spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΠου το πάνε οι Γάλλοι?

Που το πάνε οι Γάλλοι?

Opel-PSA 04Οριστικά πλέον η Opel και η Vauxhall ανήκουν στο Group PSA (Peugeot, Citroen, DS). Οι εξελίξεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι καταιγιστικές. Και όχι μόνο. Ο αντίκτυπος είναι παγκόσμιος, μιας και θα υπάρξουν ανακατατάξεις σε όλα τα μέτωπα.

Μετά το deal αυτό, το Group PSA γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ευρώπη, πίσω από τον Group VW, με ποσοστό πωλήσεων του 16,1 %. Το συνολικό ποσό εξαγοράς έφτασε τα 2,2 δισ. και όπως έχουμε αναφερθεί νωρίτερα, στόχος των Γάλλων είναι να εξοικονομήσουν έως το 2026 περί τα 1,7 δισ. από διάφορες περικοπές, προμήθειες και συνέργειες, προκειμένου η Opel από μόνη της να επιστρέψει στην κερδοφορία από το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016 το Group VW είναι πρώτο και με διαφορά, φθάνοντας το 24,1% των πωλήσεων παγκοσμίως με 10,3 εκατ. οχήματα. Αντίστοιχα το Group Renault (Nissan, Renault, Dacia και προσφάτως Mitsubishi) πέρσι είχε 3,18 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως και το Group Opel-PSA 05PSA είχε 3,15 εκατ. πωλήσεις. Τώρα μέσω αυτού του deal οι πωλήσεις της PSA θα φτάσουν το 16,1% ποσοστό καθόλου ευκαταφρόνητο, πάντα με στοιχεία 2016.

Ιστορική συμφωνία
Η GM εδώ και 90 χρόνια κατείχε την Opel. Όμως η GM βλέποντας άλλες αγορές, αναπτυσσόμενες και με μεγαλύτερα περιθώρια κερδοφορίας, αποφάσισε να πουλήσει την Opel. Άλλωστε από το 2009 έως και πέρσι οι ζημίες της GM είχαν αγγίξει τα 9 δισ. ευρώ.

Με τη συμφωνία αυτή Γερμανοί και Γάλλοι κυριολεκτικά μονοπωλούν την Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ελέγχοντας ουσιαστικά ένα τεράστιο κομμάτι των πωλήσεων. Ξαφνικά όμως Γάλλοι γίνονται αφεντικά σε μια Opel η οποία “ζει και αναπνέει” στη Γερμανία.

Ο CEO του Group PSA, Carlos Tavares με την κίνηση αυτή βρίσκεται απέναντι στον Carlos Ghosn, πρώην συνεργάτη του και μεγάλο αφεντικό του Nissan Renault Alliance. Opel-PSA 07To παιχνίδι πλέον προβλέπεται να “παιχτεί στα ίσια”, με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να μεγαλώνει τρομακτικά. Έχει προηγηθεί και η εξαγορά της Mitsubishi από την Nissan-Renault.

Από την άλλη η γερμανική κυβέρνηση θεωρητικά δεν μπορεί να βλέπει με καλά μάτια τη συμφωνία αυτή, μιας και μετά την παύση των πωλήσεων της Chevrolet πριν από 2 χρόνια στην Ευρώπη, οι προσδοκίες πιο επιτυχημένης πορείας της Opel θεωρείτο μάλλον βεβαία.

Οι γάλλοι αναμφισβήτητα με τη συμφωνία αυτή θα πετύχουν σημαντική μείωση του κόστους έρευνας και εξέλιξης μελλοντικών αυτοκινήτων. Ήδη Opel & PSA είχαν ανταλλάξει τεχνογνωσία σε διάφορα πλαίσια και όχι μόνο.

Opel-PSA 02Υπάρχουν όμως ακόμη ερωτηματικά με το τι θα απογίνει η γραμμή παραγωγής της Αγγλικής Vauxhall, μιας και το Ηνωμένο Βασίλειο ετοιμάζεται για πλήρη αποχώρηση από την Ε.Ε. Το γεγονός αυτό μπορεί να κοστίσει ακριβά στη Βρετανική κυβέρνηση. Άλλωστε κανείς δεν γνωρίζει ακόμη τι θα απογίνουν και οι 32.000 εργαζόμενοι της Opel. Θα παραμείνουν στις θέσεις τους; Κάποιοι θα φύγουν και πόσοι; Ποιες μονάδες παραγωγής θα παραμείνουν αφού υπάρχουν και στην Γερμανία, Βρετανία, Ισπανία, Πορτογαλία.

Η είδηση είναι τρομακτική. Από σήμερα και μετά θα “ξεδιπλώνεται” σελίδα-σελίδα το πραγματικό σενάριο εφαρμογής μιας κολοσσιαίας συμφωνίας η οποία ήδη ανατρέπει τον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO