ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ TRIUMPH 2017

Συντάκτης: Νικος Βιτσιλάκης
Εμφανίσεις: 1204

Νέα Τάξη


Φωτογραφίες Γιώργος Κούτος, Ν.Β.

Μόνον η λέξη παροξυσμός μπορεί να περιγράψει επακριβώς αυτό που συμβαίνει στην Triumph τα τελευταία χρόνια. Οι παρουσιάσεις μοντέλων διαδέχονται η μία την άλλη και φτάσαμε αισίως σε πλήρη ανανέωση και εμπλουτισμό της γκάμας πέρυσι και φέτος!
All around 10Η αντιπροσωπεία της Triumph μας κάλεσε αρχές Απρίλη να οδηγήσουμε -ούτε λίγο ούτε πολύ- δώδεκα(!) μοτοσυκλέτες της, με τις πέντε εξ αυτών να αφορούν σε μοντέλα 2017. Η εκδήλωση έγινε στο Καπανδρίτι, στην Οινότρια Γη, σε ένα πανέμορφο και ιδιαίτερα καλαίσθητο οινοποιείο, όπου περισσότεροι από τριάντα δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αρχικά και να οδηγήσουν στη συνέχεια. Την παρουσίαση έκανε ο CEO της εταιρίας κ. Νάσος Ηλιόπουλος, γνωστός για την αγάπη του στην αγγλική φίρμα πολύ πριν ξεκινήσει την αντιπροσώπευσή της.

Τις περισσότερες μοτοσυκλέτες τις είχα ήδη οδηγήσει, έλειπαν από τη “συλλογή” μου οι All around 11Street Scrambler και Street Triple. H αλήθεια είναι πως μπόρεσα να χαρώ για λίγη ώρα τη νέα streetfighter στην έκδοση RS, δεν κατάφερα όμως να κάνω το ίδιο και με τη νέα υγρόψυκτη Scrambler, καθόσον αποδείχθηκε περιζήτητη από την πλειοψηφία των συναδέρφων. Δεν πειράζει όμως, έτσι κι αλλιώς μέσα σε μια μέρα και με τόσα νέα μοντέλα δεν μπορεί κάποιος να αποκομίσει αυτά που θέλει. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα πάρουμε όλες τις μοτοσυκλέτες για πλήρη δοκιμή και θα επανέρθουμε με πλήρεις εντυπώσεις και απόψεις.

All around 13Ήδη έχουμε στα χέρια μας την cafe racer εκδοχή της σειράς Street Twin, οπότε μείνετε συντονισμένοι. Στο παρόν άρθρο αρκούμαστε να σας κάνουμε μια μίνι παρουσίαση των πέντε μοντέλων 2017, προκειμένου να πάρετε μια πρώτη εικόνα. Μέχρι να σας τα πούμε όλα, απλά να μεταφέρουμε τις άριστες εντυπώσεις μας από τα μοντέλα που οδηγήσαμε, τόσο σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς όσο και στον τομέα της απτής ποιότητας κατασκευής, όπου ο άγγλος κατασκευαστής κυριολεκτικά δίνει τα ρέστα του.

STREET CUP 10BONEVILLE STREET CUP
Κλασική η τακτική της Triumph να παρουσιάζει διαρκώς κλασικά μοντέλα και παράλληλα να βάζει στο “κόλπο” παλιούς και νέους αναβάτες, κλασικούς και μη. Τον Αύγουστο που μας πέρασε, πρώτος ..εγώ (σε παγκόσμια κλίμακα εννοώ) είχα αποκαλύψει φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων νέων κλασικών μοντέλων της Triumph. Στην Κολωνία πέρυσι το φθινόπωρο παρουσιάστηκαν τα δύο εξ αυτών, αφήνοντας και κάτι, δηλαδή τα υπόλοιπα δύο, για το Μιλάνο λίγες εβδομάδες μετά.

Σε πρώτη φάση είχαμε την παρουσίαση της café racer εκδοχής της Street Twin, ονόματι STREET CUP 11Street Cup. Πολύ πετυχημένο όνομα, αφού τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες βγήκαν στην επιφάνεια από τους αυτοσχέδιους αγώνες στις γειτονιές των πόλεων της Αγγλίας (κατά βάση) πριν 5-6 δεκαετίες. Πάντα με τον υγρόψυκτο ΗΤ των 900cc και 55Hp, ξεχωρίζει από την “απλή” Street Twin με τα κλιπονς, το μονόσελο, τον “κοκοβιό” (που αφαιρείται και η σέλα γίνεται διπλή), τη ζελατίνα στον προβολέα, το στροφόμετρο, αλλά και αρκετά αξεσουάρ απευθείας από τη σειρά Thruxton.

Τιμή στα 10.690€

BONNEVILLE T100/T100 BLACKBONNEVILLE T100 11
Το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο που μας έδειξε η αγγλική φίρμα πέρυσι στην Κολωνία είχε ..διπλό χαρακτήρα και αφορούσε τις Bonneville T100 και T100 Black, που βασίζονται στα Τ120/120 Black και είναι εφοδιασμένες με τον κινητήρα ΗΤ 900 (55Hp) των Street Twin. Και για να κρατηθούν οι τιμές τους σε προσιτά επίπεδα έγιναν κάποιες περικοπές. Μπροστά, για παράδειγμα, οι δύο δίσκοι έγιναν ένας, δεν υπάρχει κεντρικό σταντ παρά μόνο πλαϊνό, BONNEVILLE T100 10ομοίως δεν υπάρχει χειρολαβή συνεπιβάτη, θερμαινόμενα γκριπ και φώτα DRL.

Υπάρχουν όμως όλα τα υπόλοιπα καλούδια των Τ120, που αφορούν σε ηλεκτρονικό γκάζι (R-B-W), ABS, traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης, υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης, πίσω φως LED, θύρα USB, immobiliser και διπλά όργανα με πάμπολλες ενδείξεις.

Τιμή από 10.490€

BONNEVILLE STREET SCRAMBLER
Το τρίτο μέλος της οικογένειας Bonneville Street αποτελεί και το πρώτο υγρόψυκτο STREET SCRAMBLER 11Scrambler στην ιστορία της Triumph. Με την ανασηκωμένη χαρακτηριστική εξάτμιση στο πλάϊ, τους ακτινωτούς τροχούς (19” μπροστά) και τα διπλής χρήσης ελαστικά, ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τις υπόλοιπες της γκάμας. Πέραν των παραπάνω, διαφοροποείται στη θέση οδήγησης, στο φαρδύτερο και ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι, στη μεγαλύτερη διαδρομή των αμορτισέρ πίσω, στην ύπαρξη προστατευτικής ποδιάς κινητήρα και στα απαραίτητα για το διαχωρισμό στυλιστικά στοιχεία. Η σέλα είναι διαιρούμενη, με αυτή του συνεπιβάτη να αφαιρείται και στη θέση της να μπαίνει σχάρα αποσκευών!

STREET SCRAMBLER 10Ο 900αρης High Torque 270° κινητήρας εξακολουθεί να αποδίδει 55 ίππους και να εντυπωσιάζει με τη ροπή του, το γκάζι ride-by-wire παραμένει στη θέση του, όπως επίσης ο συμπλέκτης υποβοήθησης και τα απεργοποιούμενα συστήματα ABS και Traction Control. Στο ράφι των εργοστασιακών αξεσουάρ υπάρχουν περισσότερα από 150 καλούδια για να ξεκινήσετε το δικό σας customizing, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα κάλυψης αναβατών με δίπλωμα οδήγησης Α2.

Η τιμή διαμορφώθηκε στα 10.690€.

Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Bonneville Bobber, το πρώτο που σκέφτεσαι είναι πως δεν θα τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων του. Μπορεί να άργησε σχεδόν ...80 χρόνια, αλλά σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα μας κάνει να το ξεχάσουμε. BOBBER 12Κάπου στα περίχωρα του Λονδίνου, η Triumph αποφάσισε ένα απόγευμα του περασμένου Οκτώβρη να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα μοντέλο που εμφανίστηκε λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Ένα μοντέλο που δημιούργησε το δικό του θρύλο στις τάξεις των άτακτων μοτοσυκλετιστών, μια ματιά στην εμφάνισή του αρκεί για να του δώσουμε τον ορισμό “αλήτικο”. Και επειδή στις μέρες μας “αλήτικες” κατασκευές αγοράζουν (ή φτιάχνουν) κάθε λογής αναβάτες, το άρτι αφιχθέν Bobber με το σχεδιασμό του θα τους κάνει να το δουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το Bobber χρησιμοποιεί τον υγρόψυκτο δικύλινδρο σε σειρά 1200άρη κινητήρα της σειράς Bonneville T120, με τον ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο και τις τετραβάλβιδες κεφαλές.

Έχει χρησιμοποιηθεί ένα φιλτροκούτι διπλού θαλάμου και έχουν γίνει οι απαραίτητες ρυθμίσεις για ακόμα περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, με την ιπποδύναμη να ανακοινώνεται στους 77 ίππους. To πλαίσιο είναι αυτό που αλλάζει ολοκληρωτικά, το BOBBER 11πιρούνι είναι καινούργιο και στην πίσω ανάρτηση θα δούμε μια ξεχασμένη εικόνα στα καλύτερά της. Είναι τύπου “hard tail” αλλά ..χωρίς να είναι, αφού κάτω από τη σέλα φιλοξενείται μονό αμορτισέρ σε σχεδόν οριζόντια διάταξη. Και μια που είπαμε για σέλα, να διευκρινήσουμε ότι βρίσκεται στα 690mm από το έδαφος, είναι ρυθμιζόμενη και στηρίζεται σε ένα αρθρωτό αλουμινένιο “έλασμα”, το οποίο λειτουργεί -με τη σειρά του- σαν ανάρτηση. Η ρύθμισή της είναι τόσο στον κάθετο όσο και στον οριζόντιο άξονα, αφού το μικρό της μέγεθος δεν επιτρέπει μετατοπίσεις του αναβάτη μπροστά – πίσω. Το στρογγυλό όργανο, που μπορεί να ρυθμιστεί όσον αφορά την κλίση του(!), στην ουσία είναι ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη όπου μπορούν να εμφανίζονται σχεδόν τα πάντα.

Από στροφόμετρο και λειτουργία χαρτογράφησης, μέχρι αυτονομία και ρυθμίσεις του TRC. Όπως συμβαίνει και με την υπόλοιπη οικογένεια Bonneville T από φέτος, έτσι και η τεχνολογία και τα καλούδια του Bobber πάνε “αντίθετα” με τη συνολική vintage εικόνα του. BOBBER 10Πάνω του θα βρείτε ABS τελευταίας γενιάς, γκάζι ride-by-wire, ρυθμιζόμενο traction control, συμπλέκτη torque assist και ρυθμιζόμενη σε δύο στάδια χαρτογράφηση κινητήρα. Η μοτοσυκλέτα πατάει πάνω σε ελαστικά της Avon που είναι ειδικά για αυτήν κατασκευασμένα και γενικά έχει δοθεί τεράστια σημασία στη λεπτομέρεια, μια ματιά στο κουτί της μπαταρίας ή/και στα φάλτσα τελικά της εξάτμισης αρκεί για να το καταλάβει και ο πλέον αδαής. Είναι ξεκάθαρο πως το νέο Bobber στοχεύει στο κοινό των Harley Sportster Forty-Eight και Moto Guzzi V9 Bobber, όπως ξεκάθαρο είναι και πως θα δημιουργήσει μια εξαίρετη βάση προσέλκυσης ενός διαφορετικού κοινού.

H τιμή του βρίσκεται στα 14.690€.

STREET TRIPLE 765
Τέλος εποχής για τα 675 και ολική επαναφορά με τα 765! Η ολοκαίνουργια οικογένεια Street Triple της Triumph περιλαμβάνει τρία νέα μοντέλα, τα Street Triple S, Street Triple R και Street Triple RS, όλα με νέο κινητήρα αυξημένης χωρητικότητας και ιπποδύναμης. STREET TRIPLE RS 10Διαφοροποιούνται μεταξύ τους σε επίπεδα δύναμης, απόδοσης, τεχνολογίας και ανάρτησης. Ο κινητήρας τους έχει πλέον χωρητικότητα 765 κ.εκ. και προέρχεται από τη supersport Daytona, αποδίδοντας 113 Hp (Street Triple S), 118 Hp (Street Triple R) και 123 Hp (Street Triple RS) αντίστοιχα, με βελτιωμένες αισθητά και τις τιμές της παρεχόμενης ροπής. Συνοπτικά, οι αλλαγές και βελτιώσεις αφορούν στα εξής σημεία: - Ελαφρύτερη εξάτμιση με πιο ελεύθερη ροή, αναθεωρημένο φιλτροκούτι αέρα, νέο κιβώτιο ταχυτήτων και υποβοηθούμενος συμπλέκτης. Νέο γκάζι ride-by-wire με έως 5 προγράμματα αναβάτη, νέο όργανο με έγχρωμη οθόνη TFT 5” με ρυθμιζόμενη γωνία (R & RS), νέοι διακόπτες με στικ 5 κατευθύνσεων (R & RS), Quickshifter και χρονόμετρο γύρου (RS), ελαφρύτερη κατασκευή από την προηγούμενη γενιά, συνεχίζει να είναι η ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της.

STREET TRIPLE RS 12Νέο ψαλίδι gullwing για βελτιωμένη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, αναρτήσεις, φρένα και ελαστικά υψηλότερων προδιαγραφών, πιο αιχμηρό στυλ, υψηλότερο επίπεδο φινιρίσματος και περισσότερο sport διπλή σέλα. Όπως φαίνεται, με την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας οικογένειας Street Triple του 2017 η Triumph ..ξανασκίζει το βιβλίο των κανόνων από την αρχή, με τις πιο εκρηκτικές, συναρπαστικές, ευέλικτες και ενστικτώδεις street μοτοσυκλέτες στην ιστορία της (λόγια που προέρχονται από το press kit της εταιρίας). Και για να γίνει η νέα Street Triple ακόμα πιο προσβάσιμη, η R είναι διαθέσιμη με μια έκδοση με χαμηλότερο ύψος (Street Triple R LRH) και μια ακόμα ειδική έκδοση “Α2” για την «S», με κινητήρα 660 κ.εκ. για τους πρωτόλειους αναβάτες. Ας δούμε όμως πως παρουσιάζει η αγγλική φίρμα τα νέα της μοντέλα:

Street Triple S: Xτισμένο για να προσφέρει μια συναρπαστική, ευέλικτη και εθιστική καθημερινή βόλτα. Με τη νέα της streetfighter εμφάνιση, το υψηλότερο από ποτέ επίπεδο φινιρίσματος, ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της με φρένα, ελαστικά, ανάρτηση υψηλότερων προδιαγραφών και ένα ολοκαίνουργιο ψαλίδι gullwing
Street Triple R: Πηγαίνοντας την απόδοση, τις προδιαγραφές και το φινίρισμα σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο, φτιάχτηκε για να είναι η απόλυτη streetfighter με προδιαγραφές και ρυθμίσεις για οδήγηση εστιασμένη στο δρόμο

Street Triple RS: Η πιο εκρηκτική και γεμάτη αδρεναλίνη Street Triple όλων των εποχών, φτιαγμένη για να νιώθει σπίτι της στην πίστα και το απόλυτο “όπλο” στο δρόμο
Με 80 αλλαγές και αναβαθμίσεις -που αφορούν σε νέο στρόφαλο και έμβολα, Nikasil χιτώνια, αυξημένη διάμετρο και διαδρομή- το αποτέλεσμα είναι μια σημαντική αναβάθμιση STREET TRIPLE RS 11στις επιδόσεις, ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Κάθε ένα από τα νέα μοντέλα έρχεται με το δικό του σετάρισμα κινητήρα, ECU και πρόγραμμα, κάθε ένα προσαρμοσμένο για να ταιριάζει καλύτερα στο στυλ της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη. Μια ελαφρύτερη, ελεύθερης ροής εξάτμιση και ένα αναθεωρημένο φιλτροκούτι προσφέρουν ένα μεθυστικό και πιο διακριτό ήχο. Η ισχυρότερη από ποτέ επιτάχυνση και οι πλέον ακριβείς και σίγουρες αλλαγές ταχυτήτων επιτυγχάνονται μέσα από το συνδυασμό της αναθεωρημένης γεωμετρίας του κιβωτίου και των “κοντύτερων” δύο πρώτων σχέσεων αυτού. Επιπλέον, στα μοντέλα R και RS, ένας νέος υποβοηθούμενος συμπλέκτης προσφέρει ελαφρύτερη σύμπλεξη και μειωμένη προσπάθεια για τον αναβάτη, για ακόμα καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια.

Η Street Triple S διαθέτει 2 προγράμματα οδήγησης (Road – Rain), η Street Triple R δύο επιπλέον (Road – Rain - Sport και προγραμματιζόμενο από τον αναβάτη), ενώ η Street Triple RS ένα ακόμα (Road – Rain – Sport - προγραμματιζόμενο από τον αναβάτη και Track)! Οι R και RS διαθέτουν ολοκαίνουργιο έγχρωμο πίνακα οργάνων TFT 5", με ρυθμιζόμενη γωνία ώστε να μπορούν οι αναβάτες να έχουν ευανάγνωστη πρόσβαση από κάθε γωνία θέασης. Η RS έρχεται με ένα πρόσθετο σετ τριών ακόμα στυλ προβολής οθόνης, με πιο δυναμικό σχηματισμό προβολής που περιλαμβάνει μέχρι και χρονόμετρο γύρου. Στην S υπάρχει ένα πλήρως αναθεωρημένο πακέτο οργάνων LCD, ίδιο με αυτό της τελευταίας γενιάς των Speed Triple 1050. Για την πλοήγηση των νέων οργάνων υπάρχει πλέον και joystick πέντε κατευθύνσεων (στα μοντέλα R και RS).

Η RS διαθέτει quickshifter που επιτρέπει ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη, κάτι που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό των S και R. Το ολοκαίνουργιο ψαλίδι gullwing έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη νέα σειρά Street Triple, με αποτέλεσμα την αυξημένη κατά μήκος στρεπτική ακαμψία, σε συνδυασμό με μία μηχανική μείωση στην πλευρική ακαμψία. Αυτό μεγιστοποιεί τη σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες που επιτυγχάνει η νέα Street Triple, για μεγαλύτερη σιγουριά στον αναβάτη, με βελτιστοποιημένη θέση άξονα ψαλιδιού, που παρέχει περισσότερη φυσική αντίσταση στη συμπίεση της πίσω ανάρτησης κατά τη δυνατή επιτάχυνση. Η τιμή της RS έχει διαμορφωθεί στα 12.990€, καθιστώντας την πραγματικό κελεπούρι. Οι S και R δεν θα εισαχθούν από την αντιπροσωπεία, αυτό όμως δεν σημαίνει πως κάποιος δεν μπορεί να κάνει παραγγελία αυτή που θέλει.

  • All around 10
  • All around 11
  • All around 12
  • All around 13
  • All around 14
  • All around 15
  • All around 16
  • All around 17
  • All around 18
  • All around 19
  • All around 20
  • All around 21
  • All around 22
  • All around 23
  • All around 24
  • All around 25
  • All around 26
  • All around 27
  • All around 28
  • BOBBER 10
  • BOBBER 11
  • BOBBER 12
  • BONNEVILLE T100 10
  • BONNEVILLE T100 11
  • STREET CUP 10
  • STREET CUP 11
  • STREET CUP 12
  • STREET SCRAMBLER 10
  • STREET SCRAMBLER 11
  • STREET TRIPLE RS 10
  • STREET TRIPLE RS 11
  • STREET TRIPLE RS 12