ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Συντάκτης: Στέργιος Μανώλης
Εμφανίσεις: 451

Μάχη τροχό με τροχό

Σπουδαία εξέλιξη αποκτά η αγορά της Θεσσαλονίκης στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Μόλις με 13 πινακίδες διαφορά  πέρασε επικεφαλής η Toyota στην κούρσα των πωλήσεων, ακούγοντας όμως  την "ανάσα"  της Nissan, η οποία υποχώρησε στη δεύτερη θέση, αφήνοντας στην 3η και με διαφορά την Opel.  Βέβαια, τώρα  το μυαλό του δικτύου Nissan είναι συντονισμένο στη συχνότητα Micra, το οποίο το αναμένουμε εντός του Μαρτίου 2017. Και με το νέο Micra φαίνεται ότι η εισαγωγική εταιρεία "επαναδιαπραγματεύεται"  πολύ σοβαρά τη θέση της στον "πίνακα των topσκόρερ".

Ο Σεπτέμβριος που πέρασε δεν ήταν καλός μήνας και για την αγορά του αυτοκινήτου. Ταξινομήθηκαν μόλις 339 αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, επιβατικά κι ελαφρά επαγγελματικά, ποσοστό μείωσης -15,0% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2015, που ήταν 393 ταξινομήσεις, παίζοντας κυριολεκτικά με τα 3 και τα 9. Το ειδικό βάρος της αγοράς της πόλης έναντι του πανελλαδικού έφτασε τον Σεπτέμβριο στο 7,3%, αλλά επί συνόλου 9μήνου βρίσκεται στο εξαιρετικά χαμηλό 5,9%. Από τις ταξινομήσεις αυτές, οι 265 ήταν λιανικές (επίδοση εξαιρετικά αισιόδοξη) και οι 74, μόλις, (22%) ήταν εταιρικές. 

Ο mhνας που πeρασε

Πιο αναλυτικά το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και πάντα σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς:

Mάρκα Ταξινομήσεις Με ποσοστό αγοράς  στη Θεσσαλονίκη
Toyota  54 15,90%
Nissan 26 7,70%
Opel  48 14,20%
Suzuki    37 10,90%
BMW    17 5,00%
Citroen 21 6,20%
VW 23 6,80%
Peugeot 5 1,50%
Ford 12 3,50%
Renault 17 5,00%
Mercedes 16 4,70%
Audi  9 2,70%
Hyundai 6 1,80%
Skoda 2 0,60%
Fiat 15 4,40%
Kia 2 0,60%
Mini 1 0,30%
Volvo 2 0,60%
Seat 3 0,90%
Honda 6 1,80%
Jeep 7 2,10%
Dacia 3 0,90%
Smart 4 1,20%

 

Το 9μηνο της χρονιaς

 Και τα στοιχεία του 9μήνου επιβεβαιώνουν ότι η Θεσσαλονίκη δεν πορεύεται καλά. Η αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τα capital controls και οι  καταναλωτές είτε δεν έχουν διαθέσιμο εισόδημα για αγορά αυτοκινήτου, είτε διστάζουν να επενδύσουν φοβούμενοι τα χειρότερα. Κατά συνέπεια οι 3.768 ταξινομήσεις από την αρχή του έτους δεν αποτελούν καθόλου ικανοποιητική επίδοση, όταν κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 3.799, διαπιστώνοντας μια υστέρηση της τάξεως του -1,1%.

Από το ξεκίνημα της χρονιάς και έως τέλος Σεπτεμβρίου τα συνολικά αποτελέσματα φέρνουν:

στην πρώτη θέση την Toyota με συνολικά 527 ταξινομήσεις και ποσοστό 14,0%

Mάρκα Ταξινομήσεις Με ποσοστά αγοράς το 9μηνο της Θεσσαλονίκης
Nissan 514 13,70%
Opel 380 10,10%
Suzuki 250 6,60%
BMW  213 5,70%
Citroen 207 5,50%
VW 206 5,50%
Peugeot 178 4,70%
Ford 176 4,70%
Renault 158 4,20%
Mercedes 156 4,10%
Audi  147 3,90%
Hyundai  89 2,40%
Skoda  74 2,00%
Fiat  73 1,90%
Kia 72 1,10%
Mini 64 1,70%
Volvo 60 1,60%
Seat 60 1,60%
Honda 58 1,10%
Jeep 43 0,60%
Dacia 21 0,50%
Smart 17 0,10%
Subaru 4 0,10%
Mitsubishi 3 0,10%
Chevrolet 2 0,10%
Porsche 2 0,10%
A.Romeo 1  
Lancia 1  
λοιποί 6  

 

Σε oλη την Ελλaδα

suzuki-vitaraΟ Σεπτέμβριος φέτος ήταν ελαφρώς, μα πολύ ελαφρώς, καλύτερος από τον περσινό, επίδοση ισχνή, αφού τέτοια εποχή πέρσι "λιώναμε" κυριολεκτικά στις ουρές των ΑΤΜ. Οι 4.643 ταξινομήσεις, θεωρούνται πολύ χαμηλές, εκ των οποίων οι 2.516 ήταν λιανικές και οι 2.25 εταιρικές, ποσοστό  46% (επιτέλους κυριαρχεί η λιανική).

Από τα αυτοκίνητα αυτά, τα 2.764 είχαν κινητήρες ντίζελ, τα 1.712 βενζίνης και τα 165 άλλου είδους καύσιμο ( υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό, ηλεκτρικό).

Έναντι των επιδόσεων αυτών, τον αντίστοιχο μήνα του 2015 είχαμε 5.125 ταξινομήσεις και το 2014 5.055. Ο φετινός Σεπτέμβριος ήταν συντριπτικά κατώτερος των προηγουμένων 2 ετών.   

Τι συνeβη το 9μηνο

Σχετικά πιο αισιόδοξη είναι η επίδοση επί του 9μήνου συνολικά στην αγορά του αυτοκινήτου. Έως φέτος το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν κατά το  9μηνο 63.623 οχήματα, εκ των οποίων οι 27.113 ήταν λιανικές και οι 36.510 εταιρικές, εκ των οποίων τα 28.358 ήταν με κινητήρες βενζίνης, τα 33.810 με κινητήρες ντίζελ και 1.455 με διάφορα άλλα καύσιμα. Κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015 ταξινομήθηκαν 58.184 οχήματα, έναντι 53.845 του αντιστοίχου διαστήματος του 2014. Η αύξηση αυτή θεωρείται πολύ χαμηλή, με δεδομένο την καταστροφική πορεία της αγοράς των τελευταίων 7 ετών. 

Πιο αναλυτικά, κατά το τρέχον 9μηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 7.685:
Toyta η οποία βρίσκεται πανελλαδικά στην πρώτη θέση με ποσοστό αγοράς 12,1%, και ακολουθούν

Mάρκα Ταξινομήσεις Με ποσοστά αγοράς το 9μηνο Πανελλαδικά
Nissan 6.535 10,30%
Opel 5.439 8,50%
VW 5.219 8,20%
Peugeot 4.883 7,70%
Fiat 3.960 6,20%
Suzuki 3.452 5,40%
Mercedes 3.252 4,80%
Citroen 2.967 4,70%
Ford 2.809 4,40%
Renault 2.424 3,80%
Audi 2.197 3,50%
Seat 1.604 2,50%
Mini 1.223 1,90%
Volvo 1.112 1,70%
Skoda 1.087 1,70%
Hyundai 765 1,20%
Kia 724 1,10%
Jeep 678 1,10%
Smart 556 0,90%
Dacia 503 0,80%
Honda 470 0,70%
A.Romeo 387 0,60%
Chevrolet 130 0,20%
Mitsubishi 120 0,20%
Ssangyong 96 0,20%
Mazda 81 0,10%
Land Rover 59 0,10%
Subaru 35 0,10%
Lexus 30  
Abarth 19  
Lancia 19  
Porsche 17  
Jaguar 14  
Tesla 2  
Daihatsu 2  
Bentley 2  

Ανa Segment

Nissan-QashqaiΣύμφωνα με τα πρώτα και ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς του Σεπτεμβρίου  στην κατηγορία οχημάτων Α πρώτο ήταν το Fiat Panda και ακολούθησαν τα Toyota Aygo & VW Up.

Στην κατηγορία Β πρώτη ήταν το Opel Corsa και ακολούθησαν τα  ToyotaYaris & VWPolo.

Στην κατηγορία C πρώτο ήταν το Nissan Qashqai και ακολούθησαν τα Opel Astra & Toyota Auris,ενώ στα SUV πρώτο ήταν για μια ακόμη φορά το Suzuki Vitara και ακολούθησαν τα VW Tiguan & Dacia Duster.