spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑ80 χρόνια Opel Kadett

80 χρόνια Opel Kadett

Opel Kadett 80 YearsΜε άριστη σχέση αξίας/τιμής (value for money) και καινοτόμα χαρακτηριστικά, το πρώτο Kadett έθεσε το θεμέλιο λίθο για την επιτυχία της Opel στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων. Ήταν ένα μικρό θαύμα, από τεχνικής πλευράς αλλά και από απόψεως τιμής. Πάνω από 100.000 από αυτά τα τετραθέσια μοντέλα κατασκευάστηκαν μεταξύ 1936 και 1940 στο Rüsselsheim, που ακόμα και τότε ήταν από τα πιο προηγμένα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Το πρώτο Kadett με αυτοφερόμενο αμάξωμα σε εκδόσεις sedan και cabrio κόστιζε μόνο 2.100 μάρκα. Μέχρι σήμερα, έντεκα γενιές Kadett και Astra έχουν πουλήσει 24 εκατομμύρια κομμάτια.

1936-1940: Opel Kadett 1
Το γρήγορο τετραθέσιο έφτανε τα 100 km/h και πολύ γρήγορα κατέκτησε την καρδιά του κοινού. Επίσης έγινε και το αγαπημένο του Τύπου: «Όπως επιβεβαιώνουν τα πρώτα test drives, το Kadett σίγουρα δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμής» έγραφε μία Γερμανική εφημερίδα, “Braunschweiger Tageszeitung,” στις 5 Δεκεμβρίου, 1936. Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας από το Opel Olympia, και ο τετρακύλινδρος κινητήρας (L-head) από χυτοσίδηρο προερχόταν από το Opel P 4. Απέδιδε 23 hp από 1.073 κυβ. εκατοστά. Η αξιοποίηση της μηχανολογίας ενός αρθρωτού συστήματος έπαιξε επίσης ρόλο στη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου. Όπως ο μεγάλος του αδερφός Olympia, που του μοιάζει στην εμφάνιση, το Kadett είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο. Αρμονικές αναλογίες με μία πίσω πόρτα και ενσωματωμένοι προβολείς είναι τα κύρια χαρακτηριστOpel Kadett 80 Yearsικά.

Όπως το Olympia, το Kadett απέπνεε διάχυτη κομψότητα. Το εκτενές facelift του 1938 περιλάμβανε νέα μάσκα σε art deco στυλ – οι ειδικοί σήμερα θεωρούν αυτό το μοντέλο ως μία ενδιάμεση γενιά. Η εταιρία λανσάρισε δύο ακόμα σειρές με ονόματα που προέρχονταν από το Γερμανικό ναυτικό, τα Admiral και Kapitän, το 1937 και 1938.

Μετά το Olympia, που ήταν το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το πρώτο Kadett είχε επίσης αυτοφερόμενο αμάξωμα. Αυτή η δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο. Για παράδειγμα, οι επιδόσεις και η κατανάλωση ωφελούνται από το χαμηλό βάρους του αυτοκινήτου, ενώ το επίπεδο ασφάλειας είναι υψηλότερο χάρη στην άκαμπτη καμπίνα επιβατών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Opel Kadett 80 YearsΠρωτοποριακή τεχνολογία
Η ενσωμάτωση των προβολέων στο αμάξωμα αντί της χρήσης ανεξάρτητων μονάδων, έδωσαν στο Kadett μία φρέσκια εμφάνιση. Στη δεκαετία του 1930, λίγο μετά την ενσωμάτωση της εταιρίας στο General Motors Group, ένα τμήμα σχεδίασης ιδρύθηκε στο Rüsselsheim με πρωτοβουλία του επικεφαλής σχεδίασης της GM, Harley Earl. Λεπτομέρειες, όπως τα υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, τα φλας, εξαερισμός χωρίς ρεύμα αέρα μέσω τριγωνικού παραθύρου και χώρος αποσκευών με πρόσβαση από το εσωτερικό ήταν την εποχή εκείνη πολύ ασυνήθιστα για την κατηγορία – στο Kadett, όλα ανήκαν στο βασικό εξοπλισμό.

Το Kadett ήταν το πρώτο μοντέλο Opel με καρμπυρατέρ τύπου Venturi, που πήρε το όνομα του Ιταλού φυσικού, Giovanni Battista Venturi (1746–1822), το καύσιμο αναμιγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα πριν την πεταλούδα. Ο σωλήνας Venturi φέρει λεία τοιχώματα και μια στένωση, με αποτέλεσμα να επιταχύνει ο αέρας δημιουργώντας υποπίεση (όπως στο πάνω μέρος των φτερών των αεροπλάνων). Στη στένωση υπάρχει ένα σωληνάκι τροφοδοσίας βενζίνης, η οποία αναρροφάται μέσω υποπίεσης και αναμιγνύεται με τον αέρα.

1962-1965: Opel Kadett A
Μεγάλο ρεζερβουάρ και άφθονος χώρος για τέσσερα άτομα και ένας νέος, ζωηρός κινητήρας και χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν η συνταγή επιτυχίας για το Kadett A, που κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλο από το 1962 έως το 1965. Ο εσωτερικός χώρος εντυπωσίασε τρομερά τους ιδιοκτήτες συμβατικών, μικρών αυτοκινήτων. Το πορτμπαγκάζ ήταν πραγματικός χώρος αποσκευών και η τάπα καυσίμου ήταν εκτός. “Opel Kadett, εν ολίγοις: O.K.,” έγραφε η ομάδα διαφήμισης της Opel, πετώντας αιχμές και κατά των ανταγωνιστών της στο Wolfsburg. Opel Kadett 80 Years«Ο χώρος αποσκευών δεν μυρίζει ποτέ βενζίνη» έλεγαν κλείνοντας το μάτι. Με το σύγχρονο, υγρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 cm3 απέδιδε 40 hp και, από το Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon.

1965-1973: Opel Kadett B
Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Το κεκλιμένο πίσω τμήμα θύμιζε fastback μοντέλα δημοφιλή στις ΗΠΑ. Το 1966, το “Automobil Illustrierte” έγραφε: «Μπορείς σχεδόν να δεις την ισχύ και την ταχύτητα πριν καν ακούσεις τον κινητήρα.» Δεν αυξήθηκε μόνο το μήκος του αυτοκινήτου αλλά και η ιπποδύναμη. Οι μηχανικοί της Opel αύξησαν τη διάμετρο του τετρακύλινδρου κατά 3 mm. Η βασική μονάδα 1.078 cm3 παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 hp. Το Kadett έγινε άμεση επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Και η επιτυχία αυτή δεν περιορίστηκε στη χώρα που γεννήθηκε. Το 1966, το ποσοστό εξαγωγών έφτασε το 50% καθώς οι πελάτες από 120 χώρες από όλο τον κόσμο επέλεγαν το Kadett.

Opel Kadett 80 Years1973-1979: Opel Kadett C
Η οικογένεια Kadett C είχε πολλά πρόσωπα: ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα σικ δεύτερο αυτοκίνητο με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα ανταγωνιστικό σπορ coupé σε αγωνιστική απόχρωση. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,7 εκατομμύρια το διάστημα 1973 – 1979. Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια. Ανάμεσα στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ξεχώριζαν ήταν μία επίπεδη μάσκα, ένα καπό με την γνωστή πτυχή της μάρκας, και μία εμπρός ποδιά σε μορφή σπόιλερ. Το ισχυρό GT/E έκανε ντεμπούτο στο 1975 IAA. Ο κινητήρας 1.9-lit με ψεκασμό Bosch L-Jetronic παρήγαγε 105 hp και επιτάχυνε τα 900 kg του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 km/h.

1979-1984: Opel Kadett D
Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Στο 1979 IAA, το πρώτο FWD μοντέλο της Opel έκανε το ντεμπούτο του ως το σύγχρονο Kadett D. Η διάταξη χώρων του ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Αν και 126 mm μικρότερο από τον προκάτοχό του στα 3.998 mm, διέθετε μεγαλύτερο εσωτερικό και προσέφερε περισσότερο χώρο από τους ανταγωνιστές του. Αλλά δεν ήταν μόνον η διάταξη του κινητήρα και το πλαίσιο με ημιάκαμπτο πίσω άξονα που έσπαγε την παράδοση: το Kadett εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp. Η επανάσταση συνεχίστηκε με τις εκδόσεις αμαξώματος. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών 1.425 L, η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983 ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 km/h και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8 lit. 115 hp. Άλλες τεχνικές μετατροπές ήταν ένα πιο σκληρό και χαμηλότερο πλαίσιο, νέοι αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης και εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά. Συνολικά 2,1 εκατομμύρια Kadett D κατασκευάστηκαν από το 1979 έως το 1984.

1984-1991: Opel Kadett E
Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, Opel Kadett 80 Yearsαναδείχτηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1984” και ήταν ο απόλυτος νικητής. Με συνολικές πωλήσεις 3.779.289 σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν bestseller της Opel μέχρι τότε και πραγματικός παγκόσμιος πρωταθλητής αερο

δυναμικής. Βασισμένο στη μηχανολογία του προκατόχου του αλλά με εντελώς νέα σχεδίαση hatchback, το Kadett E με συντελεστή αεροδυναμικής 0,39, το Kadett D ήταν ήδη το καλύτερο στην κατηγορία του, αλλά αυτή η τιμή ωχριούσε απέναντι στο διάδοχό του. Μετά από 1.200 ώρες ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα, το μοντέλο E πέτυχε Cd 0,32. Το σπορ GSi, με Cd 0.30 και αεροδυναμική αντίσταση 0,57 m2, ήταν το πιο αεροδυναμικό hatchback σε όλο τον κόσμο. Μέσα σε λίγους μήνες χάρισε στο Kadett E 625.000 νέες ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη το 1987. Από το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση notchback ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C. Επιπλέον, το σπορ GSi έγινε θρύλος με τον διάσημο 16-βάλβιδο κινητήρα το 1987.

1991-1997: Opel Astra F
Περίπου 4,13 εκατομμύρια Astra F κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 1997, κάνοντάς το bestseller όλων των εποχών για τη Opel. Ο διάδοχος του Kadett πήρε το όνομά του από Βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Η Opel λανσάρισε επίσης μία επιθετική στρατηγική στον τομέα της ασφάλειας με το νέο αστέρι της. Όλα τα Astra προσέφεραν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες είχαν καταλυτικούς μετατροπείς.

 

1998-2004: Opel Astra G
Την άνοιξη του 1998, η σχεδίαση τύπου coupé του Astra προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή τρίθυρου και πεντάθυρου hatchback και station wagon. Αργότερα, προστέθηκαν ένα notchback sedan, coupé και cabrio. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα έπαιξε ζωτικό ρόλο στην υψηλή αξία μεταπώλησής του. Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Αυτό συνδύασε άνεση με ευέλικτη και ασφαλή συμπεριφορά, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. Το μεταξόνιο ήταν περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο, αυξάνοντας τη ευρυχωρία εσωτερικού, κυρίως λόγω περισσότερου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών και του χώρου αποσκευών των 370 L.

2004-2009: Opel Astra H
Με δώδεκα κινητήρες από 90 – 240 hp και επτά εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H πούλησε πάνω από 2,7 εκατομμύρια οχήματα. Λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2004 και τα τεχνολογικά του ατού περιλάμβαναν προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDSPlus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης – Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και αποκλειστικών σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών. Το Astra προσέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ο οργανισμός προστασίας καταναλωτών Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) απένειμε στο Astra 5 αστέρια για την προστασία των ενηλίκων επιβατών. Συγκεντρώνοντας συνολικά 34 βαθμούς, το bestseller θεωρείτο ένα από τα ασφαλέστερα sedan της κατηγορίας των συμπαγών μοντέλων.

Opel Kadett 80 Years2009 – 2015: Opel Astra J
Το Opel Astra J όχι μόνον ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, αλλά υποστηρίζει και τους οδηγούς με μία σειρά τεχνολογιών που είχαν ήδη συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του μεσαίου Insignia. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει το οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή αλλάζει σε μεγάλη σκάλα. Με νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο με την προσαρμοζόμενη τεχνολογία FlexRide, το τελευταίο Astra μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά του ταλέντα. Μία νέα δομή πίσω άξονα εγγυάται οδηγική απόλαυση, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και μέγιστη άνεση, με ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt για βελτιωμένο έλεγχο του τροχού.

Opel Kadett 80 YearsΜετά το 2015: Opel Astra K
Μέχρι 200 kg ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο εσωτερικά παρά το μειωμένο συνολικό μήκος, και πιο αποδοτικό χάρη στην αποκλειστική χρήση κινητήρων νέας γενιάς – το νέο Opel Astra αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης και στέφεται Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Διατίθεται και πάλι σε έκδοση hatchback και στο ευρύχωρο μοντέλο Sports Tourer.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει την τεχνολογία, full LED matrix IntelliLux LED στη συμπαγή κατηγορία – που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο των πολυτελών και premium μοντέλων από υψηλότερες κατηγορίες. Συστήματα υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς περιλαμβάνουν Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking).

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO