Και ο Μάιος δεν έδωσε κανένα σημάδι αισιοδοξίας για την αγορά του αυτοκινήτου. Μπορεί ο τουρισμός να «σώζει» την παρτίδα, αλλά οι λιανικές πωλήσεις, αυτές που δείχνουν την πραγματική πορεία της αγοράς, βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.
Αυτό δείχνουν τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς κατά το μήνα που πέρασε.
Πανελλαδικές ταξινομήσεις Μάιου 2017
Toyota |
1.158 |
10,8% |
VW |
1006 |
9,4% |
Peugeot |
917 |
8,6% |
Fiat |
916 |
8,6% |
Nissan |
905 |
8,4% |
Opel |
693 |
6,5% |
Suzuki |
639 |
6,0% |
Citroen |
587 |
5,5% |
Hyundai |
581 |
5,4% |
Mercedes |
483 |
4,5% |
Seat |
401 |
3,7% |
BMW |
396 |
3,7% |
Skoda |
346 |
3,2% |
Audi |
319 |
3,0% |
Renault |
317 |
3,0% |
Ford |
305 |
2,8% |
Mini |
139 |
1,3% |
Volvo |
124 |
1,2% |
Kia |
106 |
1,0% |
Jeep |
82 |
0,8% |
Alfa Romeo |
67 |
0,6% |
Smart |
64 |
0,6% |
Honda |
54 |
0,5% |
Dacia |
53 |
0,5% |
Mitsubishi |
21 |
0,2% |
Land Rover |
10 |
0,1% |
Porsche |
6 |
0,1% |
Jaguar |
4 |
0,0% |
SsangYong |
3 |
0,0% |
Lexus |
2 |
0,0% |
Abarth |
2 |
0,0% |
Το ντίζελ σε πτώση
Ο περασμένος Μάιος έκλεισε στις 10.712 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 3.607 ήταν λιανικές και οι 7.105 (ποσοστό 66%) ήταν εταιρικές. Από τις ταξινομήσεις αυτές, οι 6.344 είχαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 4.139 το πετρέλαιο και 229 είχαν κάποιο άλλο καύσιμο (ηλεκτρικά, υβριδικά, διπλού καύσιμου).
Το πετρέλαιο πλέον δείχνει να χάνει συνεχώς έδαφος και μάλιστα με ιδιαίτερα γοργό τρόπο, υπέρ της βενζίνης. Το έχουμε ξανατονίσει ότι η αγορά μας εξορθολογίζεται στο θέμα του καυσίμου, μετά τη μανία του ντίζελ των περασμένων δύο, σχεδόν, ετών.
Πανελλαδικές ταξινομήσεις 5μήνου 2017
Toyota |
4.542 |
11,2% |
VW |
3.682 |
9,1% |
Nissan |
3.435 |
8,5% |
Peugeot |
3.383 |
8,4% |
Opel |
2.956 |
7,3% |
Fiat |
2.890 |
7,1% |
Suzuki |
2.607 |
6,4% |
Citroen |
1.949 |
4,8% |
Mercedes |
1.837 |
4,5% |
Hyundai |
1.601 |
4,0% |
Ford |
1.596 |
3,9% |
Renault |
1.522 |
3,8% |
Audi |
1.501 |
3,7% |
Skoda |
1.434 |
3,5% |
BMW |
1.324 |
3,3% |
Seat |
847 |
2,1% |
Kia |
625 |
1,5% |
Mini |
561 |
1,4% |
Volvo |
558 |
1,4% |
Jeep |
396 |
1,0% |
Alfa Romeo |
245 |
0,6% |
Honda |
242 |
0,6% |
Dacia |
211 |
0,5% |
Smart |
198 |
0,5% |
Mazda |
74 |
0,2% |
Land Rover |
58 |
0,1% |
Mitsubishi |
53 |
0,1% |
Porsche |
29 |
0,1% |
SsangYong |
27 |
0,1% |
Subaru |
17 |
0,0% |
Abarth |
13 |
0,0% |
Lexus |
12 |
0,0% |
Jaguar |
10 |
0,0% |
Lancia |
8 |
0,0% |
Bentley |
2 |
0,0% |
Maserati |
1 |
0,0% |
Tesla |
1 |
0,0% |
«Σωσίβιο» τα fleet
Συνολικά το πρώτο 5μηνο της χρονιάς ταξινομήθηκαν 40.447 αυτοκίνητα. Από αυτά οι 16.873 ήταν λιανικές πωλήσεις και οι 23.574 εταιρικές, ποσοστό 58%. Εδώ φαίνεται το πόσο δύσκολη είναι και φέτος η αγορά του αυτοκινήτου, που την εικόνα διασώζουν και φέτος οι εταιρικές πωλήσεις. Από το σύνολο των 40.447 αυτοκινήτων, οι 21.201 είχαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 18.212 το πετρέλαιο και τα 1.034 διπλού καυσίμου (αερίου, φυσικου αερίου) υβριδικά ή ηλεκτρικά.
Πανελλαδικές ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών 5μήνου
Peugeot |
557 |
19,5% |
Toyota |
553 |
19,4% |
Ford |
477 |
16,7% |
Fiat |
350 |
12,3% |
Nissan |
210 |
7,4% |
VW |
165 |
5,8% |
Mitsubishi |
108 |
3,8% |
Isuzu |
106 |
3,7% |
Mercedes |
105 |
3,7% |
Citroen |
95 |
3,3% |
Opel |
75 |
2,6% |
Piaggio |
10 |
0,4% |
SsangYong |
5 |
0,2% |
Iveco |
5 |
0,2% |
Zakos Group |
1 |
0,0% |
Volvo |
1 |
0,0% |
Mazda |
1 |
0,0% |
Σύνολο |
2.852 |
|
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης Μαΐου 2017
Toyota |
133 |
18,8% |
VW |
90 |
12,7% |
Renault |
61 |
8,6% |
Nissan |
60 |
8,5% |
Opel |
56 |
7,9% |
Fiat |
37 |
5,2% |
Citroen |
35 |
5,0% |
Suzuki |
31 |
4,4% |
Mercedes |
27 |
3,8% |
Seat |
24 |
3,4% |
Hyundai |
24 |
3,4% |
Ford |
23 |
3,3% |
Peugeot |
23 |
3,3% |
Audi |
18 |
2,5% |
Skoda |
14 |
2,0% |
BMW |
13 |
1,8% |
Kia |
10 |
1,4% |
Honda |
7 |
1,0% |
Volvo |
6 |
0,8% |
Mini |
5 |
0,7% |
Jeep |
4 |
0,6% |
Dacia |
1 |
0,1% |
Abarth |
1 |
0,1% |
Jaguar |
1 |
0,1% |
Mitsubishi |
1 |
0,1% |
Porsche |
1 |
0,1% |
Alfa Romeo |
1 |
0,1% |
Δύσκολα στη συμπρωτεύουσα
Συνολικά ταξινομήθηκαν στη Θεσσαλονίκη 707 αυτοκίνητα. Από αυτά τα 355 ήταν λιανικές και τα 352 εταιρικές (Ο Μάιος 2016 είχε 721 ταξινομήσεις) . Ήταν ένας μήνας όπου οι εταιρικές πωλήσεις κυριολεκτικά σώσανε την τοπική αγορά, αφού οι 355 λιανικές είναι πολύ λίγες στο να κρατήσουν εν ζωή τους επιχειρηματίες του κλάδου. Το βάρος της τοπικής αγοράς έναντι της πανελλαδικής φτάνει μόλις στο 6,6% ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό και απογοητευτικό για έναν ακόμη μήνα.
Το 5μηνο στη Θεσσαλονίκη
Από την αρχή της χρονιάς στη Θεσσαλονίκη ταξινομήθηκαν 2.515 αυτοκίνητα. Από αυτά τα 1.673 ήταν λιανικές πωλήσεις ( η πραγματική δύναμη της αγοράς), τα 842 ήταν εταιρικές και μόλις 164 ήταν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.