Η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας ψάχνει να βρει τον χαμένο της βηματισμό απεγνωσμένα. Οι σχετικές ίσως και θεαματικές αυξήσεις που πιθανόν να διαπιστώνει κανείς δεν είναι τίποτε άλλο από τη σύγκριση που πιθανά κάνουμε με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τότε όμως να θυμηθούμε τι χάος επικρατούσε στην αγορά με την εφαρμογή ή μη της απόσυρσης. Κατά συνέπεια τα στοιχεία της αγοράς δείχνουν ότι μάλλον πάμε να βρούμε τον χαμένο μας βηματισμό.
Έτσι σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς ο περασμένος Μάρτιος κινήθηκε αισιόδοξα και μάλλον φυσιολογικά, αφού γίνεται τεράστια προσπάθεια στο να καλυφθεί το χαμένο έδαφος της περασμένης χρονιάς, χωρίς να σημαίνει ότι η μεγάλη ζημιά δεν έγινε. Και όπως αντιλαμβάνεται και το βλέπει στις ταξινομήσεις, την “παρτίδα” πάλι σώζουν οι εταιρικές ταξινομήσεις. Τώρα είναι η εποχή όπου οι εταιρείες του χώρου παραλαμβάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα εν όψει του Πάσχα ( συμπίπτει με αυτό των Καθολικών) και του καλοκαιριού.
Και βέβαια, να μην εστιάζουμε μόνον τις ταξινομήσεις, αλλά και τους τζίρους των εταιρειών του χώρου, αφού η έννοια αυτή μάλλον οδηγεί σε μεγάλες ζημίες. Τα κέρδη είναι κατακερματισμένα και οι προσπάθειες ανάκαμψης τεράστιες. Να δούμε, όμως, πως κινήθηκε η αγορά του περασμένου Μαρτίου πανελλαδικά σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί.
Η αγορά Μαρτίου 2017
Nissan |
1.241 |
13,1% |
Toyota |
897 |
9,5% |
Opel |
728 |
7,7% |
VW |
686 |
7,2% |
Fiat |
634 |
6,7% |
Peugeot |
628 |
6,6% |
Suzuki |
579 |
6,1% |
Citroen |
541 |
5,7% |
BMW |
425 |
4,5% |
Renault |
414 |
4,4% |
Ford |
400 |
4,2% |
Hyundai |
391 |
4,1% |
Mercedes |
362 |
3,8% |
Skoda |
294 |
3,1% |
Audi |
256 |
2,7% |
Mini |
198 |
2,1% |
Seat |
154 |
1,6% |
Kia |
142 |
1,5% |
Volvo |
130 |
1,4% |
Jeep |
98 |
1,0% |
Dacia |
85 |
0,9% |
Alfa Romeo |
53 |
0,6% |
Honda |
50 |
0,5% |
Smart |
39 |
0,4% |
Land Rover |
20 |
0,2% |
Mitsubishi |
9 |
0,1% |
Mazda |
7 |
0,1% |
Subaru |
6 |
0,1% |
Ssangyong |
5 |
0,1% |
Abarth |
3 |
0,0% |
Jaguar |
2 |
0,0% |
Lancia |
2 |
0,0% |
Porsche |
2 |
0,0% |
Lexus |
1 |
0,0% |
Σύνολο |
9.482 |
|
Από τις συνολικά 9.482 ταξινομήσεις, οι λιανικές ήταν 4.013 και οι εταιρικές 5.469. Πάλι, συνεπώς, οι εταιρικές πωλήσεις είναι αυτές που σώζουν την παρτίδα. Οι ευχάριστες προβλέψεις για τον τουρισμό μας, ωθούν τις εταιρείες στο να παραγγείλουν τα αυτοκίνητά τους. Η λιανική εξακολουθεί να παραμένει χαμηλά και το γεγονός αυτό προβληματίζει.
Τι έγινε το πρώτο 3μηνο
Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει η αγορά και κατά το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπουμε τις εταιρείες έτσι όπως μοιράστηκαν την αγορά κατά το πρώτο 3μηνο της χρονιάς.
Ελλάδα – Ιανουάριος-Μάρτιος 2017
Toyota |
2.548 |
12,0% |
Nissan |
2.064 |
9,7% |
VW |
1.845 |
8,7% |
Opel |
1.661 |
7,8% |
Peugeot |
1.478 |
7,0% |
Suzuki |
1.368 |
6,4% |
Fiat |
1.311 |
6,2% |
Ford |
1.011 |
4,8% |
Citroen |
953 |
4,5% |
Mercedes |
902 |
4,2% |
Renault |
864 |
4,1% |
Audi |
795 |
3,7% |
Skoda |
734 |
3,5% |
Hyundai |
722 |
3,4% |
BMW |
718 |
3,4% |
Kia |
355 |
1,7% |
Mini |
344 |
1,6% |
Seat |
329 |
1,5% |
Volvo |
329 |
1,5% |
Jeep |
226 |
1,1% |
Dacia |
140 |
0,7% |
Honda |
138 |
0,6% |
Alfa Romeo |
128 |
0,6% |
Smart |
87 |
0,4% |
Mazda |
68 |
0,3% |
Land Rover |
38 |
0,2% |
Mitsubishi |
25 |
0,1% |
Porsche |
17 |
0,1% |
Ssangyong |
13 |
0,1% |
Subaru |
13 |
0,1% |
Abarth |
8 |
0,0% |
Lexus |
8 |
0,0% |
Lancia |
6 |
0,0% |
Jaguar |
4 |
0,0% |
Σύνολο |
21.251 |
|
Το 3μηνο της χρονιάς είχαμε 21.251 ταξινομήσεις όταν πέρσι κατά την ίδια χρονική περίοδο είχαμε μόλις 15.447. Να θυμίσουμε τι επικρατούσε πέρσι τέτοια εποχή με το αν θα ισχύσει η απόσυρση ή όχι. Η ζημιά στην αγορά ήταν τρομακτική! Από τις 21.251 φετινές ταξινομήσεις του 3μήνου, οι 10.566 είναι λιανικές και οι 10.684 εταιρικές (ποσοστό 50%). Ουσιαστικά οι εταιρικές κρατάνε την αγορά, δίχως όμως να υπάρχουν ουσιαστικά κέρδη.
Τα ντίζελ υποχωρεί
Οι ταξινομήσεις των ελαφρών φορτηγών Μαρτίου ήταν πανελλαδικά 512 (337 τον Μάρτιο του 2016) και αυτές του πρώτου 3μήνου της χρονιάς 1.673. Από πλευράς καυσίμού οι 10.201 ταξινομήσεις είχαν σαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 10.409 το πετρέλαιο και οι 641 είχαν άλλο καύσιμο ( υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικά ή ηλεκτρικά). Να σημειώσουμε ότι εδώ και πολύ καιρό διαπιστώνουμε ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μειώνονται και πέσανε κάτω του 50%, φθάνοντας στο 49%. Επιβεβαιώνεται η ραγδαία πτώση του πετρελαίου στα αυτοκίνητα στη χώρα μας.
Η μάχη της Θεσσαλονίκης
Η μεγάλη “φτωχομάνα” φαίνεται να τα πήγε καλά τον Μάρτιο, κυρίως στα ποσοστά της λιανικής της. Πάντως το ποσοστό της στην πανελλαδική αγορά εξακολουθεί να παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό. Πιο αναλυτικά οι ανεπίσημες ταξινομήσεις του Μαρτίου ήταν:
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης Μαρτίου 2017
Toyota |
103 |
15,9% |
Nissan |
97 |
15,0% |
VW |
53 |
8,2% |
Suzuki |
44 |
6,8% |
Ford |
42 |
6,5% |
Opel |
41 |
6,3% |
Citroen |
38 |
5,9% |
Peugeot |
35 |
5,4% |
Fiat |
30 |
4,6% |
Renault |
28 |
4,3% |
BMW |
20 |
3,1% |
Hyundai |
18 |
2,8% |
Mercedes |
18 |
2,8% |
Audi |
17 |
2,6% |
Skoda |
12 |
1,9% |
Seat |
11 |
1,7% |
Mini |
9 |
1,4% |
Kia |
7 |
1,1% |
Volvo |
7 |
1,1% |
Jeep |
6 |
0,9% |
Dacia |
3 |
0,5% |
Honda |
3 |
0,5% |
Smart |
2 |
0,3% |
Σύνολο |
646 |
|
Από τις ταξινομήσεις της Θεσσαλονίκης οι 428 ήταν λιανικές και οι 218 εταιρικές (ποσοστό 34%). Αξίζει να αναφέρουμε ότι ταξινομήσεις στην περιοχή τον Μάρτιο του 2016 ήταν 407. Το βάρος της αγοράς της Θεσσαλονίκης φτάνει στο 6,8% επί του πανελλαδικού ποσοστού και εξακολουθεί να παραμένει ανησυχητικά χαμηλά. Ειδικότερα στη λιανική είναι 10,7% (κάπως αισιόδοξο) , στις εταιρικές μόλις 4,0% και στα ελαφρά επαγγελματικά 7% με 36 συνολικά ταξινομήσεις τον Μάρτιο που μας πέρασε.