωνιστικό κιβώτιο
• Ελαφρύ ηλεκτρικό σύστημα με πανάλαφρη μπαταρία ιόντων λιθίου 5Ah
• Όργανα και data logger της 2D
• Dynamic Traction Control DTC με δυνατότητα προγραμματισμού ανά σχέση μετάδοσης σε 15 επίπεδα
• Φρένο Κινητήρα EBR με δυνατότητα προγραμματισμού για κάθε σχέση μετάδοσης σε 15 επίπεδα
• Σύστημα Ελέγχου Σούζας (Wheelie Control) με δυνατότητα προγραμματισμού για κάθε σχέση μετάδοσης
• Launch Control
• Περιοριστής ταχύτητας (Pit Lane Limiter)
• Τμήματα φέρινγκ από ανθρακονήματα


  • BMW HP4 RACE 10
  • BMW HP4 RACE 11
  • BMW HP4 RACE 12
  • BMW HP4 RACE 13
  • BMW HP4 RACE 14
  • BMW HP4 RACE 15
  • BMW HP4 RACE 16
  • BMW HP4 RACE 17
  • BMW HP4 RACE 18
  • BMW HP4 RACE 19
  • BMW HP4 RACE 20
  • BMW HP4 RACE 21